Skocz do zawartości

Meriva 1.4 a instalacja gazowa?


Gość kasa1979

Rekomendowane odpowiedzi

Gość kasa1979

Witam wszystkich kolegow,ostatnio naszla mnie taka mysl o zalozeniu instalacji gazowej w zwiazku z tym ze paliwo coraz to drozsze jest,ale narazie tylko mysle o tym nie jestem jeszcze pewien zalozenia instalacji gazowej,poniewaz nie wiem jakie sa wasze opinie na temat gazu w silniku 1.4 Bardzo was wszystkich prosze o opinie czy warto a przedewszystkim jaki jest koszt takiej instalacji i jakiej marki?Kiedys mialem instalacje Gazowa w BMW E-36 firmy BRC i chwalilem sobie ja,moze temu ze byla nowa.Bardzo prosze o dobra porade,byc moze rozwaze wasze opinie i zaloze instalacje,dodam ze nie mysle narazie o sprzedaniu Merivy,zbyt fajne autko a jego zadaniem jest mi dlugo sluzyc. Pozdrawiam.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Postaram Ci się pomóc, choć jeszcze w Merivie nie mam doświadczenia, ale poprzednio miałem Astrę 1,6 8V i założyłem w niej instalację sekwencyjną IV generacji. Na zbiorniku 30L w kole na trasie latem robiłem ponad 300 km, zimą nieco mniej. Ze względu na krótkie odcinki jazdy 4-5km do pracy podczas mrozów wolałem wyłączyć gaz i jeździć na benzynie, bo silnik nie miał czasu się zagrzać i trochę szarpało. Dzisiaj nie wyobrażam sobie jazdy na benzynie przy takich cenach. Mam obecnie w Merivie instalację V generacji instalowaną w Niemczech (taką już kupiłem) i widzę znaczną różnicę w pracy silnika. Rzeczywiście nie ma znaczenia temperatura zewnętrzna i mam wrażenie, że auto jest żwawsze na gazie niż na benzynie.Spalanie: na zbiorniku 35l gazu zrobiłem 350 km w jeździe mieszanej. Przerażam się lekko tylko kosztami utrzymania tej instalacji, ale nie chcę martwić się na zapas. Reasumując: jak bym miał zakładać, to IV generację - tańsza w instalacji i utrzymaniu. Plusy - jeździsz taniej, minusy - może siąść szybciej uszczelka pod głowicą, wymienić trzeba świece, droższy przegląd. Rób jak uważasz - jeden woli brunetki inny blondyn