Skocz do zawartości

Vektra 1.8 szarpie przy przełączaniu biegów


Gość STIVEN501

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich,

tak jaj w temacie mam problem z oplem vectrą C silnik 1.8 z gazem. Gaz był założony w 2005 roku i jest firmy BRC. Kupiłem vectre sprowadzoną z Francji, podczas jazdy na benzynie wszystko jest OK nic się nie dzieje lecz gdy przełącze na gaz to lubi sobie szarpnąć ale tylko przy zmianie biegów gdy puszcze gaz i dodaje to wtedy szarpnie raz lub dwa, tak to wygląda jak by przez chwile nie dostawał gazu lub nie miał iskry, ale tylko na gazie.Wymieniłem świece, kupiłem z końcówkami platynowymi(takie producent przewidział lecz nie przewidział gazu w tym samochodzie), wszystkie filtry, powietrza i gazu, cewke zapłonową juz nie mam pomysłów? Byłem u gazownika i powiedział mi ze reduktor jest do wymiany, lecz coś mi nie pasował więc pojechałem do następnego i z reduktorem jest OK tzn nie jest to nowe ale jescze na nim pojeżdze więc wybrałem sie do elektryka skasował mi błedy i dalej to samo. Pomóżcie co może być przyczyną, może ktoś miał takie objawy? Ostatnio też byłem u kolegi na szrocie podmienić cewke i przepływke i nic dalej tak samo

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gaz był założony w 2005 roku i jest firmy BRC.

 

 

Witam. Ile km zrobiło autko od zamontowania gazu?

 

gdy przełącze na gaz to lubi sobie szarpnąć ale tylko przy zmianie biegów gdy puszcze gaz i dodaje to wtedy szarpnie raz lub dwa

 

Może podbiera benzynę , u mnie w zimie przy wyprzedzaniu przechodził na benzynę .dopisz czy to się dzieje przy wyprzedzaniu czy niezależnie od sytuacji

 

wybrałem sie do elektryka skasował mi błedy i dalej to samo

 

Jakie to były błędy? Spróbuj sam zczytać błędy - moze one coś konkretnego powiedzą

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co wynika to zrobił na gazie około 140 tyś. Co do szarpania do dzieje się to dzieje się to tylko przy zmianie biegów jak juz jedzie to jest OK chyba że puszcze na dłuższy czas noge z gazu i raptownie nacisne to też lubi sobie przerwać a błąd był (wypadanie zapłonu) prawdopodobnie cewka, ale to chyba niemożliwe że na trzech cewkach by było tak samo?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co wynika to zrobił na gazie około 140 tyś.

 

Nie wiem jak dokładnie się to nazywa (parownik,mieszalnik) , tam gdzie gaz się rozpręża jest membrana i zwykle po ok 100 ts km to raczej wymaga wymiany. Znalazłem też , że ludziska mieli problemy z cewką... reduktora gazu.

Wpisz w szukajkę - instalacja gazowa. Nie chcę wymyślać na siłę , a tam jest sporo tematów z tym związanych.

Ps. Może to też być sygnałem , że pada czujnik położenia wału. Ja tak miałem w czasie szybkiego wyprzedzania , 2-3 szarpnięcia i cisza aż zdechł. Zamiennik ( wyglądał jak nowy ) poszedł na śmietnik. :mrgreen:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak można odczytać błędy domową metodą w Vectrze C 2002 rok. Proszę o instrukcje i dalsze podpowiedzi. Z góry dziękuję wszystkim.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
Gość STIVEN501

Witam ponownie

Po wizycie u gazownika (do którego musiałem czekać 3 tyg. bo ponoć jest dobry i zajmuję się tylko instalacją BRC) nic nie pomogło stwierdził ze z jego strony jest wszystko OK. patrząc na parametry stwierdził ze samochód powinien chodzić i skierował mnie do elektromechanika który też rozłożył rence . Wyczułem coś takiego na benzynie ze gdy jadę na 1 -2 biegu bez dodawania gazu i póżniej raptownie dodam gaz to tak jakby przez chwile się zamulił czyli od razu nie przechodzi na obroty na gazie jest pewnie czulszy i wychodzi to szarpanie. A co do szarpania na gazie to też jest to odczuwalne tylko przy wolnych obrotach czyli do 1300 i jak ma duże obciążenie a póżniej jest wszystko OK. Proszę o pomoc może ktoś miał taki przypadek. Chciałbym dodać ze błędów nie ma

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jadę na 1 -2 biegu bez dodawania gazu i póżniej raptownie dodam gaz to tak jakby przez chwile się zamulił czyli od razu nie przechodzi na obroty na gazie jest pewnie czulszy i wychodzi to szarpanie.

 

Piszesz jakbyś nie miał sekwencji , byłem pewien , że masz.Skoro masz dojście do szrotu , możesz na próbę podmienić czujnik położenia przepustnicy . Samą przepustnicę też można przeczyścić ( w rezerwie jest jeszcze krokowiec). Niestety szukania jest dużo , ale na pb to może być zasyfiona przepustnica

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość STIVEN501

Przepustnice czyściłem i bez zmian.I jeszcze jedno, rano jak odpalam to jest wszystko OK pali za pierwszym strzałem lecz gdy jest ciepły i postoi ok 5 min to muszę długo pokręcić żeby odpali

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

I jeszcze jedno, rano jak odpalam to jest wszystko OK pali za pierwszym strzałem lecz gdy jest ciepły i postoi ok 5 min to muszę długo pokręcić żeby odpalił

 

Przegapiłem.warto sprawdzić czujnik temp. silnika i chyba bardziej czujnik wału korbowego. Przy tym długim kręceniu to pali ładnie , czy szarpie silnikiem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności