Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich.

Posiadam Merive 1.7 CDTI i od pewnego czasu słyszę dziwne piski z przodu z lewego kola. Pisk po wciśnięciu hamulca ustaje. Tarcze i klocki były wymieniane rok temu i wizualnie są ok.

Może miał kto podobny problem ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja mam podobny problem, ale w tylnym lewym kole. Piski pojawiły się po jednym z zimowych myć. U mnie popiskuje przy małych prędkościach (a może wtedy są lepiej słyszalne, nie wiem) i ustają po lekkim wciśnięciu pedału hamulca lub lekkim zaciągnięciu ręcznego (tak aby dało się jeszcze jechać). Właśnie zastanawiałem się nad wymianą klocków, ale teraz nie wiem czy jest sens. Może trzeba trochę pojeździć i samo się dotrze? Przyłączam się do pytania domel22, macie pomysł jak to rozwiązać?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

tak mial ;) wystarczylo poszukac ;)

a tak w skrocie - mialem takie same objawy, tyle ze z przednia osia. w dodatku dzwiek sie nasilal w lecie (myslalem ze to od klimy, wiec pierwszym skojarzeniem byl pasek).

Ostatecznie okazalo sie ze wina nie jest ani pasek, ani klocki. Objawy te same czasem piszczy czasem nie, po wcisnieciu hamulca piszczenie ustaje. Winowajca okazaly sie zapieczone zaciski hamulcowe, ktore to powodowaly ze klocki nie odbijaly tyle ile powinny, wiec powstawala zbyt waska szczelina i klocki wtedy popiskiwaly. Pomoglo przeczyszczenie zaciskow i to proponuje wam zrobic w pierwszej kolejnosci...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki kicaj za podpowiedź. Zawsze to jakiś pomysł, będzie praca na sobotę :wesoly: . Mam tylko jeszcze pytanie dotyczące czyszczenia zacisków: rozbierałeś hamulec (tzn. wyjmowałeś klocki), czy jakoś tak z zewnątrz. Pytanie może głupie, ale nigdy coś takiego mi się nie zdarzyło.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Potwierdzam, byłem dzisiaj na stacji obsługi, aby wyszukali co stuka i przy okazji zauważyli luz na tylnim zacisku. Dodam, że przy małych prędkościach także piszczy u mnie. Tak, więc sprawdź te zaciski.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

u mnie historia troche inna - w sumie uparlem sie (i bylem pewien ze to psaek), w serwisie ASO nei bardzo chcieli sie z tym zgodzic, ale jak to sie mowi "klient nasz pan", zwlaszcza ze za kazdym razem jak przyjezdzalem do serwisu to "juz nie piszczalo"...

na szczescie przed sama naprawa zaczelo znow, wiec mechanik, i konsultant wybrali sie ze mna na wycieczke ;) obaj z glowami za oknem. wyrok to jednak piszczenie z kol - ale nie lozyska, wiec czyscimy zaciski (oba z przodu). koszt u mnie lacznie z wgraniem najnowszego softu do Z19DTH to 200PLN

 

a co do piszczenia w tylnym kole - mialem troche inny przypadek z mondeo. Zapiekl sie reczny i w dluzszej trasie zaczynal piszczec, tez przy hamowaniu przestawalo. Rozwiazaniem bylo wymiana samoregulatora recznego (znany problem w tym modelu co mialem) oraz nowe klocki.

 

generalnie chyba chodzi o to samo - klocki nie odbijaja wystarczajaco co powoduje zmniejszenie dystansu pomiedzy klockiem a tarcza, i gdy dostanie sie tam pyl to piszczy...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja miałem to samo z tylnym kołem + koło się grzało. Przeczyściłem klocki i zacisk i chwilowo wydaje się być ok.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

u mnie chwilowo trwa od wrzesnia ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chwilowo nie piszczy to tylko się cieszyć ;D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wiec jestem happy od wrzesnia ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość zbyszek-z23

Ja miałem to samo z tylnym kołem + koło się grzało. Przeczyściłem klocki i zacisk i chwilowo wydaje się być ok.

A czym je wyczyścić ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

papier scierny wyczyścić tarczę - przedmuchanie całych zacisków pomogło u mnie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie tak, ja jeszcze przemyłem rozcieńczalnikiem i nasmarowałem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, mam podobny problem mianowicie po postoju nic się nie dzieje ale po jakiejś chwili chyba po mocniejszym hamowaniu zaczyna coś piszczeć podczas jazdy zwłaszcza podczas skręcania w lewo. Podczas skrętu w prawo i hamowania trochę ustaje. Może klocki już się skończyły albo zacisk nie odbija tyle ile ma odbić ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Prawidłowe myślenie, ale pasowało by coś z tym zrobić bo tylko może być gorzej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Chyba nie wszystko klocki mają ale jak zmieniałem tylne to miały takie blaszki z boku . Najpierw się dziwiłem co to . Te blaszki jak się klocki kończą dotykają do tarczy i piszczy w czasie jazdy . Z przodu takich nie miałem. Teraz mam kupione na przód bo przy zmianie na zimówki zauważyłem że już z pół cm zostało ale nie kojarzę czy te blaszki mają.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dlatego po nowym roku trzeba je wymienić :) dziś rozbiore je żeby zobaczyć co i jak dla pewności. Dzięki za info i szczęśliwego nowego :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przy okazji przesmaruj smarem silikonowym prowadnice zacisku

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Teraz to rozebrałem blaszka była już na tarczy i to pewnie ona piszczała. Klocki już są w tragicznym stanie i już myślę o nowych wraz z tarczami.

Edytowane przez rom3o

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak klocki będziesz zakładał to tam gdzie trzymają się w zaciskach potraktuj szlifierką no chyba że będą luźno wchodzić . Z doświadczenia wiem że nowe może da się wcisnąć rękami ale po jakimś czasie trochę syfu wejdzie i szybciej się zużywają . Jak przeszlifowałem tak że były dosyć luźne to lepiej odbijają . Trochę smaru grafitowego między blaszki co wchodzą pomiędzy zacisk i klocki żeby rdza za bardzo nie żarła i będzie ok.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

Partnerem serwisu: Fabryka kart plastikowych LiderKarty
×

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.