Gość Misiek_21 Opublikowano 23 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 23 Czerwca 2011 Witam mam pytanko bo już mam na oku Opla Astrę z 2008 roku w dieslu i teraz pytanko takie do was drodzy forumowicze który silnik nie posiada filtra cząstek stałych? bo chcem go uniknąć jak go szukać i gdzie?? jak bym już autko kupował żeby mnie sprzedawca nie oszukał:-)   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/43154-filtr-cz%C4%85stek-sta%C5%82ych/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kicaj Opublikowano 23 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 23 Czerwca 2011 pytanko takie do was drodzy forumowicze który silnik nie posiada filtra cząstek stałych wszystkie silniki diesla spelniajace norme euro 5 czesc silnikow diesla spelniajacych norme euro 4 (w tym opla raczej wszystkie) nie maja dpfu silniki benzynowe oraz diesla spelniajace norme euro 3 badz nizsza, za wyjatkiem zalozonego dodatkowo filtra... a szczegoly to na forum - poszukac warto, ja nie bede za ciebie odwalal roboty ani zgadywal co masz konkretnie na mysli...   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/43154-filtr-cz%C4%85stek-sta%C5%82ych/#findComment-393002 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Misiek_21 Opublikowano 23 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 23 Czerwca 2011 chodzi mi o silnik 1,7 CDTI 125k km bądź 100km w Astrze III Czy on go posiada bo słyszałem żeby wyzbywać się zakupem auta który posiada ten filtr cząstek stałych. Pozdro   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/43154-filtr-cz%C4%85stek-sta%C5%82ych/#findComment-393006 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kicaj Opublikowano 23 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 23 Czerwca 2011 moga miec, niech sie wypowie ktos kto wie wiecej, czy wszystkie maja... najlatwiej sprawdzic zagladajac pod auto, dekodujac VIN (jest od tego temat na forum) badz zagladajac do papierow (niektore, zagraniczne), ale zmwartwie cie w tym silniku nie da sie dpf'a wywalic (przynajmniej narazie)   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/43154-filtr-cz%C4%85stek-sta%C5%82ych/#findComment-393014 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość krrafi Opublikowano 24 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 24 Czerwca 2011 W mojej Astrze H 1.7cdti 80 KM na szczęście nie ma filtra cząstek stałych.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/43154-filtr-cz%C4%85stek-sta%C5%82ych/#findComment-393138 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Tanatos Opublikowano 25 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2011 Dwie najprostsze metody aby przekonać się o tym czy masz filtr: a) zajrzeć pod auto - jeśli w okolicy katalizatora jest metalowa puszka z której z obu stron odchodzą metalowe "fajki" to znaczy że masz PDF jedż do najbliższego ASO Opla i podaj im numer VIN Twojej Astry - powiedzą Ci czy go masz czy nie Dużo łatwiej poznać czy jest DPF w silnikach 1.9 CDTi - tam wystarczy odczytać numer w kwadraciku na tabliczce znaminionowej   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/43154-filtr-cz%C4%85stek-sta%C5%82ych/#findComment-393274 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wesol Opublikowano 25 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2011 1.7 125 konny ma na 100% DPF. Zreszta te 100 konne zdaje sie tez maja. Niestety pogon za wieksza moca powoduje iz paliwa trzeba podlac wiec i wzrasta toksycznosc spalin a to z kolei wymusza stosowanie DPFów.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/43154-filtr-cz%C4%85stek-sta%C5%82ych/#findComment-393283 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Tanatos Opublikowano 25 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2011 Osobiście wszystkich ekologów, którzy przyłożyli rękę do obowiązku stosowania filtrów czątek stałych... powiesiłbym na drzewach, o które walczą. Po pierwsze, różnica w emisji CO2 do atmosfery w aucie z FAP/ PDF lub bez niego jest znikoma (kilka-kilkanaście gram na 1 km) Po drugie, PDF (rozumiany technicznie jako urządzenie fizyczne) nie spada z nieba. Potrzebny jest materiał, który posłuży do jego zbudowania, następnie poddany określonej obróbce nadajacej kształt etc). To nie wszystko - aby wyprodukować fizycznie DPF potrzebna jest energia - trzeba ją uzyskać np. z elektrowni spalającej węgiel i emitujacej przy okazji niewyobrażalne ilości CO2. Po trzecie, DPF to świetny interes, ale dla ASO kiedy auto jest na gwarancji i dla "rzemieślników", którzy po gwarancji usuwają odpłatnie filtry, kiedy te sprawiają kłopoty. Po czwarte, aby filtr się wypalił pobiera dawkę paliwą, aby zwiększyć temperaturę spalin. Więc zwieksza sie spalanie, co powoduje zwiększenie zapotrzebowanie na paliwo. Zwiekszone zapotrzebowanie powoduje większe wydobycie, które nie odbywa się przecież przy użyciu ;udzkich rąk. Odbywa się przy uzyciu wielu maszyn (czy to na prąd czy paliwo). Maszyny te emitują dodatkowo CO2, aby wydobyć paliwo DLA URZĄDZENIA KTÓRE MA CHRONIĆ ŚRODOWISKO NATURALNE?????????? Teraz ja się pytam? Gdzie tu logika? Gdzie tu troska o Nas (kierowców / użytkowników)? A może to tylko ja jestem jakimś szaleńcem i dewiantem, reszta zaś uważa inaczej?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/43154-filtr-cz%C4%85stek-sta%C5%82ych/#findComment-393311 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kicaj Opublikowano 25 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2011 Po pierwsze, różnica w emisji CO2 do atmosfery w aucie z FAP/ PDF lub bez niego jest znikoma (kilka-kilkanaście gram na 1 km) chyba nie wiesz po co jest DPF... DPF ma ograniczyc ilosc rakotworczej sadzy a nie CO2 Po drugie, PDF (rozumiany technicznie jako urządzenie fizyczne) nie spada z nieba. Potrzebny jest materiał, który posłuży do jego zbudowania, następnie poddany określonej obróbce nadajacej kształt etc). To nie wszystko - aby wyprodukować fizycznie DPF potrzebna jest energia - trzeba ją uzyskać np. z elektrowni spalającej węgiel i emitujacej przy okazji niewyobrażalne ilości CO2. tak samo jak auta elektryczne, i w ogole wszystkie auta. jak podajesz argumenty to chociaz sensownie... DPF zawiera metale szlachetne, ktore to wlasnie (choc w malej ilosci) znacznie podrazaja koszta produkcji, Po trzecie, DPF to świetny interes, ale dla ASO kiedy auto jest na gwarancji i dla "rzemieślników", którzy po gwarancji usuwają odpłatnie filtry, kiedy te sprawiają kłopoty. jak cale auto... wszystkie auta sa teraz robione "pod pierwszego wlasciciela", czyli po przejechaniu paru lat i ok 150kkm trzeba naprawiac... Zwiekszone zapotrzebowanie powoduje większe wydobycie, które nie odbywa się przecież przy użyciu ;udzkich rąk. a zastanawiales sie chociaz o ile wzrasta ci zuzycie paliwa przez DPF, zwlaszcza w przypadku gdy jest wlasciwie uzytkowany? Po czwarte, aby filtr się wypalił pobiera dawkę paliwą, aby zwiększyć temperaturę spalin. zebys sie nie zdziwil... a co z filtrami obslugowymi? Teraz ja się pytam? Gdzie tu logika no wlasnie, ja sie pytam...   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/43154-filtr-cz%C4%85stek-sta%C5%82ych/#findComment-393319 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Tanatos Opublikowano 25 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2011 chyba nie wiesz po co jest DPF... DPF ma ograniczyc ilosc rakotworczej sadzy a nie CO2 No właśnie brak wiedzy przejawia się raczej u Ciebie. Sugeruję poczytać sobie o wytycznych Komisjii Europejskiej odnośnie Euro 5 oraz wyższych normach emisjii spalin. Jeśi to zrobisz to zauważysz, że kluczem wedle którego przyznaje się normę Euro danemu auto jest nie ilość sadzy emitowanej przez niego a ilość CO2 emitowanego na każdy przejechany kilometr. To własnie dzięki wytycznym Komisjii Europejskiej każde sprzedane na terenie UE auto musi posiadać co najmniej 2 airbagi oraz ABS. To samo dotyczy diesli - muszą obecnnie spełniać normę Euro 5 (co jest równoznaczne z posiadaniem FAPu/DPFu). Plany zaś na najbliższe lata przewidują obowiązkowy montaż ESP w każdym sprzedanym na ternie UE aucie oraz to, że średnia emisjii CO2 dla wszystkich oferowanych przez producenta modeli aut ma być niższa aniżeli 135 lub 120 g/km (zależenie od partii w KE). Jeśli producent by nie mieścił się poniżej tej bariery płaciłby bajońskie kary. Jak więc zauważyłeś kluczem nie jest emisja sadzy a emisja CO2. Teraz odpowiedz sobie na - dla mnie retoryczne pytanie - myślisz że producenci montują FAP/DPF ze względu na troskę o ludzkie zdrowie (mniejsza emisja rakotwórczej sadzy), czy też ze względów ekonomicznych (aby nie płacić kar za nie spełnianie wyśróbowanych norm emisjii CO2)?? tak samo jak auta elektryczne, i w ogole wszystkie auta. jak podajesz argumenty to chociaz sensownie... Ja nie piszę o produkcji całego auta, a jedynie o kosztach / materiale / energii jakie są niezbędne do wyprodukowania DODATKOWEGO elementu auta (moim zdaniem zupełenie zbędnego) jakim jest DPF - jeśli juz próbujesz komuś dopiec to czytaj chociaż ze zrozumieniem. jak cale auto... wszystkie auta sa teraz robione "pod pierwszego wlasciciela", czyli po przejechaniu paru lat i ok 150kkm trzeba naprawiac... Tu sie z Tobą zgodzę, tylko po co przysparzać właścielowi dodatkowych kłopotów z autem?? a zastanawiales sie chociaz o ile wzrasta ci zuzycie paliwa przez DPF, zwlaszcza w przypadku gdy jest wlasciwie uzytkowany? Jeśli ekolodzy walczą z obniżeniem emisjii CO2 nawet o 1 g/km to idąc ich tropem kropelka paliwa do kropelki paliwa lub jak mawiaja ziarnko do ziarnka pomnożone przez ilość aut wyposażonych w DPF i iliość przejechanych przez nie kilometrów da znaczny rezultat. Z pewnością większy aniżeli Ci sie wydaje. zebys sie nie zdziwil... a co z filtrami obslugowymi? Nie do końca wiem co autor miał na myśli... Użytkownik Tanatos dnia 25 czerwiec 2011 - 14:10 napisał Teraz ja się pytam? Gdzie tu logika no wlasnie, ja sie pytam... Czasem czytam Twoje wypowiedzi i mam wrażenie, że wydaje Ci sie, iż pozjadałeś wszystkie rozumy. Z pewnością tak nie jest. No ale z pozycji "zasłużonego" z pewnością łatwiej i z czystszym sumieniem wychodzi Ci "gaszenie" swoją wiedzą statystycznego użytkownika forum jakim ja jestem. W tym miejscu sugeruję nieco wiecej pokory, bo to że mam napisane kilkadziesiat raz mniej postów od Ciebie nie oznacza, że jestem laikiem. Nie oznacza to też, że pozjadałem wszystkie rozumy - bo tak nie jest. Cenie sobie konstruktywną wymianę opinii, a nie sugestie typu, że "chyba nie wiesz do czego jest widelec", lub "dobieraj sensowniejsze argumenty". Reasumując - trochę więcej pokory Kicaj!! Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/43154-filtr-cz%C4%85stek-sta%C5%82ych/#findComment-393324 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.