Gość grzesiuul Opublikowano 3 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 3 Sierpnia 2011 Witam ! to mój pierwszy temat na forum .Mam problem z moje aśka 2,0 101 km diesel DTH .Silnik nie ma mocy na starcie później tak ok przy 1800 obr jest ok.Na trasie nie mogę przekroczyć 2000 obr i 100km/h,bo wywala błąd i silnik dostaje muła. Bylem w kilku warsztatach powtarzające się błędy PO190 PO400 .Zawór egr nowy ,turbina świeżo po regeneracji.Tylko żaden spec nie może dojść sedna problemu.Komputer już tylko na włączonym zapłonie żąda ciśnienia doładowania 1,80 powinno być 1,00 i powinno wzrastać w miarę zwiększania obrotów(prędkości).Czy ktoś spotkał się z takim problem .BARDZO PROSZĘ O POMOC   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/44467-%C5%BC%C4%85danie-ci%C5%9Bnienia-do%C5%82adowania-18/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wesol Opublikowano 4 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 4 Sierpnia 2011 zazwyczja zadane cisnienie jest praktycznie od samego startu silnika ustawione na max. Tylko aktualne cisnienie jest nizsze bo wiadomo ze slainy nie maja jeszcze sily takiej by napedzic turbo. Tak mniejwiecej od 1700-1900 juz sa na tyle silne by turbo pokonalo opory i pompowalo w uklad dolotowy cisnienie 1,8 bara ( liczone wraz z atmosferycznym). Problem wydaje mis ie lezy gdzies indziej. Jakie dokladnie sa bledy wyrzucane przez silnik?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/44467-%C5%BC%C4%85danie-ci%C5%9Bnienia-do%C5%82adowania-18/#findComment-399920 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kicaj Opublikowano 4 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 4 Sierpnia 2011 PO190 PO400 bledy to P0190 i P0400 poszukaj na forum, troche juz bylo. moze zamiana wezykow w pompie vakuum (czy jak to zwal, czy jak to sie robi) pomoze...   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/44467-%C5%BC%C4%85danie-ci%C5%9Bnienia-do%C5%82adowania-18/#findComment-399923 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość pablo13sty Opublikowano 4 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 4 Sierpnia 2011 Witam! Ten błąd P0400 to EGR/układ podciśnienia. Zazwyczaj się on pojawia gdy jest nieszczelność w układzie podciśnieniowym albo pompa VAC już jest zużyta i za słabo zasysa. Ewentualnie elektrozaworki. Sam zawór EGR nawet jak jest uszkodzony to nie pokazuje błędów (mówię oczywiście o tych zwykłych, mechanicznych, nie elektrycznych). Ten drugi błąd to coś z układem paliwowym, ale ciężko powiedzieć co... Na moje oko to wygląda to tak, że nie masz odpowiedniego podciśnienia w układzie (spowodowane przez nieszczelność lub zużytą pompę VAC), sztanga od sterowania doładowaniem przy turbinie nie do końca się wciąga i turbina nie może wytworzyć żądanego ciśnienia doładowania, dlatego łapie muła i przechodzi w tryb awaryjny. Proponuję najpierw zająć się dokładnym sprawdzeniem układu podciśnienia, najlepiej powymieniaj wszystkie wężyki, złączki, jedź do warsztatu niech Ci zmierzą podciśnienie i na końcu jeszcze elektrozaworki czy działają. Jak to zrobisz to możliwe, że ten drugi błąd Ci też zniknie i będzie już wszystko dobrze.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/44467-%C5%BC%C4%85danie-ci%C5%9Bnienia-do%C5%82adowania-18/#findComment-399926 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość grzesiuul Opublikowano 4 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 4 Sierpnia 2011 Bardzo dziekuje za podpowiedzi jutro pojede sprawdzi vacu pompe pozdrawiam   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/44467-%C5%BC%C4%85danie-ci%C5%9Bnienia-do%C5%82adowania-18/#findComment-399931 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość grzesiuul Opublikowano 4 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 4 Sierpnia 2011 Przepraszam za błędy   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/44467-%C5%BC%C4%85danie-ci%C5%9Bnienia-do%C5%82adowania-18/#findComment-399933 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wesol Opublikowano 4 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 4 Sierpnia 2011 edytuj posty. p0400 to wiadoma sprawa z egrem wiec nie ma sie co rozpisywac bo jest tego sporo. p0190 to problem lezący albo w pompie ( co by nie bylo nowoscia) lub ECM ma jakies uszkodzenie. Oczewiscie do sprawdzenia na poczatek kabloteka od pompy do ECM'a.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/44467-%C5%BC%C4%85danie-ci%C5%9Bnienia-do%C5%82adowania-18/#findComment-399951 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość grzesiuul Opublikowano 6 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 6 Sierpnia 2011 Mam jeszcze jedna prośbę czy ktoś może polecić mi mechanika który potrafi naprawić moja asie najlepiej z łodzi lub bliskiej okolicy lub polecić swoje usługi.Bo już 13 fachowiec rozkłada ręce mówiąc że wszystkie parametry ok a samochód muł.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/44467-%C5%BC%C4%85danie-ci%C5%9Bnienia-do%C5%82adowania-18/#findComment-400177 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.