Skocz do zawartości

"Duszenie silnika"


Gość kamilos81

Rekomendowane odpowiedzi

Gość kamilos81

Witam jestem laikiem (wybaczcie jak piszę dość prymitywnie)w temacie mechaniki, a mam problem mianowicie:

Otóż jestem posiadaczem Opla Corsy B model atlanta od pewnego czasu mam problem polegający na duszeniu się silnika przy zmianie biegów na wyższy czy niższy. Muszę wymusić bardzo wysokie obroty by przejść na bieg wyżej. Po poradzie kolegi pojechałem podłączyć auto pod komputer nie wykazał on nic. Mechanik zaproponował mi wymianę filtra paliwa po wymianie problem jest dalej ten sam co sugerwowalibyście zrobić. dodam jeszcze ze mechanik chyba metodą prób i błędów powiedział żeby sprawdzić w następnej kolejności kompresje (niestety nie wiem z czym to się je i czy to jest zasadne i czy to pomoże, a nie chce by mnie naciągnięto). POMOCY

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Świece,kable WN,filtr powietrza,kiedy były wymieniane :beer:

powiedział żeby sprawdzić w następnej kolejności kompresje (niestety nie wiem z czym to się je i czy to jest zasadne i czy to pomoże, a nie chce by mnie naciągnięto)

Ma na celu sprawdzenie stanu zużycia gładzi cylindrów,tłoków,pierścieni tokowych i zaworów.

W miejsce świecy wkręca się manometr i kręcąc silnikiem za pomocą rozrusznika sprawdza się kompresje silnika.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość kamilos81

Świece,kable WN,filtr powietrza,kiedy były wymieniane :beer:

Świece i kable wymieniane byly w pazdzierniku filtr powietrza nie pamietam ale chyba bedzie z 1,5 roku

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz (sprawne)stare świece i kable to spróbuj je podmienić,przeglądnij i wyczyść aparat zapłonowy,dobrze by było sprawdzić ciśnienie pompy paliwa i ewentualnie dopiero wtedy pokusić się o zmierzenie kompresji.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość kamilos81