Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Gość jarkopolo

Witam!

Pisałem niedawno w tej sprawie ale moje pytanie odbiło się głośnym echem :zalamany:

Niedawno zaobserwowałem, że na biegu jałowym jeżdząc na benzynie bardzo mi falują obroty. Nie spadają one do 1000 lecz są nieco wyższe. Momentami sie stabilizują i wszystko jest ok.Falowanie to waha sie miedzy 1000 a 1300 obrotów.....Dzieje mi się to tylko na benzynie. Na Lpg jest wszystko ok. W czym moge doszukiwać się problemu?

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/39500-faluj%C4%85ce-oborty-na-benzynie/
Udostępnij na innych stronach

Mam nadzieje że juz się nie pojawi.

Zmartwię Cię, pojawi się za jakiś czas jak znowu ECU rozstroi się od LPG. Napisz jaką masz instalację.

Jeżeli po resecie ECU falowanie ustąpiło (przynajmniej na początku) to problem jest w emulacji sondy na LPG.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/39500-faluj%C4%85ce-oborty-na-benzynie/#findComment-372339
Udostępnij na innych stronach

Gość jarkopolo

O swojej instalacji wiem tylko tyle że mam parownik Tomasetto HP 1000, sterownik Bingo. Dziś przebyłem dość długą trase i niestety nadal zaczął się pojawiać problem z tymi obrotami. Wygląda to tak że jeśli jade z większą prędkością około 100km/h i wrzuce na luz to obroty przez jakies 4 sek. są lekko powyżej 500 i trochę falują....nie wiem co mam dalej robic :confused:

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/39500-faluj%C4%85ce-oborty-na-benzynie/#findComment-372486
Udostępnij na innych stronach

nie wiem co mam dalej robic

Trzeba jechać do gazownika z głową opisać problem i powinien to zrobić. W mojej ocenie na pewno problem jeden to właściwa emulacja sondy, stąd falowania na jałowym przy zasilaniu na PB(miałem to kiedyś u siebie). Natomiast spadek obrotów przy wrzuceniu na luz (zakładam ze to się dzieje przy jeździe na LPG) to problem zbyt dużej dawki powietrza, stąd uboga mieszanka i spadek obrotów. Czasami pomaga na to odwrócenie wlotu powietrza na bok lub całkowicie w druga stronę, zależy jak u ciebie jest to rozwiązane.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/39500-faluj%C4%85ce-oborty-na-benzynie/#findComment-372511
Udostępnij na innych stronach

Gość jarkopolo

U mnie sprawa z wlotem powietrza wygląda tak ze z obudowy nie wychodzi przedłużka przez którą dostaje się powietrze-a chyba owinno cos dalej byc poprowadzone.....przy chłodnicy mam pozostałości, czyli wisi sobie stary kawalek plastikowej rury, która zapewne kiedys byał połączona z obudowa filtra.

Co do gazownika to bylem pare tygodni wstecz u niego i poustawial mi wszystko na komputerze.....może cośprzeoczył... :mellow:

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/39500-faluj%C4%85ce-oborty-na-benzynie/#findComment-373080
Udostępnij na innych stronach

Generalnie nasuwa się pytanie jak wygląda u Ciebie sprawa z wymianą filtrów powietrza i gazu, świec, przewodów WN, po drugie ile już przejechałeś na parowniku, może poprostu parownik jest wysłużony. Jeżeli te sprawy są OK to pozostaje kwestia dobrej regulacji i powinno hulać.

PS

A propos, to ten temat pasuje bardziej do działu LPG

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/39500-faluj%C4%85ce-oborty-na-benzynie/#findComment-373184
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności