Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Kurde, na tych nowszych silnikach się nie znam.

Ale wiem jedno, że pewne warunki muszą być spełnione, żeby szukać usterki, trzeba miec jakąś baze.

Wykonać czynności obsługowe wg książki serwisowej i można wtedy szukać.

No wyczyścić go nie da rady bo zaworku nie ruszę za nic. Ale czy przez ten zawór mogę mieć takie błędy jak mam.:)

To jest łapaniem się ostatniej deski ratunku, żeby broń boże nie wydac 200zł.

Gawlak ci pisze, a ty zlewasz, albo szukasz tańszego rozwiązania.

Póki nic nie sprawdzisz, to wydasz kupę szmalu na takie porady, jak ja ci dałem.

Ja tylko wyjaśniłem w bardzo krótkim skrócie jak działa zaślepienie EGR.

Bardzo duzo osób się dziwiło po jaką cholerę czyścić, jak się zaślepia.

Jednak trzeba.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/3789-kody-b%C5%82%C4%99d%C3%B3w-vectra-b/page/9/#findComment-178102
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 99
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Gość Anonymous

OK,

To zawór EGR kupiłem (175 zł- nowy), Pedał czyściłem już dawno wiec pozostaje kupno. Jak podmienię to napisze czy się powiodło.

 

[ Dodano: Pią Kwi 10, 2009 19:33 ]

Mam pytankno. Jeszcze raz rozebrałem potencjometr pedału i mam pytaka czy ktoś zna jakieś wartości , które powinny być.

 

[ Dodano: Pon Cze 01, 2009 07:57 ]

Witam,

Długo mnie nie było ale czasu za dużo też nie ma. Więc zaczne od tego że nadał moja vectra mi nie hula.

Opisze co robiłem do tej pory to może komuś się to przyda. Podmieniałem przepustnice i nic. Potem Gawlak troszkę mnie zmotywował abym za ją się tym pedałem gazu a że kosztuje dużo to kombinowałem. Więc pojechałem na jakiś komp diagnostyczny gdzie pokazało że jedna ścieżka w pedale nie działa ( 0,0V) cały czas ( druga pracuje). I już miałem kupić Kiedy kuzyn zadzwonił że jego znajomi naprawiają takie pedały. Więc oddałem i oni stwierdzili że pedał jest sprawny na 100% (podobno dużo naprawiają) I tu ciekawostka nie wiem na ile prawdziwa. Zapytali jak teraz jeżdżę bez pedału a ja pożyczyłem pedał z innym numerem i jakoś tam podczepiłem go no i nadał z błędem jeździł. No i tu ta ciekawostka że panowie powiedzieli że środki tych pedałów (tak jak się spotykali) to są takie same tylko różnią się obudowani, mocowaniami i dźwigniami.

 

No i moja prośba czy ktoś wie gdzie jest kostka spinająca kable z wnętrza kabiny z kablami z komory silnika. Panowie kazali mi to sprawdzić.

Pozdrawiam

 

[ Dodano: Pon Cze 08, 2009 08:58 ]

Witam,

padł mi sterownik . Macie może jakieś namiary na dobrą naprawę.

 

[ Dodano: Pon Cze 15, 2009 21:39 ]

Witam,

Moja Vectrunia znowu hula. Padnięty był sterownik silnika. Jak coś to mam do sprzedania przepustnice pedał gazu. I mam dobre kontakty do fajnych mechaników.

Pozdrawiam

GG 9645536

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/3789-kody-b%C5%82%C4%99d%C3%B3w-vectra-b/page/9/#findComment-178036
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...

witam wszystkich

od jakiegos czasu mam problem z moja vectra B 1996 1.6 16v silnik x16xel

a mianowicie: kiedy sie zagrzeje czyli osiaga temp. robocza zapala sie kontrolka check

zczytane bledy:

 

Po170 (Nieprawidłowy skład mieszanki - mieszanka za uboga lub za bogata)

Po130 (Regulacja poza zakresem / nieprawidłowy sygnał sondy ? )

 

auto traci troche na mocy,ale nie gasnie,trzyma obroty,niema tragedi...podczas dluzszej jazdy lampka gasnie, zapala sie jak troche przymule, ale nie jest zle..

problem zaczyna sie kiedy wylacze silnik na ok 10-20 min

po ponownum uruchomieniu silnik zaczyna szarpac,dlawic,nie nabiera obrotow,wydaje sie ze nie pracuje na wszystkie cylindry,po dodaniu gazu strzela w kolektor ssacy,spaliny maja dziwny zapach ,jakbym jezdzil na rozpuszczalniku..(a nie jezdze!)

wszystkie wymienione objawy znikaja po kilku minutach takiej nierownomiernej pracy na wolnych obrotach,zauwazylem rowniez ze jak sie mocniej zagrzeje np. stojac w korku rowniez zaczyna przerywac.

