Skocz do zawartości

Błędy po wymianie silnika


Gość Przemo1404

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Przemo1404

Witam! Po 3-dniowej walce jestem już po wymianie silnika (w tarym rozsypały się tłoki i korbowód); pozostała tylko mi wymiana rozrządu. Ale do tematu.

Podczas próby pierwszego palenia silnik miał trudności z załapaniem. Dopatrzyłem się że przez omyłkę nie dokręciłem masy na przepustnicy :drunk::hyhy: .

Po korekcie silniczek odpalił, wszystko cacy :jupi: , tylko wystąpiły mi dwa błędy:

 

*0200 Uszkodzenie w obwodzie wtryskiwacza

*1120 Uszkodzenie korpusu przepustnicy - nieszczelności

 

Podejżewam że ten drugi to podczas braku masy wyskoczył, gorzej z tym pierwszym.

Czy może to z powodu zmiany silnika i innych dodatków?

Co o tym sądzicie :jupi:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Przemo1404

W błędami już sobie poradziłem :) , obecnie mam inny problem. Wczoraj wieczorem zmieniłem rozrząd, niby wszystko dobrze, cechy no kołach się ładnie układały, pozmieniałem pompe, napinacz i dwie rolki i co :). Silnik nie chce odpalić, wychodzi jak by nie miał sprężania. Zastanawiam się czy jekoś przez pomyłkę przekręciłem wał i zawory się pogieły.

Co mam robić? Zamierzam wyjąć swiecę z pierwszego cylindra i kręcąc wałem ustawić tłok w położeniu GMP, poczym założyć pasek zębaty i próbować odpalić.

Czy to dobra droga, czy czeka mnie zwalenie głowicy i jej remont :):lol::)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najpierw posprawdzaj, czy wszsytko dobrze podłączyłeś - elektryka.

jak ok, to możesz spróbować ustawić jeszcze raz rozrząd, ale nie sądze, żebys znaki pomylił.......

Jak nic nie znajdziesz, to zmierz kompresję, na pomiarze wyjdzie, czy zawory dostały.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Przemo1404

Elektryka podpioęta, obydwa czujniki są podłączone, kompresja też jest bo sprawdzałem, tylko mam taką wątpliwość bo lewo koło rozrządu po ustawieniu cech i po zdjęciu paska swobodnie kręciło sie lekko w jedną i w drugą stronę, prawe było bez ruchu. Czy to normalna sytuacja :):lol::)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po opisie sądzę, że ścięło ci kołek ustalajacy i śruba trzymająca koło sie poluzowała.

Jeśli kompresja ok(dziwne, bo jak koło ssącego wałka luźne, to któreś 2 zawory powinny być otwarte), to sprawdź mocowanie koła rozrządu wałka ssącego(wykręć śrubę i lookaj kołek) i dopiero poskręcaj jak ma być i zakładaj rozrząd.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy okazji rozrzadu sie zorientuj, czy nie musisz koła pasowego zmieniać, w tych silnikach z początków produkcji był błąd w obliczeniach, złe było dolne kolo rozrządu i pasek krzywo chodził i się szybko kończył.

W nowszych już to poprawili, ale koła na wale sa do wymiany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności