Skocz do zawartości

Nierówna praca silnika + gaśnięcie na biegu jałowym


Rekomendowane odpowiedzi

Gość struś_pędziwiat

Witam Szanowne Grono,

Mam problem z Astrą III GTC 1,9 CDTI 150 KM (cheapowane na 180 KM).

Pół roku temu rozpoczęły się problemy z gaśnięciem auta przy niskich obrotach, głównie na biegu jałowym.

W ASO wymieniono mi zawór EGR, wskazano, że kolektor dolotowy spalin jest do wymiany.

Zregenerowałem kolektor, problem znikł na jakiś czas, po czym niedawno ponownie się pojawił - silnik gaśnie na biegu jałowym - pracuje nierówno (obrotomierz skacze o ok. kilkadziesiąt do kilkuset obrotów) po czym potrafi zgasnąć. Wcześniej po takim "padzie" trzeba było odczekać kilkanaście minut, po których można było go ponownie odpalić (przed upływem tego czasu silnik kręci, ale nie odpala).

Na wysokich obrotach nie ma żadnego problemu, samochód przyspiesza bez najmniejszych problemów.

Komputer pokazuje błąd niskiego ciśnienia paliwa.

Po rozpoznaniu ASO wskazało wadę zaworu w pompie wtryskowej - kupiłem używaną pompę, żeby mogli wymienić zawór (sam zawór nie jest sprzedawany przez producenta, a nowa pompa to ponad 5500 zł). Dziś wymienili zawór, ale podobno silnik nadal nie pracuje równo.

 

Czy ktoś spotkał się kiedyś z takim problemem? Czy może ktoś wie, w czym może leżeć problem i jakie jest na niego rozwiązanie?

 

Pozdrawiam serdecznie.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/44044-nier%C3%B3wna-praca-silnika-ga%C5%9Bni%C4%99cie-na-biegu-ja%C5%82owym/
Udostępnij na innych stronach

sprawdzales przeplywomierz, ew czujnik obrotot walu?

 

Gość struś_pędziwiat

sprawdzales przeplywomierz, ew czujnik obrotot walu?

 

Tak, zostały sprawdzone.

Dodatkowo sprawdzony został również sterownik silnika (przełożony został inny i problem nadal występował).

Objawy natomiast się zmieniły - teraz już nie ma niskiego ciśnienia. Obecnie silnik chwilę pracuje równo i po jakimś czasie wzrasta ciśnienie powodując zapalenie kontrolki ...

ASO postanowiło teraz sprawdzić wtryski, ale nie jestem przekonany, że tędy droga - wtryski były regenerowane rok temu...

 

Gość struś_pędziwiat

Okazało się, że to był jednak problem zaworu w pompie wtryskowej. Element ten psuje się bardzo rzadko, niestety miałem takiego pecha, że padł w mojej pompie oraz był niesprawny w zamówionej "używanej" pompie wtryskowej.

 

a wlasnie chcialem napisac by monitorowac cisnienie na szynie podczas pracy. Mielismy przypdki ze byly uszkodzone zaworki na szynie i czujniki na pompie tez podmienialismy. Bywa ze siadaja oj bywa.

 

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności