Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Miałem dziś bardzo przykre zdarzenie. Przejeżdżając przez ogromną kałużę (dł 20m, gł do 30cm) i nagle auto stanęło na środku, silnik zgasł i ani "me" ani "be". Po wyciągnięciu auta z wody okazało się, że zaciągnął wodę przez filtr powietrza, turbo, intercooler, przepustnicę aż na tłoki. Autko ściągnięte na warsztat i wysuszono wszystko co możliwe bez zdejmowania głowicy, woda do oleju się dostała ale w bardzo małej ilości (olej wymieniony). Wykręciłem świece żarowe i przekręciłem zapłon aby wypchnąć wodę z tłoków. Po złożeniu wszystkiego silnik odpalił z kopa, ale ma nierówną pracę i kopci na biało.

Co teraz, gdzie szukać przyczyny, czy woda mogła uszkodzić tłoki lub pierścienie, a może wtryski, nie mówiąc już o głowicy? Od czego zacząć? Proszę pomóżcie :beer:;)

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/37313-silnik-zalany-wod%C4%85/
Udostępnij na innych stronach

duze prawdopodobienstwo iz zaciaggajac wode do cylindow przy sprezaniu, zgielo korbę/korby. Bez zwalenia glowicy sie nie obejdzie.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/37313-silnik-zalany-wod%C4%85/#findComment-13762
Udostępnij na innych stronach

Wziąłem się za rozbieranie silnika i wszystko szło Ok, ale w pośpiechu nie zaznaczyłem położenia zębatki na wałku rozrządu a wałek nie był zblokowany. czy istnieją jakieś znaki, które pozwalają to prawidłowo poskładać przy zblokowanym wale korbowym i pompie? jak ustawić prawidłowy kąt zapłonu?

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/37313-silnik-zalany-wod%C4%85/#findComment-12569
Udostępnij na innych stronach

tak. Wyciaga sie pompe vac i tam wsadza taki przyrzad blokujacy walek. Dwa piny do blokowania sa jedne do pompy drugi do walu korbowego. W Walek rozrzadu mozna z braku laku wsadzic w poprzek suwmiarke lub cos innego i zda to egzamin.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/37313-silnik-zalany-wod%C4%85/#findComment-12546
Udostępnij na innych stronach

tak. Wyciaga sie pompe vac i tam wsadza taki przyrzad blokujacy walek. Dwa piny do blokowania sa jedne do pompy drugi do walu korbowego. W Walek rozrzadu mozna z braku laku wsadzic w poprzek suwmiarke lub cos innego i zda to egzamin.

Tak też myślałem, tylko nie mam blokady do wałka rozrządu i nie wiedziałem czy może powinien on być przekręcony (szczelina do montażu pompy vac inaczej niż poziom głowicy).

Dziś ściągnąłem głowicę i okazało się, że tłok na 2 cylindrze jest niżej i nie można go ruszyć na boki - skrzywiony korbowód, cylinder wygląda na nienaruszony. Jutro biorę się za miskę olejową i będę wyciągał. Ciekawy jestem, czy panewki są OK.

 

Co radzicie? Wymienić tłok z korbowodem, czy sam korbowód, pierścienie stare czy nowe i to samo z panewkami?

 

Proszę o poradę.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/37313-silnik-zalany-wod%C4%85/#findComment-12349
Udostępnij na innych stronach

Gość Mariusz_760301

Korbowód dostał po d. to tłok na pewno też jest wygnieciony. Jak już masz rozbebeszony silnik to panewki również bym wymienił, tak jak i łożysko igiełkowe (tłok-swożeń) oraz pierścienie. Co z zaworami - nie pogięte? Bo później może być problem z uszczelnieniami.

Mam nadzieje, że nie robisz tego na oko tylko masz odpowiednie narzędzia by to pomierzyć - bo szkoda by było Twojej pracy. I na koniec miejmy nadzieję, że wał ocalał.