 

oto rzeczy ktore juz wykonalem:

sonda lambda-wymieniona

czujnik temperatury-wymieniony

przewody wysok.napiecia-wymienione

swiece-wymienione

zawor egr- wyczyszczony

silniczek krokowy-wyczyszczony

filtr paliwa-wymieniony

 

dodam ze na zimnym silniku niema problemu,pali od strzalu,osiaga pelna moc i rowno pracuje..

prosze o sugestie

 

pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/3789-kody-b%C5%82%C4%99d%C3%B3w-vectra-b/page/9/#findComment-129054
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...
Gość Rad855

Witam .. jestem nowy, choć od dawna przeglądam forum. Mam problem z odczytaniem następującego błędu. Postępowałem zgodnie z instrukcją odczytu na "druta"

 

Mam Opla VB z 1997 1.6 X16SZR a odczyt wyglądał następująco

 

5 mignięć (pauza) 1 mignięcie (pauza) 4 mignięcia (pauza) 10 mignięć

i tak w kółko

wychodzi z tego kod 5140

zerknąłem na listę kodów, a tam takiego nie ma :wesoly:

 

Może wie ktoś cóż to oznacza, a jeśli tak to może podpowie co trzeba będzie zrobić.

 

Aha ... parę miesięcy temu zaświecił mi się check podczas jazdy. Zgasiłem silnik, zapaliłem znowu i już nie zamrygał ... postanowiłem sprawę puścić mimo oczu .. ale teraz zacząłem się martwić.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/3789-kody-b%C5%82%C4%99d%C3%B3w-vectra-b/page/9/#findComment-78369
Udostępnij na innych stronach

Gość Rad855

Problem w tym, że sprawdzałem to kilka razy. Też wydało mi się to dziwne ... byłem przygotowany na pierwsze 10 mrugnięć, a tu psikus było tylko 5 ... potem jedno, cztery i dopiero na końcu 10 ...

 

[ Dodano: Pią Maj 07, 2010 21:06 ]

Ale ide sprawdzić ... jeszcze raz

 

[ Dodano: Pią Maj 07, 2010 21:20 ]

Dobra ... podejrzewałem, że tu może być błąd ... kod to 1405 źle zinterpretowałem pierwsze migania i te pierwsze 5 okazało się ostatnimi ... cóż ...

 

wychodzi na uszkodzenie zaworu EGR

 

Cóż to ? jak bardzo jest to ważne ? trzeba zrobić na cito ? i czy ewentualna wizyta u mechaniora nie wpędzi mnie w długi :wesoly: ?

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/3789-kody-b%C5%82%C4%99d%C3%B3w-vectra-b/page/9/#findComment-78350
Udostępnij na innych stronach

Możesz sam spróbować.

Wyjmij EGR i pomocz go w ropie przez jakiś czas.

Wyczyść jak tylko się da.

Zamontuj zaślepkę i EGR.

Może się uda.

Jak nie, to czeka cię kupno sprawnej używki i zaślepienie.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/3789-kody-b%C5%82%C4%99d%C3%B3w-vectra-b/page/9/#findComment-78324
Udostępnij na innych stronach

Hmmm, a więc tak ...

 

Nic z EGR nie robiłem ... przejechałem ok. 100 km. i check po raz kolejny mi się nie zaświecił. Następnego dnia podłączyłem go do kompa i usunąłem ten błąd.

 

Teoretycznie w niedługim czasie check powinien mi się zaświecić ponownie prawda ? a przejechałem od momentu skasowania błędu około 50 km. i nic (??)

 

Czy możliwe jest, że moja Viki się pomyliła ? :(

Albo, że naprawiło się samo ? (choć samo to się nic nie robi)

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/3789-kody-b%C5%82%C4%99d%C3%B3w-vectra-b/page/9/#findComment-77016
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
Gość progressowy

Dzis podpieta diagnoza do vectry c z18xe z gazownią. Błąd EGR (nie pamietam numeru)-brako połączenia (czy cos podobnego). Nadmienie, ze wczesniej wyrzucało checka z powodu zlej pracy sondy. Sonda zaczela pracować po zaslepieniu EGR (syczał,zaciagał lewe powietrze). Przeczyscilismy, sprawdzilismy zaslepke oraz okablowanie. Ponownie wywaliło po przejechaniu ok30km checka z błedem EGR.

Kupić nowy zawór EGR? Np. ten: http://moto.allegro.pl/item1044450614_egr_zawor_recyrkulator_opel_vectra_astra_delphi.html

Pytam,poniewaz tani to on nie jest.

Czy to możliwe,ze sie spalił po zaślepieniu? Check nie zapala sie odrazu. Zapala sie po przejechaniu jakiegos tam dystansu. Niezaleznie czy goracy silnik,czy zimny. Silnik pracuje dobrze,nie faluje,ma moc.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/3789-kody-b%C5%82%C4%99d%C3%B3w-vectra-b/page/9/#findComment-72294
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Witam,

 

wiem, że jestem nowy ale już trochę poczytałem i nie potrafię się doczytać kodu bledu....

 

podlaczylem wszystko jak w faq i wyskakuje mi:

 

10 1 10 10 - czyżby to 100??

 

Objawy auto gaśnie na skrzyżowaniu przy wciśnięciu sprzęgła, w zasadzie zawsze jak wcisnę sprzęgło i obroty zdążą opaść poniżej 800.

 

W autku niedawno temu wymieniony silniczek krokowy i czujnik położenia wałka (krokowy 3 razy czujnik 2).

 

ps, czy da się ożywić czujniki abs?

Ps2. Upewniam się czy 10l/100 km w mieście to norma dla tego silnika.

 

 

Z góry dzięki za pomoc!

Kamil

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/3789-kody-b%C5%82%C4%99d%C3%B3w-vectra-b/page/9/#findComment-51409
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności