Skocz do zawartości

zawieszenie NIVO pneumatyczne


Rekomendowane odpowiedzi

Gość maslanka

To ja powiem coś tym którzy twierdzą że sintra mieka i wogóle .. ja mam swoje pneumatyczne amorki odłączone (przez poprzedniego włściciela) ponieważ są popękane poduszki ale:

 

Dwa tygodnie temu zadzwonił do mnie mój kolega i poprosił zebym podjechał do jego pracy bo sprzedają blachę - odpad po produukcji. Pojechałem i na oko załadowałem wiele arkuszy #2 i #3 blachy. Wsiadłem ja (92kg), kolega (82kg) i pojechalismy zadowoleni 26 km do jego domu na rozładunek - osttanie 100m nieutwrdzona droga z dziurami aż się Sintra zawiesiła - trzeba było odkopać i betony pod koła podłożyć. Podczas rozładunku spisywalismy rozmiary arkuszy i grubości. Po rozładunku wpakowaliśmy do Exela i wyszło nam....: 1230kg samej blachy plus ciężar naszej dwójki - Czy ktoś nadal uważa że to słaba konstrukcja ?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • Odpowiedzi 50
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Zabrałem się za wymianę przewodów pneumatycznych od nivo i... zonk.

Oryginalne były pozrywane i sparciałe i nie mam pojęcia dokąd prowadzą.

Generalnie zatrzymnałem się na trójniku, 10 cm od pompy powietrza.

 

Z amortyzatorów wystają takie niby wentyle z linką w pancerzu łączącą obydwa amorki. Poza tym żadnego króćca, nić, do czego można by się wpiąć przewodami z powietrzem :(

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

też mam NIVO i powiem Wam, że cieszmy się że jest to najprostsza wersja, a nie ta pompowana z silnika ;) rozbierać te wszystkie plastiki to by była masakra w Sintrze hehehe ..... a wracając do tematu to wężyki powinny iść gdzieś niedaleko do czegoś w stylu niedużej butli, w której znajduje się ów sprężone powietrze regulujące prace zawieszenia które tam wtłaczamy przez zaworek .... to tak na mój zdrowy chłopski rozum ;)

 

a propo ktoś coś takiego widział u siebie?? jest jakaś pompka :?: na cholerę tam ona siedzi skoro mamy układ zamknięty? chyba że może do diesli dawali?

http://allegro.pl/pompa-nivo-niwo-opel-sintra-rybnik-f-vat-i3408261044.html

 

 

EDIT: hmmm po zdjęciach Kacpra chyba jednak nie mamy układu zamkniętego ;) coś idzie w stronę silnika .... no i jest nieszczęśliwa pompka ..... cholera dzisiaj jest niedziela a ja dopiero od czwartku mam sintrę i już ją rozgryzam na części pierwsze :-D

Edytowane przez niemniem

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

A opis oznaczeń z rysunków

Opis jest na tej stronie http://www.partsbase.org/opel/sintra-1997-1999-13-rear-axle-and-suspension/

Nie każdemu otwiera się więc wrzucam oryginalny tekst

 

 

rys 1

 