P.S Zapodaj jakieś zdjęcia z tego remontu silnika.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/37313-silnik-zalany-wod%C4%85/#findComment-12331
Udostępnij na innych stronach

pamietaj ze wystawanie tloka nad blok musi byc takie same jak pozostalych. ?Nie wiem czy sie tak uda trafic bo wymieniasz i korbe i tlok. Teoretycznie wymienisz na takie same jak masz pozostale ale roznie to bywa. Tlok musi miec to samo oznaczenie co pozostale( wystawanie oraz wage. Nie wiem jak z korba. Zazwyczaj robi sie odwrotnie bo wymienia komplet tlokow, korb itd i potem dobiera uszczelke pod glowice.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/37313-silnik-zalany-wod%C4%85/#findComment-12300
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
Gość kpawlata

witam. Na początku przepraszam za brak zdjęć ale nie posiadam aparatu.

Korba była skrzywiona w "S" co było widać po opuszczonym tłoku względem bloku o 2,5 mm. Silnik uruchomiony, wymieniona tylko korba (tłok został sprawdzony i był OK, panewki zostały stare jak i pierścienie. Głowica sprawdzona jak i wtryski. Przed zamontowaniem wałka rozrządu na głowicy należy wycisnąć szklanki zaworowe, bo w przeciwnym wypadku podpierać się będą zawory i przy próbie uruchomienia silnika pokrzywi zawory.

Teraz podsumowując:

-korba (ta sama waga i wymiary) - 50 zł

-sprawdzenie i planowanie głowicy - 100 zł

-komplet uszczelek (głowica, miska, kolektory, wtryski) - 400 zł

-sprawdzenie wtrysków- 40 zł

-przy okazji rolki i pasek wieloklinowy - 360 zł

-olej - 140 zł

-płyn chłodniczy - 40 zł

-robocizna - 0 zł

 

Miałem problem z odpowietrzeniem pompy, ale się udało. Może ma ktoś jakiś sposób na odpowietrzenie pompy tak na przyszłość i wytłumaczy mi to łopatologicznie (najlepiej ze zdjęciami) bo różne sposoby ludzie stosują a mnie jakoś nieszło.

 

Obecnie silnik chodzi równo jak złoto tylko, że bardzo późno reaguje na pedał gazy i jest lekko "mułowaty". Jaka może być przyczyna, gdzie szukać?. Czy woda w tłumnikach może mieć wpływ na pracę silnika?

W wolnym czasie podepnę jeszcze TECHA i sprawdzę czy są jakieś błędy.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/37313-silnik-zalany-wod%C4%85/#findComment-7404
Udostępnij na innych stronach

ale ktora pompe chcesz odpowietrzyc vacum czy wtryskowa???

Jezei wtryskowa to robilem tak w tym tygodniu. Najpierw zalalem filtr paliwa ropa do pelna , przykrecilem go . Pozniej zaczolem odkrecac sruby od wtryskow sa chyba na klucz 17" Jeden kreci rozrusznikiem a drugi w tym czasie odkreca wtryski po kolei!! Jeden po drugi , bedzie widac jak bedzie paliwo tryskalo!! U mnie to pomoglo od razu . Zaznacze ,ze powinienes miec aku na 100% naladowane . Ja odpalalem tak na kable bo bym nie wyrobil ,ale powiem Ci ,ze trzeba duo mocy aby tak odpalac...

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/37313-silnik-zalany-wod%C4%85/#findComment-7339
Udostępnij na innych stronach

Przed zamontowaniem wałka rozrządu na głowicy należy wycisnąć szklanki zaworowe, bo w przeciwnym wypadku podpierać się będą zawory i przy próbie uruchomienia silnika pokrzywi zawory.

Trzeba wiedziec ze sie czeka 15 minut na kilku ulozeniach walka tak by wycisnał sie olej ze szklanek i po psrawie. Nawet ot ksiazki podaja.

 

ale ktora pompe chcesz odpowietrzyc vacum czy wtryskowa???

Od spryskiwaczy szyb moze jeszcze zaproponujesz. Ewidentnie chodzi o wtryskowa.

Do odpowietrzenia potrzeban jest pompka elektryczna ktora bedzie pompowac a raczje odciagac paliwo przez powrót. Jesli auto odpalilo to samo sie powinno juz odpowietrzyc. Mozesz ewentualnie luzowac pojedynczo przewody od wtryskow by wypuscic powietrze i po sprawie.

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/37313-silnik-zalany-wod%C4%85/#findComment-7330
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności