Skocz do zawartości
Adamson97

2.0 100kW 16V X20XEV Opel Omega B 2.0 16v Ben+gaz P0130 i P0135

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich

Znalazłem jeden temat z moim błędem ale nie ma tam odpowiedzi jak usunąć ten problem.

Cały czas świeciła mi sie kontrolka od sondy lambda(P0130) więc ją wymieniłem.

Po zmianie sondy na nową pojawił sie jeszcze problem P0135, też problem z sondą ale nie do końca wiem jak go rozwiązać.

Żeby sprawdzić nową sonde to musze zmierzyć oporność?

Z góry dziękuje za jakiekolwiek porady co mam z tym zrobić.

Pozdrawiam Adam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
4 godziny temu, Adamson97 napisał:

Cały czas świeciła mi sie kontrolka od sondy lambda(P0130) więc ją wymieniłem.

Która kontrolka jest od sondy i to jeszcze konkretnie z takim błędem?

Każdy błąd ma swoją kontrolkę?

 

Albo nowa sonda szmelc, albo kablologia.

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, ja37 napisał:

Która kontrolka jest od sondy i to jeszcze konkretnie z takim błędem?

Każdy błąd ma swoją kontrolkę?

 

Albo nowa sonda szmelc, albo kablologia.

 

Chodziło mi o to że świecił sie check engine, a jedyny błąd odczytywany to był błąd od sondy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

7 godzin temu, Adamson97 napisał:

Po zmianie sondy na nową pojawił sie jeszcze problem P0135, też problem z sondą ale nie do końca wiem jak go rozwiązać.

 

No i właśnie to jest usterka obwodu prądowego układu grzania sondy.

Więc szukanie po przewodach czy są uszkodzone.

No chyba że masz jakiś zamiennik , więc dla pomiaru jej oporność to 4.5-5.5 Ohma

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
22 minuty temu, adam1954 napisał:

 

 

No i właśnie to jest usterka obwodu prądowego układu grzania sondy.

Więc szukanie po przewodach czy są uszkodzone.

No chyba że masz jakiś zamiennik , więc dla pomiaru jej oporność to 4.5-5.5 Ohma

Dziekuje za informacje :), jutro będe to sprawdzał.

A gdzie kable od sondy idą? Bo tak jak patrzyłem z kanału to nie wiele widziałem.

Wydaje mi sie że dostałem uszkodzoną sonde, ponieważ na starej sondzie ten bład(P0135) sie nie pojawiał.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie koniecznie uszkodzoną.

Może być też brak styku we wtyczce.

Ale to pomiar oporności coś powie.

Kable?

Jedź po przewodach od samej sondy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No właśnie problem jest taki że jak dla mnie(130 kilo faceta) jest troche za mało miejsca na ręce tam :/

Dzięki :) jutro będe działał z sondą.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
8 minut temu, Adamson97 napisał:

No właśnie problem jest taki że jak dla mnie(130 kilo faceta)

To ci się urosło:D?

Swojskie masło czy drożdże:D?

 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Niestety bład lekarza i złe tabletki, ale da sie z tym żyć :P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez AlveR
      Witam jaki powinna być kolejnosc podłączenia kabli ze swiec do cewek , motam się już z tym dość sporo 1_3_4_2 nie pasuje.
       
    • Przez JuniorS
      Witam po raz kolejny. Po przejechaniu grubo ponad 100 tyś (tak o dziwo tyle przejechałem bez awarii) nadeszła pora na przeboje. Jak to z X20XEV bywa... Spodziewałem się od dłuższego czasu awarii ale celowałem bardziej w któryś z czujników. Jednak nie... Obstawiałem też "rudą szmatę". Po zimie pewnie w oczach będzie pochłaniać blacharkę mojego Opla.... Też nie. Wylazła co prawda gdzieniegdzie ale tyle to nic... Jeb, Pach, Bum i nieco bęc i Przemek wymienił olej. Nie wiem jakim cudem i dlaczego ale stało się i wlałem 15W... Tak wiem. Napierdzielać zaczął hydroelement. Czym prędzej pojechałem zmienić olej na 10W. Uspokoiło się. Nie zdążyłem się nacieszyć spokojem i pojawił się problem z obrotami. Wymieniłem przepustnicę z czujnikiem położenia przepustnicy oraz krokowcem i jest ok.
       
      Od kilku dni zaobserwowałem przemocny apetyt mej Omegi na... Płyn chłodzący. Pożera znaczne jego ilości. Rozumiem benzyne ale płyn ? Z dnia na dzień coraz to więcej... Dziś rano zalałem cały zbiornik na płyn pojechałem do pracy 32 km po 12h wróciłem do domu 32 km i już komunikat że płynu jest mało. Tak samo wczoraj... Po prostu znika... Znika bo...
       
      - Zaglądałem pod auto wycieków nie widać. Na zimnym na ciepłym silniku nic nie leci...
      - Zaglądałem do komory silnika. Nic nie widać. Na zimnym na ciepłym silniku nie ma śladu wycieków...
      - Zaglądałem w kabinie pod fotele, na podłogę czy nie jest gdzieś mokro. Okolice nagrzewnicy i cała reszta sucha jak sahara...
      - W oleju również płynu nie ma. Olej ma normalny kolor, gęstość itd itp...
      - Tepmeratura pracy silnika w normie.
      - Węże nie robią się twarde jak kamienie.
      -Wentylator chłodnicy załącza się prawidłowo (okolice 100 stopni)
       
      Więc gdzie się podziewa płyn
       
      Nachodzi mnie myśl że na pewno będzie to wina uszczelki pod głowicą ewentualnie jest gdzieś wyciek wali na silnik, odparowywuje...
      Albo dostaje się w jakiś sposób w wydech i również odparowywuje...
       
      Jak tak dalej będzie chlać to braknie mi miejsca w bagażniku na bańki z płynem XD
    • Przez JuniorS
      Witam wszystkich. Od pewnego czasu w mojej Omedze zaczęły się dziać dziwne rzeczy. Dosyć długi czas nic się nie działo co dość dziwne szczególnie w tym silniku. No więc do rzeczy...
       
      Oma zaczęła dziwnie pracować. Dokładniej... Odpala normalnie, jeździ normalnie ale wolne obroty (na luzie) są w przedziale 1000/1500 obr... i tak skacze góra dół. Przestaje gdy przygazuje do odcięcia wtedy obroty wracają do normy aż do momentu przejechania pierwszych 100 metrów następnie znowu się zaczyna cyrk. Podejrzewam krokowiec ale chciałbym podpytać co bym pół auta nie rozebrał.
       
      Taki króciutki film obrazujący mniej więcej jak to wygląda. Za pomoc serdecznie z góry dziękuję.
       
       
      https://www.youtube.com/watch?v=1dwjgUlGU40
Partnerem serwisu: Fabryka kart plastikowych LiderKarty
×

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.