# Number Description Qty.
1 4 35 714 COMPRESSOR, AUTOMATIC REAR SUSPENSION LEVELLING 1
1 4 35 717 COMPRESSOR, AUTOMATIC REAR SUSPENSION LEVELLING 1
2 4 35 930 COVER, AUTOMATIC REAR SUSPENSION LEVELLING COMPRESSOR 1
3 4 35 929 BRACKET, AUTOMATIC REAR SUSPENSION LEVELLING COMPRESSOR 1
4 14 18 536 NUT, AUTOMATIC REAR SUSPENSION LEVELLING COMPRESSOR BRACKET 2
4 12 22 905 NUT, AUTOMATIC REAR SUSPENSION LEVELLING COMPRESSOR BRACKET 0
- 4 35 820 DAMPER, BUSHING, AUTOMATIC REAR SUSPENSION LEVELLING COMPRESSOR BRACKET 0
5 4 37 200 FILTER, AUTOMATIC REAR SUSPENSION LEVELLING COMPRESSOR 1
6 4 35 935 CLIP, AUTOMATIC REAR SUSPENSION LEVELLING COMPRESSOR AIR INTAKE DUCT 1
7 4 35 934 SCREW, M10 X 20, REAR SUSPENSION LEVELLING DEVICE COMPRESSOR BRACKET 1
8 12 88 944 SCREW, M6, REAR SUSPENSION LEVELLING DEVICE COMPRESSOR BRACKET 0
9 4 35 715 ACCUMULATOR, AUTOMATIC REAR SUSPENSION LEVELLING COMPRESSOR 1
10 4 37 697 HOSE, AUTOMATIC REAR SUSPENSION LEVELLING COMPRESSOR FILTER 1
- 12 88 946 CLIP, AUTOMATIC REAR SUSPENSION LEVELLING COMPRESSOR TUBE TO UNDERBODY 1

 

rys 2

# Number Description Qty.
1 4 37 816 TEE - PIECE, REAR SHOCK ABSORBER LEVELLING CONTROL PRESSURE PIPE 1
3 4 37 698 PIPE, ASSY., PRESSURE, REAR SHOCK ABSORBER LEVELLING CONTROL, RH 1
3 4 37 696 PIPE, ASSY., PRESSURE, REAR SHOCK ABSORBER LEVELLING CONTROL, RH 1
4 4 37 815 -CLIP, REAR SHOCK ABSORBER LEVELLING CONTROL PRESSURE PIPE 1
5 4 37 817 -CLIP, REAR SHOCK ABSORBER LEVELLING CONTROL PRESSURE PIPE 4
6 4 37 814 -CLIP, REAR SHOCK ABSORBER LEVELLING CONTROL PRESSURE PIPE 3
7 4 37 813 -CLIP, REAR SHOCK ABSORBER LEVELLING CONTROL PRESSURE PIPE 2
8 4 36 882 -SEAL, AUTOMATIC REAR SUSPENSION LEVELLING SHOCK ABSORBER 4
9 4 37 695 PIPE, ASSY., PRESSURE, REAR SHOCK ABSORBER LEVELLING CONTROL, LH 1
10 62 38 548 RELAY, REAR SUSPENSION LEVELLING DEVICE SENSOR 1
11 4 35 976 PLATE, PROTECTION, REAR SUSPENSION LEVELLING DEVICE 1

 

 

rys 3

 

# Number Description Qty.
1 12 38 436 SENSOR, AUTOMATIC REAR SUSPENSION LEVELLING 1
1 62 38 155 SENSOR, AUTOMATIC REAR SUSPENSION LEVELLING 1
2 1 30 834 SCREW, AUTOMATIC REAR SUSPENSION LEVELLING SENSOR 2
3 8 24 806 STUD, AUTOMATIC REAR SUSPENSION LEVELLING SENSOR 0
4 4 35 932 BRACKET, AUTOMATIC REAR SUSPENSION LEVELLING SENSOR 1
5 4 37 982 NUT, AUTOMATIC REAR SUSPENSION LEVELLING SENSOR TO BRACKET 4
6 4 35 933 LINK, AUTOMATIC REAR SUSPENSION LEVELLING SENSOR 1
- 4 37 485 STUD, BALL, LINK, AUTOMATIC REAR SUSPENSION LEVELLING SENSOR 1

 

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dalej walczę z tym cholerstwem.

Czy kompresor może pracować na wyłączonym zapłonie? Wydaje mi się, że nie powinien.

Który przekaźnik odpowiada za niego?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po kiego diabła...

W takim razie chyba będę musiał znaleźć zasilanie i wpiąć się tam z przekaźnikiem ze stacyjki ;-)

 

Czy całe sterowanie zamknięte jest w puszce nad tylną belką (to z czujnikiem) czy gdzieś wcześniej? Zastanawiam się gdzie najłatwiej będzie się wpiąć...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności