Skocz do zawartości

Błąd P400


Gość grzeltom

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Od kilku tygodni walczę z moją asią. Zaczęło sie tak, że miałem i mam problemy z odpalaniem po dłuższym postoju (po nocce - świece grzane asia zaskakuje 1 x i gaśnie, i trzeba ją długo i intensywnie męczyć zanim odpali) - na tym etapie bez błędów. Później raz na jakiś czas zaczęło mi się pojawiać auto z kluczykiem. Zajechałem do mechaniora - P400 - EGR. Zatem EGR przeczyszczony i sprawdzony (zawór działa dobrze z oporem, membrana cała). Po tej czynności pojeżdziłem 600 km bez problemów z odpalanie i bez błędów, aż tu nagle rano - walka z asią o zapłon a póżniej check. Znowu wizyta u mechaniora - P400 - sprawdzone przewody - wszystkie ok.

Zastanawiałem się kiedy ten check sie pojawia i wyszło mi że jak stoję w korku ale to asia szybko wybiła mi z głowy, bo kolejny check włączył się podczas wyprzedzania(wiadomo spadek mocy i szybsze bicie serca):)

Reasumując - dziś jak stałem w korku to zacząłem się bawic hamulcem tzn. wciskać go i puszczać kilka razy - i wtedy zaczął włączać się check a pedał twarddy. Zrobiłem tak kilka razy i za każdym razem włączał się check.

Moje pytanko - czy to świadczy o umierającej pompie vacum?????

czy nadal muszę brać po uwagę elektrozawory i egr???

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolego sprawdz wszystko jak nalezy czyli od cisnienia jaka daje pompa vac, wezyki te cieniutkie od elektrozaworkow, elektrozaworki, elementy wykonawcze jak zawor EGR, silownik klap wirowych czy gruszke urbiny. Jeszcze w tym konkretnym przypadku to waz ten grubszy co laczy pompe vac z serwem hamulca + oczewiscie te zlaczki i zaworek zwrotny itd. Lubia sie te wezyki zlamac i jest nieszczelnosc.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość grzeltom

A więc,

wszystko sprawdzone - wszystko szczelne pompa vacum sprawna niestety poprawy nie ma......

Najbardziej irytujące jest poranne odpalanie - zaskoczy na sekunde zdechnie a póżniej muszę ją z 5-10 min kręcić!

O czym to świadczy/???? O zapowietrzonym układzie??? Jeżeli tak to co z P0400???? a może to ma związek ze sobą???

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wszystko sprawdzone - wszystko szczelne pompa vacum sprawna niestety poprawy nie ma

jakie pompa daje podciśnienie

http://forum.opel24.com/topic/4497-Problem-z-elektrozaworami-rozwiazany-diesel/

http://forum.samnaprawiam.com/czyszczenie-ukladu-podcisnien-opel-20-dti-vt2078.htm

Najbardziej irytujące jest poranne odpalanie - zaskoczy na sekunde zdechnie a póżniej muszę ją z 5-10 min kręcić!

to najprawdopodobniej nieszczelność na przelewach

http://forum.opel24.com/topic/1806-Astra-G-diesel-problem-z-odpalaniem-po-dluzszym-postoju/

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość grzeltom

Panowie,

okazało się, że w filtrze paliwa uszkodzona była 1 uszczelka i łapał powietrze (nigdy bym na to nie wpadł samodzielnie - musiałem oddać auto do mechanika:))

a co do problemów z podciśnieniem - padło na pompę VAC - zakupiłem już nową - używkę :))

pompa daje na starcie - 0,9 - ale długo podnosi się i stąd problemy z podciśnieniem .........

dzięki za rady

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość grzeltom

Moja radośc była przedwczesna:(

Już u 3 mechaników byłem a problem ten sam,

Ostatni wymienił mi uszczelki pod wtryskiwaczami , wyczyścił kolektor ssący, wymienił uszczelki,

a jak rano odpalałem fure (grzanie świec) zapalił zgasł i problem się ponowił.

Nie wiem już co sprawdzać może to ten zawór zwrotny na pompie?????(byłbym wdzięczny gdyby ktoś mi wskazał gdzie się znajduje)

Jedno jest pewne pod blokiem mam mały skok i jak zaparkuje przedem (dupa jest niżej) to zapomnij o odaleniu,

Wczoraj zostawiłem go tyłem do góry, a dziś rano zaskoczył (ledwo co ale zaskoczył) lekko "popyrkał" ale nie zgasł.

Jeszcze jedno pytanie - czy jak sprawdza się przewody przelewowe - to trzeba później odpowietrzyć auto - chcę to zrobić sam bo wszyscy mówili że sprawdzali a już im nie wierzę:(

Ogólenie proszę o jakąś wskazówke

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli nie wymieniałeś przewodów zwrotnych/przelewowych to je wymień łącznie z trójnikami, tylko popatrz na gniazda przy trawersach (tam gdzie wkładasz przewody) często odrywa się końcówka ze starego przewodu i tam pozostaje. Ten mechanik wymieniał ci podkładki pod wtryskami czy uszczelniacze trawersów. Zawór zwrotny masz przy pompie, są tam dwie śruby (przewód paliwowy zasilający i zwrotny) ta śruba z większym łbem to zawór zwrotny. Poczytaj o cofaniu się paliwa.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Gość grzeltom

:zdziwko: Dobra, nie pisałem bo wlczyłem z samochodem i mechanikami.

PO 2 tygodniach diagnoza jest taka --POMPA :zalamany:

Przez te 2 tygodnie sprawddzono/wymieniono - usczelniacze pod trawersami, przewody przelewowe, uszczelki pod wtryskami, filtr paliwa i komplety uszczelek

Mechanik zamontował kawałek przeźroczystego przewodu i 2 zawory zwrotne.

Efekt - stwierdzono, ze przepuszcza zawór zwrotny w pompie (jest coś takiego??) a pompa się "buja" z ciśnieniem.

Ponieważ 2 zawór zwrotny na powrocie z pompy zamontowano mi wczoraj testuje czy to coś pomogło - jeżeli nie to pompa do wyjęcia i regeneracji przy okazji wymiany tego zaworu i mojego przebiegu - 240870 km.

Przez ten czas nauczyłem się szukać górek do parkowania - czasami to ciężkie, bo wiem że jak zaparkuje źle to będe miał problem.

Teraz moje auto stoi na parkingu - płaskim jak stół do ping ponga - i zobaczę .:)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności