Skocz do zawartości

Kontrolka oleju na biegu jałowym + duża temperatura silnika


Gość samzr

Rekomendowane odpowiedzi

Witam Wszystkich i z góry przepraszam jeśli odświeżam jakiś temat który już był na tym forum.

Więc tak ostatnio (3dni temu) wstawiłem swoją Aśkę na warsztat (1.4 1993r caravan) na wymianę uszczelniaczy.

Wczoraj odbieram autko i pierwsze co mi się rzuciło w oczy to guma na rurce odpowietrzenia skrzyni korbowej idąca do nikąd (nie jestem pewny czy tak było przed oddaniem auta) Mechanik zapytany o to zjawisko stwierdził że jest odpowietrzenie które nie jest podłączone nigdzie w tym silniku bo owa skrzynia odpowietrza się innym (gdzieś po lewej stronie przy przepustnicy)do tego aparat zapłonowy nawet nie był dokręcony, ale mniejsza o to, auto po przejechaniu z metrówką w łapie 800m nagrzało się na 90+ stopni wentylator załącza się co chwila próbując gorączkę ugasić, do tego doszła kontrolka oleju która gdy silnik się rozgrzeje i wcisnę sprzęgło mruga bądź świeci intensywnie (zależnie jak bardzo nagrzany jest silnik) wracając z reklamacją do tego ... mechanika usłyszałem że to normalna temperatura, kontrolka świeci się z powodu za niskich obrotów silnika i że mogę wyregulować je sam (tak zrobiłem z marnym skutkiem) więc powrót do tego "mechanika" i mówiąc że kontrolka była ok, silnik się nie grzał przed oddaniem Asi w jego łapy stwierdził że to zbieg okoliczności i widocznie silnik już jest do d**y. Pouczyłem go o tym co przeczytałem na forum o zaworze nadciśnieniowym pompy oleju wtedy łaskawie w niego zajrzał ale nic to nie dało.

 

Moje pytanie czy macie może jakieś typy spraw które jakże wspaniały, nieomylny mechanik mógł spierdzielić?

Dziękuję za podpowiedzi.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość maciekc

mam nadzieje że masz potwierdzenie wykonania naprawy u tego pseudo mechanika to raz

druga sprawa - 90stopni po 800m to niemozliwe (no chyba że przed odpaleniem było 80stopni)

przy ostudzonym silniku nie ma prawa sie taka temperatura pojawić po takim odcinku a tym samym nie ma prawa sie wentylator załaczyć

od mechanika usłyszałem że to normalna temperatura, kontrolka świeci się z powodu za niskich obrotów silnika i że mogę wyregulować je sam

powiedz temu mechanikowi zeby sie puknął w łeb i nie odpuszczaj

coś za duzo tych problemów po wizycie u niego - no można by przypuszczać, że może jeszcze czujnik żle wskazywać ale nie wiem czy jest jeden czujnik na wskażnik a inny na wentylator więc tutaj nie chce cie w błąd wprowadzić natomiast związek kontrolki oleju z temperatura jest co najmniej dziwny

Edytowane przez maciekc

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość arturro-55

Witam.

Pierwsza sprawa - kontrolka ciśnienia oleju gaśnie zaraz po uruchomieniu silnika, gdyby niskie obroty miały by być sprawcą jej świecenia to musiały by drastycznie spaść aby się ona zaświeciła myślę że prędzej silnik zgaśnie. Natomiast słabe ciśnienie oleju jak najbardziej będzie powodowało jej świecenie, eksploatacja silnika w takim stanie skończy się tym że go zatrzesz (narastająca szybko temperatura może być tego objawem). Co do odpowietrzenia skrzyni korbowej - jeden wąż grubszy podłączony jest do tej "gruszki" zamontowanej na wtrysku i to jest odpowietrzenie, zaś cieńszy zwykle podłączony jest z tyłu do jego podstawy (jakieś sterowanie). Spróbuj odzyskać choćby część wydanych pieniędzy, oddaj samochód w ręce innego mechanika a o tym zapomnij jak najprędzej. Rozumiem że macher wymieniał uszczelniacze na zaworach?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość andrzej_m55

wracając z reklamacją do tego ... mechanika usłyszałem że to normalna temperatura, kontrolka świeci się z powodu za niskich obrotów silnika i że mogę wyregulować je sam

To ciekawe. Jakie były obroty że miałeś je podnieść i jak.

Mnie czasem zejdą do 600-set ob. i kontrolka się nie zapala.

Musiał byś zmierzyć ciśnienie oleju.

Co do temperatury to pewnie termostat do wymiany.

Licząc że płynu w chłodnicy jest tyle ile powinno być.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

termostat był wymieniany niedawno, płyn w chłodnicy jest w ilości prawidłowej. Zrobię tak jak radzi arturro-55 udam się do innego mechanika a później spróbuję odzyskać część pieniędzy od tego partacza. Uszczelniacze wymienił a bynajmniej silnik przestał wydawać z siebie dziwne dźwięki z pod korka wlewu oleju, wymienił uszczelki pod głowicą i pokrywą zaworów. Szukam jakiejś sensownej przyczyny spadku tego ciśnienia oleju, by nie mógł mi odpowiedzieć "silnik już siada, a to że kontrolka świeci to zbieg okoliczności" zniechęcił mnie maksymalnie bo dla mnie jest to ewidentne spartaczenie roboty zrobił jedno spieprzył drugie. Czy jest możliwe takie zachowanie silnika jeśli by dajmy na to źle ustawił rozrząd?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość maciej.m

witam,

miałem problem z kontrolka oleju na biegu jałowym przy rozgrzanym silniku przez kilka miesięcy (dodam leciutko gazu i gasła) na poczatku nie zwracalem uwagi ale zapalala sie czesciej i bardziej... w moim przypadku sam znalazlem diagnoze z ksiazce, by mechanik nie naciagnal mnie na koszta. był to zawór nadcisnieniowy w pompie oleju który sie zatkal i trzeba bylo go wyczyscic:)

jesli chodzi o kontrolke oleju to nalezy:

1. sprawdzic manometrem cisnienie oleju,

2. wymienic czujnik cisnienia oleju,

3. zawór nadcisnieniowy w pompie oleju zatkany (wyczyscic)

4. wymienic olej z dobrym filtrem (niektore filtry oleju gdy sie zapchaja powoduja zapalanie sie kontrolki)

5. zatkany smok pompy oleju (trzeba zdjąc miske olejową i wyczyścic)

6. zuzyta pompa oleju (ale wtedy na zimnym silniku tez by sie zapalala)

7. male obroty na biegu jalowym? (jesli jest powyzej 600 obrotow i kontrolka sie zapala nie daj sie nabrac mechanikowi)

8. "najdrozsza" opcja zuzyty silnik (ale to slychac np. na goracym silniku zuzyte panewki które słuchac jak stukaja)

 

jesli masz 16V to drozsze naprawy, przy moim 8V opinie mówią ze duzo mniej kolizyjny silnik

Edytowane przez maciej.m

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności