Skocz do zawartości

Co się dzieje z moją viki?


Gość adr_ad

Rekomendowane odpowiedzi

Gość adr_ad

Witam,

 

Mam prośbę o Wasze opinie i pomoc w tematach:

1. http://www.youtube.c...h?v=Kk4qbjRPp1I

Tutaj rozpędzam się na 3 biegu 50-120km/h, gaz do podłogi. Spotkałem się z opinią, że bardzo słabo ciągnie (wkręca się na obroty). Byłem przekonany, że tak ma być. Dla mnie to bardzo duży problem, szczególnie podczas wyprzedzania, jakieś 2 tygodnie temu wpadłbym pod autobus miejski - tragedia.

Co sądzicie, czy jest źle? Gdzie szukać poprawy? Co sprawdzić?

 

2. http://www.youtube.c...G5CKOi8AHw&NR=1

Tutaj praca zimnego silnika. W 25s filmiku włączona jest klimatyzacja. Po włączeni klimy słuchać takie falujące chrobotanie, dochodzące z przodu z lewej strony.

Co to może być? Łożysko sprężarki? Czy droga jest naprawa tego elementu?

 

Proszę o opinię na temat pracy samochodu na tych dwóch filmikach. Będą bardzo pomocne krytyczne uwagi na temat prac tego auta.

 

Otrzymałem odpowiedź na innym forum:

ad 1. do sprawdzenia podciśnienia na elektrozaworze sterującym Wastegatem, zamykanie zaworu po odpaleniu, luzy na cięgnie, sprawdzenie szczelności węża dolotu IC, brudny filtr paliwa.

ad 2. uszkodzone łożysko sprężarki klimy.

 

Co o tym sądzicie co jeszcze sprawdzić?

 

Pozdrawiam i szerokości.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 2 tygodnie później...

Sprawdź filmiki bo nie chodzą.

ad 1.

Zatankowałem zwykły ON na Statoilu pracuje dużo lepiej takie moje odczucie czytałem również kiedyś że ON Verva dobrze czyści silnik a tylko takie lałem od początku zimy.

 

ad 2.

Jaki jest koszt wymiany tego łożyska sprężarki?

 

teraz jest ok. można oglądać.

 

Pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość djtrupek27

witaj kolego ... ja mam podobny prblem w swojej viki z tym samym motorem X20DTH ... po wymianie uszczelek pod kolektorem wyczyszczeniu EGR-u elektrowaworów wymianie przewodów podcisnienia zauwazyłem ze bardzo pozno wkreca sie na obroty i pozno załącza sie turbo ... wczesniej było to 1.7 tys obr. a teraz ok. 2.5 tyś obr. ... pojechałem na komputera do znajomego mechanika i wyskoczył bąd P0400 ... w miedzy czasie złączył się CHECK ... i tak co jakis czas sie on po prostu włączy i wyłączy ... okazuje sie ze jest gdzies problem z podcisnieniem tylko nie wiem gdzie ... w poniedziałek zostawiam mu samochodzik i bedzie szukał bo on ma do tego sprzet .. ja mam jedynie klucze w garazu i was Oplowców na forum skad czerpie rady ... tak wiec kolego jedz na komputer i zczytaj błędy ... a jesli chodzi o klime to wymiana łozyska to bedzie koszt ok 200 zł ... kiedys kolega wymieniał i kosztowało go to ok 200 zł ... pozdrawiam kolega i udanej naprawy

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego właśnie masz rację. Jakieś pół roku wstecz byłem na sczytaniu błędów wyszło P0400. Ciekawa sprawa że przy gwałtownym hamowaniu, kilkakrotnie naciskając hamulec, wyskakuje check, po 10-20s ustępuje przy dodaniu gazu. Ewidentnie coś się nie wyrabia w układzie podciśnienia. Będę miał chwilę to się tym zajmę.

 

Pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość djtrupek27

no ja sie nie moge z tym samym błędem uporac ... 3 dni poswieciłem na szukanie usterki i stoje w miejscu ... wymieniona uszczelka pod kolektorem ssacy wyczyszczony kolektor zawór EGR i elektrozawory ... wyczyszczone przewody i wymienione te od podcisnienia i nadal to samo ... zostało mi tylko dwa wyjscia ... albo przepływka albo pompa vacu ...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

... zostało mi tylko dwa wyjscia ... albo przepływka albo pompa vacu ...

Przepływka to ten przepływomierz co się znajduje za kolektorem ssącym? Odpowiada on za podgrzanie do odpowiedniej wysokości temperatury przed wpuszczeniem powietrza do pompy?

Jak by był problem z pompą vacu to powinieneś mieć jakiś wyciek oleju w jej okolicach. Ja chyba mam, bo przewody które są pod pompą vacu tak około 20cm poniżej na takich metalowych jakby złączkach mam zawilgocone od oleju. Być może w określonych warunkach pracy całego silnika coś wycieka, będę musiał się przyjrzeć temu bliżej.

 

Pozdrawiam i szerokości

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciekawa sprawa że przy gwałtownym hamowaniu, kilkakrotnie naciskając hamulec, wyskakuje check, po 10-20s ustępuje przy dodaniu gazu.

 

 

Jak dla mnie to pompa vacum kończy swój żywot.

 

Na prawdę słabo przyspiesza Ci Twoja Viki kolego i jakoś głośno słychać silnik tak nienaturalnie porównując do mojego, ale może to tylko mylne wrażenie ;)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności