Skocz do zawartości

Lekkie falowanie obrotów


Gość prime

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

zaczne od tego ze jestem nowy i przeszukalem forum odnosnie mojego problemu ale niestety nic nie znalazlem.

 

Otoz problem w mojej Astrze GTC 1.9 cdti 120km polega na tym, ze na biegu jalowym obroty minimalnie drgaja, silnik pracuje rowniutko , jednak wskazowka odchyla sie o jakis 1 stopien co jest dla mnei dosc irytyujace. Przy kupnie sprawdzalismy na komputerze wszystko i wtryski oraz turbo jest w stanie idealnym. Mechanik stwierdzil ze lekkie falowanie jest spowodowane bledem plyty alternatora ktora zostala wymieniona i nadal sie to powtarza i stwierdzili ze tak juz jest;/. Spalanie na komputerze na postoju jest rowne tj 0,7 l/h nic sie praktycznie nie waha. Czasami sie tez zdarzy ze jak zatrzymam samochod obroty stoja sztywno , jednak rzadko sie to zdarza.

 

ps. Dzis mialem jednak dziwny przypadek ze na postoju obroty byly podwyzszone o jakies 100obr i spalanie bylo na poziome 1,5l/h dopiero po przejechaniu kawalka i zatrzymaniu sie znow spadly na normalny poziom.

Ma ktos jakis pomysl co to moze byc?

 

Pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Witam.Mam podobny problem.Posiadaczem jestem astry GTC 1,9 120KM.Dziś miałem przypadek że jechałem i auto zgasło. :confused: Wytrzymałem to po około 5 minutach auto odpaliło i pojechałem dalej...Jutro auto idzie do lekarza i będzie miało wymieniany filtr paliwa...Stawiam na to w pierwszej diagnozie.Jak będzie poprawa to dam znać.Pozdrawiam. :cwaniak::mrgreen: :mrgreen:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.Mam podobny problem.Posiadaczem jestem astry GTC 1,9 120KM.Dziś miałem przypadek że jechałem i auto zgasło. :confused: Wytrzymałem to po około 5 minutach auto odpaliło i pojechałem dalej...Jutro auto idzie do lekarza i będzie miało wymieniany filtr paliwa...Stawiam na to w pierwszej diagnozie.Jak będzie poprawa to dam znać.Pozdrawiam. :cwaniak::mrgreen: :mrgreen:

 

predzej czunik wału

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.Mam podobny problem.Posiadaczem jestem astry GTC 1,9 120KM.Dziś miałem przypadek że jechałem i auto zgasło. :confused: Wytrzymałem to po około 5 minutach auto odpaliło i pojechałem dalej...Jutro auto idzie do lekarza i będzie miało wymieniany filtr paliwa...Stawiam na to w pierwszej diagnozie.Jak będzie poprawa to dam znać.Pozdrawiam. :cwaniak::mrgreen: :mrgreen:

 

Hej,

 

zgaslo jak pusciles na luz? Jezeli tak to moze sie tak objawiac problem z przycietym EGR, wtedy odpalic tez trudno.

 

do Prime: Troche nie zrozumialem o co chodzi. Czy tylko wskazowka podskakuje czy obroty silnika faluja w rzeczywistosci? Jak silnik zimny to obroty ida w gore zeby go zagrzac wiec podwyzszone obroty po postoju to normalka ale powinny sie utzrymywac od odpalenia do zagrzania silnika. Skoro Cie zdziwily podwyzszone obroty to wnioskuje ze u Ciebie na zimnym silniku obroty te sa niskie. Moze cos w tym kierunku, luzny kabel na czujniku temeratury?

Moze poluzowany pasek alternatora i sie slizga albo zabrudzony olejem ?

Moze kabel od alternatora do wskaznika gdzies przetarty i robi zwarcie w takt wibracji silnika?

Moze nieszczely uklad dolotowy i przeplywomierz wariuje?

Zacznij moze od sprawdzenia stanu przeplywki, moze jest zaolejona i na niskich obrotach tj. malym przeplywie powietrza blad pomiaru jest duzy. Moze wtedy niedomierzyc czesci powietrza i komputer podaje mniej paliwa na wtryski, obroty spadaja. Jednoczesnie sonda lambda mierzy ze w rzeczywistosci jest nadmiar powietrza daje sygnal do kompa i ten zwieksza ilosc paliwa.I tak w kolko bo oba systemy maja swoje opoznienia wiec ten cykl moze byc widoczny. Podobnie bedzie jak bedzie niewielka nieszczelnosc w dolocie za przeplywka.

 

Pozdra

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj.No EGR to nie jest bo byl naprawiany-regenerowany i czysty jak łza... :spoko: Po wymianie filtra paliwa i dolaniu dodatku,który wytrąca wodę z paliwa jak na razie gasnący silnik odpuścił.Falowanie hmm :shock: zdarza się niekiedy a moja astrit gania jak zła...A i wymieniłem jeden wężyk,który jest zasysany ciśnieniem na klawiaturę bo był tak wessany że płaski jak papier :spoko: :cwaniak:miałem jescze dać autko do mechanika żeby wyczyścił zbiornik paliwa :confused: niestety mamy takie a nie inne paliwo w naszym kochanym kraju.Myśl była dobra lecz zbędna. :znudzony: Mało profesjonalne ale skuteczne jest dolać ok 2L Pb98 na zbiornik :neutral: rozpuszcza syf pływający w zbiorniku i jak na razie jest ok :cwaniak::aniolek2:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności