Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Gość jacool1983

Witam,

 

szukałem po necie i nie znalazłem odpowiedzi więc może forumowicze mogliby podpowiedzieć :)

 

Posiadam Astrę F z silnikiem benzynowym 1.4 16V rocznik 98. Od pewnego czasu pojawił się taki problem, iż przy odpalaniu silnika obroty wskakują od razu na 1500 po czym po kilku minutach jazdy spadają do 1000. Dodatkowo podczas postoju np. na światłach na biegu jałowym silnik pracuje dosyć nierówno. Z czego może wynikać taka sytuacja? Po odpaleniu silnika z tego co wiem obroty powinny kształtować się w przedziale 650-850. Dodam, że nie dawno wymieniony został zawór EGR i wyczyszczona przepustnica. Spalanie paliwa jest ok tzn. ostatnio przy zróżnicowanej jeździe w mieście i w trasie spalił mi około 6 litrów.

 

Może ktoś się spotkał z taką zagwostką

 

Jacek

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/41658-podwy%C5%BCszone-obroty-i-nier%C3%B3wna-praca-na-biegu-ja%C5%82owym/
Udostępnij na innych stronach

szukałem po necie i nie znalazłem odpowiedzi

 

"Podwyższone obroty w korku..." - temat założony na tym samym dziale przez Złotego - wczoraj :wink:

Ale , żeby nie było , że jestem złośliwy , to zajrzyj na dział corsy , na dole strony jest temat Kody błędów Opel Corsa . To jest manual ze zdjęciami jak samemu zczytać błędy z kompa.

 

przy odpalaniu silnika obroty wskakują od razu na 1500 po czym po kilku minutach jazdy spadają do 1000.

 

Na zimnym silniku , to akurat prawidłowy objaw - No może poza tym 1000 obr.

 

podczas postoju np. na światłach na biegu jałowym silnik pracuje dosyć nierówno.

 

Tu wypadałoby samemu zczytać błędy z kompa , bo to nie koniecznie wina krokowca.

 

Gość jacool1983

No tak - tylko problem z tym, że na kompie nie wyświetla żadnych błędów. Tak jak pisałem ostatnio wymieniałem EGR a problem z obrotami był już wcześniej. Przy wymianie EGR'a na kompie żadne inne błędy nie wyszły :/

 

tylko problem z tym, że na kompie nie wyświetla żadnych błędów.

 

Noo , to tak jak u mnie , ale krokowca nie czyściłem , więc nie powiem czy pomaga . Jedyne co warto zrobić , to po czyszczeniu WD 40 , przepłukać czyszczoną część benzyną , bo problem powróci.

 

Gość Saszkuks

Co prawda mam inną astrę, ale miałem takie coś, czyli mocne falowanie obrotów, po odpaleniu obroty wysokie, po czasie spadały do normy, lub właśnei zaczynały falować. Elektryk sprawdził i powiedział, że wszystko jest ok. Nie dałem mu wiary, gdyż kretyn był i tyle. Wymieniłem sam krokowca, falowanie ustało, co prawda z rana mam jeszcze podwyższone obroty, ale to chyba inny problem, skoro krokowiec wymieniony.

 

To że z rana obroty są tak wysokie jest normalne 1500obr/min, silnik wtedy na ssaniu pracuje. Jeśli coś sie dzieje jak jest ciepły to wtedy szukać problemu.

 

Gość bartosz692

Ja posiadam astre 1 silnik 1.4 LPG i mam ten sam problem :| a mianowicie , wymieniłem kopułkę palec, silniczek krokowy, czujnik temperatury (ten co odpowiada za ssanie) byłem u mechanika, i nic nie znalazł mówił ze z takim przypadkiem sie nigdy nie spotkał. A objawy tego to: na zimnym silniku pracuje wmiare ok ale gdy silnik sie rozgrzeje, to jego obroty podchodzą do 1500, i po chwili spadaja do 1000, i tak non stop. Nie ma róznicy czy to na gazie czy tez benzynie. Pomocy:| bo już nie mam głowy pół silnika i elektroniki wymienionej a tu lipa. Dodam ze samochód ma apetyt na gaz i benzynę, dynamika jazdy wszystko ok. tylko bieg jałowy do bani. Po odczytaniu błedu wyskoczył bląd 34 czyli czujnik ciśnienia w kolektorze - zbyt niskie napięcie. Co to? i gdzie to się znajduje?

 

Map sensor szwankuje albo gdzieś coś z kablami do niego, zaśniedziały wtyczki gdzieś sie przetarł itp lub po prostu padł ci ten czujnik. Przykładowe zdjęcia, http://www.powerstroke.org/forum/attachments/99-03-7-3l-general-discussion/11848d1261283346-map-sensor-unplug-boostt73llgwd6.jpg http://www.lunghd.com/Tech_Articles/Engine/Basic_Sensors_Diagnostics/Sensor_MAP.jpg

Znajdziesz go przy podszybiu, jedna gumowa rurka od niego wchodzi do kolektora ssącego.

 

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności