Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Ostatnio wydaje mi się że silnik w mojej Asterce dziwnie chodzi. Mianowicie mam na myśli okresowe "chrobotanie" lub "terkotanie" (jak kto woli). Powtarza się to z częstotliwością ok 1Hz, zarówno na zimnym jak i na ciepłym. Autko nie straciło mocy, chodzi normalnie, błędów nie ma. Rozrząd wymieniany 2000km temu, olej (Valvoline 10W40) 600km temu. Przebieg 170000. Czy może moje ucho jest przewrażliwione? :) Nagrywane przy zamkniętej masce, mikrofon przy atrapie chłodnicy. Różnice głośności wynikają ze zmieniania odległości w jakiej nagrywałem :P Na koniec nagrania najlepiej słychać.

 

Audio w załączniku.

x14xe.mp3

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/40260-d%C5%BAwi%C4%99k-silnika-czy-prawid%C5%82owy/
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za wskazówki - w takim razie czeka mnie wizyta w warsztacie :) Chyba że jest jakiś prosty sposób aby sprawdzić czy to alternator. Niestety jestem studentem i brak zaplecza technicznego (narzędzia itp) :(

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/40260-d%C5%BAwi%C4%99k-silnika-czy-prawid%C5%82owy/#findComment-376530
Udostępnij na innych stronach

Dziś posłuchałem uważnie silnika. Na zimnym nie ma tego terkotania. No to po zakończonej jeździe (ciepły silnik) sprawdzamy ponownie. Znowu nic. Nagrałem audio, tym razem troszkę bardziej profesjonalnie.

Nagranie zaczyna się umiejscowieniem mikrofonu przy plastikowej obudowie z napisem ECOTEC (nr 1 na foto). Pierwsza zmiana dźwięku (okolice 9 sekundy) to przeniesienie mikrofonu w okolice zaznaczone numerkiem (2). Druga zmiana dźwięku (okolice 12 sekundy) to mikrofon w miejscu 3. Okolice 17 sekundy to mikrofon blisko obudowy z napisem ECOTEC w miejscu 1, jednak przesuwam go w dół by w 22 sekundzie znaleźć się przy kolektorze wydechowym (4). Ostatnia sekunda filmiku słychać załączający się wentylator chłodnicy :P

 

Alternator sprawdziłem słuchowo - piszczy jakby troszkę miał mało smarowania. Ale nic poza tym. Jednak dziwny dźwięk wydobywa się z okolic zaznaczonych zielonym punktem (przepustnica?) - bardzo szybkie tykanie. Nie znam się dlatego tak łopatologicznie to opisuję :)

 

x14xe.jpg

fotka poglądowa

 

Czy słyszycie jakieś nieprawidłowości w pracy silnika? Moim zdaniem troszkę głośne zawory ale to może dlatego że prawdopodobnie silnik jest pierwszy raz zalany 10W40 i to do tego Valvoline MaxLife który ma dużo dodatków myjących i czyszczących i te wszystkie nagary może powymywało.

x14xeproba2.mp3

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/40260-d%C5%BAwi%C4%99k-silnika-czy-prawid%C5%82owy/#findComment-376746
Udostępnij na innych stronach

Jak z z tego zielonego punktu to ja bym przeczyścił na początek odme, 170tys jak nigdy nie była czyszczona pewnie będzie cała zawalona dodatkowo jakiś olej z dodatkami. Mi przy zatkanej odmie właśnie inaczej chodził potem wywaliło olej przy pękniętej rurze doprowadzającej powietrze do przepustnicy. Nie jestem jakimś specem ale spróbował bym od tego.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/40260-d%C5%BAwi%C4%99k-silnika-czy-prawid%C5%82owy/#findComment-376751
Udostępnij na innych stronach

No zauważyłem że trochę oleju poszło po rurce w której siedzi bagnet. Myślałem że to od ilości oleju bo mam zalane pod samą kreskę max na bagnecie. No to na pierwszy ogień idzie odma do czyszczenia.

 

edit: czy ktoś wie jak zdjąć rurę idącą od puszki z filtrem powietrza do przepustnicy? Dokładnie chodzi mi o prostokątny plastik nad nią (na rysunku nad znaczkiem Opla i literami EC na plastikowej obudowie silnika :P) Bo bym pogrzebał trochę i wyciągnął przepustnicę i ją przeczyścił. I czy odma to ten wąż na którym jest zielona kropka czy ten obok po lewej?

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/40260-d%C5%BAwi%C4%99k-silnika-czy-prawid%C5%82owy/#findComment-376752
Udostępnij na innych stronach

Gość asterix27

Najlepiej zdejmij cały dolot powietrza i odłóż na bok, wtedy masz fajne dojście do przepustnicy. Odma to ta po lewej.

Co do dziwnych dźwięków to pozostaje życzyć powodzenia w szukaniu. Dźwięki niosą się po całej budzie i to że coś słychać w jednym miejscu nie musi oznaczać wcale że z tego miejsca pochodzi. Cierpliwości, a na pewno znajdziesz :)

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/40260-d%C5%BAwi%C4%99k-silnika-czy-prawid%C5%82owy/#findComment-376781
Udostępnij na innych stronach

Jak to zdjąć to ci nie powiem bo u mnie nie ma tej puszki plastikowej dodatkowej na rurze od powietrza . A odme masz dwie rurki idące pod plastik z napisem eco, podpięte do pokrywy zaworów i idą jedna do przepustnicy a druga na króciec rury doprowadzającej powietrze. W ogóle tak czy to na pewno x14xe? Mam ten silniczek i wygląda trochę inaczej generalnie pokrywa ecotec jest inna, nie ma tej puszki dodatkowej od rury powietrza, brak też osłony kolektora wydechowego. Chyba że to przez to że to II ja posiadam I.

Pozdrawiam i napisz czy coś pomogło czyszczenie

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/40260-d%C5%BAwi%C4%99k-silnika-czy-prawid%C5%82owy/#findComment-376836
Udostępnij na innych stronach

Tak, to X14XE, z tego co mi wiadomo to mimo że w Astrach F i G był ten sam, to różnił się nieznacznie osprzętem i może stąd te różnice. Postaram się dziś skombinować klucze i będzie wielkie czyszczenie :)

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/40260-d%C5%BAwi%C4%99k-silnika-czy-prawid%C5%82owy/#findComment-376906
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności