Skocz do zawartości

Silnik zalany wodą


Gość kpawlata

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Miałem dziś bardzo przykre zdarzenie. Przejeżdżając przez ogromną kałużę (dł 20m, gł do 30cm) i nagle auto stanęło na środku, silnik zgasł i ani "me" ani "be". Po wyciągnięciu auta z wody okazało się, że zaciągnął wodę przez filtr powietrza, turbo, intercooler, przepustnicę aż na tłoki. Autko ściągnięte na warsztat i wysuszono wszystko co możliwe bez zdejmowania głowicy, woda do oleju się dostała ale w bardzo małej ilości (olej wymieniony). Wykręciłem świece żarowe i przekręciłem zapłon aby wypchnąć wodę z tłoków. Po złożeniu wszystkiego silnik odpalił z kopa, ale ma nierówną pracę i kopci na biało.

Co teraz, gdzie szukać przyczyny, czy woda mogła uszkodzić tłoki lub pierścienie, a może wtryski, nie mówiąc już o głowicy? Od czego zacząć? Proszę pomóżcie :beer:;)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wziąłem się za rozbieranie silnika i wszystko szło Ok, ale w pośpiechu nie zaznaczyłem położenia zębatki na wałku rozrządu a wałek nie był zblokowany. czy istnieją jakieś znaki, które pozwalają to prawidłowo poskładać przy zblokowanym wale korbowym i pompie? jak ustawić prawidłowy kąt zapłonu?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak. Wyciaga sie pompe vac i tam wsadza taki przyrzad blokujacy walek. Dwa piny do blokowania sa jedne do pompy drugi do walu korbowego. W Walek rozrzadu mozna z braku laku wsadzic w poprzek suwmiarke lub cos innego i zda to egzamin.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak. Wyciaga sie pompe vac i tam wsadza taki przyrzad blokujacy walek. Dwa piny do blokowania sa jedne do pompy drugi do walu korbowego. W Walek rozrzadu mozna z braku laku wsadzic w poprzek suwmiarke lub cos innego i zda to egzamin.

Tak też myślałem, tylko nie mam blokady do wałka rozrządu i nie wiedziałem czy może powinien on być przekręcony (szczelina do montażu pompy vac inaczej niż poziom głowicy).

Dziś ściągnąłem głowicę i okazało się, że tłok na 2 cylindrze jest niżej i nie można go ruszyć na boki - skrzywiony korbowód, cylinder wygląda na nienaruszony. Jutro biorę się za miskę olejową i będę wyciągał. Ciekawy jestem, czy panewki są OK.

 

Co radzicie? Wymienić tłok z korbowodem, czy sam korbowód, pierścienie stare czy nowe i to samo z panewkami?

 

Proszę o poradę.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Mariusz_760301

Korbowód dostał po d. to tłok na pewno też jest wygnieciony. Jak już masz rozbebeszony silnik to panewki również bym wymienił, tak jak i łożysko igiełkowe (tłok-swożeń) oraz pierścienie. Co z zaworami - nie pogięte? Bo później może być problem z uszczelnieniami.

Mam nadzieje, że nie robisz tego na oko tylko masz odpowiednie narzędzia by to pomierzyć - bo szkoda by było Twojej pracy. I na koniec miejmy nadzieję, że wał ocalał.

P.S Zapodaj jakieś zdjęcia z tego remontu silnika.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pamietaj ze wystawanie tloka nad blok musi byc takie same jak pozostalych. ?Nie wiem czy sie tak uda trafic bo wymieniasz i korbe i tlok. Teoretycznie wymienisz na takie same jak masz pozostale ale roznie to bywa. Tlok musi miec to samo oznaczenie co pozostale( wystawanie oraz wage. Nie wiem jak z korba. Zazwyczaj robi sie odwrotnie bo wymienia komplet tlokow, korb itd i potem dobiera uszczelke pod glowice.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
Gość kpawlata

witam. Na początku przepraszam za brak zdjęć ale nie posiadam aparatu.

Korba była skrzywiona w "S" co było widać po opuszczonym tłoku względem bloku o 2,5 mm. Silnik uruchomiony, wymieniona tylko korba (tłok został sprawdzony i był OK, panewki zostały stare jak i pierścienie. Głowica sprawdzona jak i wtryski. Przed zamontowaniem wałka rozrządu na głowicy należy wycisnąć szklanki zaworowe, bo w przeciwnym wypadku podpierać się będą zawory i przy próbie uruchomienia silnika pokrzywi zawory.

Teraz podsumowując:

-korba (ta sama waga i wymiary) - 50 zł

-sprawdzenie i planowanie głowicy - 100 zł

-komplet uszczelek (głowica, miska, kolektory, wtryski) - 400 zł

-sprawdzenie wtrysków- 40 zł

-przy okazji rolki i pasek wieloklinowy - 360 zł

-olej - 140 zł

-płyn chłodniczy - 40 zł

-robocizna - 0 zł

 

Miałem problem z odpowietrzeniem pompy, ale się udało. Może ma ktoś jakiś sposób na odpowietrzenie pompy tak na przyszłość i wytłumaczy mi to łopatologicznie (najlepiej ze zdjęciami) bo różne sposoby ludzie stosują a mnie jakoś nieszło.

 

Obecnie silnik chodzi równo jak złoto tylko, że bardzo późno reaguje na pedał gazy i jest lekko "mułowaty". Jaka może być przyczyna, gdzie szukać?. Czy woda w tłumnikach może mieć wpływ na pracę silnika?

W wolnym czasie podepnę jeszcze TECHA i sprawdzę czy są jakieś błędy.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale ktora pompe chcesz odpowietrzyc vacum czy wtryskowa???

Jezei wtryskowa to robilem tak w tym tygodniu. Najpierw zalalem filtr paliwa ropa do pelna , przykrecilem go . Pozniej zaczolem odkrecac sruby od wtryskow sa chyba na klucz 17" Jeden kreci rozrusznikiem a drugi w tym czasie odkreca wtryski po kolei!! Jeden po drugi , bedzie widac jak bedzie paliwo tryskalo!! U mnie to pomoglo od razu . Zaznacze ,ze powinienes miec aku na 100% naladowane . Ja odpalalem tak na kable bo bym nie wyrobil ,ale powiem Ci ,ze trzeba duo mocy aby tak odpalac...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przed zamontowaniem wałka rozrządu na głowicy należy wycisnąć szklanki zaworowe, bo w przeciwnym wypadku podpierać się będą zawory i przy próbie uruchomienia silnika pokrzywi zawory.

Trzeba wiedziec ze sie czeka 15 minut na kilku ulozeniach walka tak by wycisnał sie olej ze szklanek i po psrawie. Nawet ot ksiazki podaja.

 

ale ktora pompe chcesz odpowietrzyc vacum czy wtryskowa???

Od spryskiwaczy szyb moze jeszcze zaproponujesz. Ewidentnie chodzi o wtryskowa.

Do odpowietrzenia potrzeban jest pompka elektryczna ktora bedzie pompowac a raczje odciagac paliwo przez powrót. Jesli auto odpalilo to samo sie powinno juz odpowietrzyc. Mozesz ewentualnie luzowac pojedynczo przewody od wtryskow by wypuscic powietrze i po sprawie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności