Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Gość bez__imienny

Witam.

Mam taki problem, że miałem dziurawą chłodnicę, wymieniłem ją na nową i nadal mam wrażenie że ubywa mi płynu. Gdy mam zimny silnik, doleję płynu do poziomu Kalt i po przejechaniu kilkunastu km pozostaje mi tylko troszkę płynu na dnie w zbiorniczku. Gdy odkręcę korek od zbiorniczka poziom płynu wzrasta ale i tak jest go chyba mniej niż przed dolaniem. A z tego co wyczytałem pod wpływem rozgrzanego silnika i wzrostu temperatury poziom płynu w zbiorniczku powinien się zwiększyć ??

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/42568-poziom-p%C5%82ynu-ch%C5%82odz%C4%85cego-w-zbiorniczku-wyr%C3%B3wnawczym/
Udostępnij na innych stronach

Gość arnold13m2

Odpowietrzałeś układ?

Ja miałem tak samo w peugeocie, po odpowietrzeniu układu i tak przez pewien czas mi udywało płynu i potem przestało.

 

ale w tym przypadku i tak sam by się chyba odpowietrzył

 

Dokładnie. Jeśli autko śmiga bez zarzutu , to może się zdarzyć , że przy dużych temperaturach autko puszcza na opaskach. Ja mam "wycieki" na górnym wężu i nie wyczaiłbym tego , gdybym nie płukał układu wodą z octem ( wyszła rdza mimo opaski). Polecam kontrolę opasek ( stare węże nie są tak elastyczne i nie przylegają idealnie)

 

A jak było odpowietrzane? Bo to że sam się odpowietrza to prawda, tylko trzeba mu zapewnić warunki, mianowicie odkręcić korek i niech silnik chodzi do włączenia się wentylatora, i dopiero wtedy zakręcić korek od zbiorniczka.

 

Gość bez__imienny

Co do odpowietrzenia to przy wymianie chłodnicy gdy dolewałem płynu chłodniczego to odkręciłem czujnik temperatury i dolewałem płynu aż zacznie przez niego wyciekać. Przy nowej chłodnicy jeszcze nie zdarzyło się aby osiągnął temperaturą powyżej 90 stopni więc wiatrak nawet się nie załącza. Ale ostatnio zauważyłem, że kapie mi dość intensywnie z korka spustu oleju (ten na misce olejowej). Wyglądało to na olej, w sumie dolewałem już z 3 litry... Okazało się, że ten korek(śrubka) nie była dokręcona. Po dokręceniu już nic nie kapie i co dziwne nie ubywa płynu chłodniczego. Ale co korek spustu oleju ma wspólnego z płynem chłodniczym ??? Gdybym miał nieszczelną uszczelkę pod głowicą to chyba powinno nadal ubywać mi płynu chłodniczego a jednocześnie powinien zwiększać się poziom oleju na bagnecie ?

 

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności