Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie.

Zauważyłem ostatnio (przy wyprzedzaniu, dobrze, że nic się nie stało) że mam blokadę do 4500 obrotów.

Podpiąłem pod komputer - błąd 0340, czyli "Nieprawidłowy sygnał z czujnik wałka rozrządu".

Już we wtorek jestem umówiony z elektrykiem.

Proszę Was o instrukcje jak postępować.

Jako, że błąd na razie występował raz (przy diagnostyce był oznaczony jako nieaktywny) możliwe, że coś nie styka, kontaktuje.

Jakie powinny być napięcia itd przy czujniku? Nie chcę na darmo nic wymieniać :)

Dzięki z góry za pomoc!

Pozdrawiam,

Marcin.

https://forum.opel24.com/topic/41278-b%C5%82%C4%85d-0340-sygna%C5%82-z-czujnika-wa%C5%82ka-rozrz%C4%85du/

Już we wtorek jestem umówiony z elektrykiem

Idź do mechanika.

Jakie powinny być napięcia itd przy czujniku? Nie chcę na darmo nic wymieniać

Skoro odcina przy 4,5ts obr , to błąd jest aktywny , a czujnik do wymiany przez mechanika ( lub samodzielnie). Znając życie , skusisz się na tańszy zamiennik , a potem dołożysz do oryginału.

Co masz na myśli pisząc "odcina"? Odcięcia (czyli, że samochód gaśnie) nie ma - tylko jest blokada, że powyżej 4500 obrotów nie pójdzie.

A co do błędu to tak - w piątek zauważyłem, że przy 4500 obrotów jest blokada (więcej nie pójdzie). Silnik nie gasł. Dziś go podłączyłem pod komputer - było, ze "błąd nieaktywny".

Sprawdziłem - kręcił się powyżej 4500.

Najpierw mam zamiar sprawdzić czy rozrząd jest dobrze ustawiony. Jednak chciałbym też sprawdzić kable i przewody - ich napięcie, opór itd.

Tak więc - jakie powinny być napięcia przy kablach?

Nie martw się, zawsze wybieram oryginały. Najczęściej kupuje u Stachowiaka (ostatnio - sonda lambda ;) )

Pozdro.

Sprawdziłem - kręcił się powyżej 4500.

Ale jak będzie trzeba powyżej i zastrajkuje? Nie chciałbym się znaleźć w takiej sytuacji.

Dokładni nie pamiętam , na elektrodzie powinno być podane

1-2 0,5-0,8 ohm 1-3 oraz 2-3 piny 11-14 ohm

napięcie

1-2 2,5V 1-3 i 2-3 0,5V