Skocz do zawartości

Mechanik namieszał z olejem proszę o pomoc!


Gość narab

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Historia wygląda następująco:

nie miałem problemu z silnikiem mojej asterki(przebieg 230 tyś olej mobil półsyntetyk), silnik suchutki od zawsze, aż kiedyś padła vacum pompa.

Mechanik załatwił używke i powiedział mi że nie miałem 3,5l oleju, nie było smarowania i się zatarła.

Myślę sobie oki - nie znam się ale jak to możliwe że zaczeła brać olej w takiej ilości zwłaszcza, że wymieniałem ze 3 miesiące wstecz.

 

Zona jeździ samochodem niewiele. po ok 50 km patrze na bagnet a ja nie mam oleju. Jadę do mechanika mówię co jest grane. Zasugerowałem mu, że może poprzedni mechanik pomylił olej i wlał syntetyk. Samochód postał parę dni i dostałem diagnozę - pomylony olej, wlaliśmy mineralny 15w40 mobila i będzie git. Odebrałem samochód i po 20 km pojechałem zmienić opony. Patrze a ja ma całe podwozie po prawej stronie mokre od oleju i oleju nie ma wcale. Popytałem znajomych i sugerowali że może zimering na rozrządzie padł. Znajomy zerknął i rzeczywiście. Pojechałem, do mechanika powiedziałem co o nim myślę. on zobowiązał się wymienić zimering za darmo ale wolałem nie ryzykować.

 

Moje pytanie jest następujące:

Czy wrócić do pół-syntetyka ( przejechałem na mineralnym ok 1400 km

Czy zostać na mineralnym?

 

Pozdrawiam i proszę o poradę

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość password

http://www.ceneo.pl/Oleje_silnikowe;017Valvoline_P0-147325.htm

 

dla św. spokoju na twoim miejscu zalałbym oczywiście 1/2 synt. tej firmy , sam niedwano zmieniałem

z M1 na valvoline i skutków ubocznych nie zaobserwowałem a nawet powiem że miałem drobniuteńki wyciek [pocenie] spod uszczelki w okolicach obudowy paska rozrządu i po około 1 ty.skm. od wymiany [ pocenie] ustało. drogi olej ale zaczynam byc do niego coraz bardziej przekonany .

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za sugestie.