Skocz do zawartości

Przy prędkości 110 km/h traci Zafira moc


Gość adakuba

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Mam Zafire 2.0 DTL wersja A 2001 rok. Ostatnio podczas trasy przy prędkości 100 km/h zapaliła się kontrolka "silnika" i auto straciło moc. Po wyłączeniu silnika, wyciągnięciu kluczyka i ponownemu odpaleniu wszystko wróciło do normy. Tylko że wszystko było ok do prędkości 100 km/h po czym znowu to samo. No ale jakoś zajechałem na morze, tam mechanik sprawdził bledy na kompie i wyszło uszkodzenie układu zasilania powietrzem turbiny. Mechanik powiedział że turbina otwarta jest cały czas na maksa i nie reaguje na przyspieszenie silnika. Po wyczyszczeniu kolektora i przewodów dolotowych prędkość przy której włącza się kontrolka silnika wzrosła do 120 km/h. Turbina i zawór turbiny sprawne na 100%. Gdzie mam jeszcze szukać usterki? co to może być?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z podciśnieniami wszystko OK ??

 

Chyba tak, silnik pracuje normalnie (do 120 km/h) normalnie przyspiesza, bez problemu odpala. a jak sprawdzić te podciśnienie? Z góry dziekuje za odpowiedź.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Grzechu_1990

Nie znam sie na Oplach, miałem Skodę i jak mi odcinało turbinę winą było za wysokie ciśnienie spowodowane zapieczeniem sie kierownic w turbinie. Jeżeli masz turbo ze zmienną geometrią łopatek to sie pewnie zapiekły i czeka Cie czyszczenie turbiny (~300zł), warto też sprawdzić gruszkę i wszystkie wężyki podciśnienia.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A coś więcej? Gdzie to jest? jak to wygląda?

 

adakuba - Jeżeli chodzi o sam EGR, masz go tutaj - http://t2.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcTY_C7xIg4U1rEQi6YladCCf4XWWcD7JU_0oye-x-l1njYdojyfRw

zaraz jak ściągniesz osłonę plastikową silnika, pokrywe, to rzyci ci się w oczy, są 2 rodzaje EGR w tym modelu :

1- plastikowy - http://t1.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcQ48MFUcV0SdJVMtSYFVC0yMr8BBne3ZhbFvy2B7DqMIrGOJbVq

2- metalowy - http://t3.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcTjCnKPEwvna9ptqRhmhU4pzd4352ml8CiTdbLTtlVwqNlHll75hw

 

Nie wydaje mi się żeby EGR był winien, zazwyczaj z tym zaworem pojawiają się błędy,

ale częściej przy niskich obrotach niż wysokich, sam miałem podobny problem,

szkoda że mechanik sczytał błędy a nie podał Ci dokładnego kodu błędu. :)

 

ten zaworek iglica w egr mogłaby się zacinać, zacierać co mogłoby powodować zły przepływ spalin.

można by spr go wyciągnąć i prze psikać jakimś preparatem do czyszczenia gaźników,

ale nie ma to sensu jeżeli komputer nie widzi żadnych błędów z EGR :)

Edytowane przez Raku86

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Mam Zafire 2.0 DTL wersja A 2001 rok. Ostatnio podczas trasy przy prędkości 100 km/h zapaliła się kontrolka "silnika" i auto straciło moc. Mechanik powiedział że turbina otwarta jest cały czas na maksa i nie reaguje na przyspieszenie silnika.

Poszukał bym problemu z czujnikiem doładowania on (steruje) działaniem turbiny ( doladowania),lub z samym elektrozaworkiem od turbo.Ale należy sprawdzić układ podciśnienia.

popraw.th.jpg

poprawi.th.jpg

poprawio.th.jpg

Można zajżeć też do elektrozaworka od dołu do tego filterka może on jest zatkany brudem i blokuje upuszczanie powietrza

.zaworek141.th.jpg

zaworki.th.jpg

Edytowane przez zafek

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam serdecznie

Jako, że jest to mój pierwszy post przepraszam jeśli się powtórzę z tematem ale ja również mam ten objaw a najgorsze jest to, iż występuje ten objaw w najmniej oczekiwanym momencie np. podczas wyprzedzania.Dzisiaj rozmawiałem z mechanikiem z serwisu Opla który zasugerował przepływomierz powietrza, elektrozawór ten przy turbinie a wykluczył EGR gdyż jest on podciśnieniowy.

Czy ktoś z Was może coś więcej na ten temat powiedzieć byłbym wdzięczny.

Dziękuję za wszystkie sugestie i pozdrawiam.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam serdecznie

Dzisiaj rozmawiałem z mechanikiem z serwisu Opla który zasugerował przepływomierz powietrza, elektrozawór ten przy turbinie a wykluczył EGR gdyż jest on podciśnieniowy.

Czy ktoś z Was może coś więcej na ten temat powiedzieć byłbym wdzięczny.

Dziękuję za wszystkie sugestie i pozdrawiam.

Nie rozumiem jak to wykluczył czym sprawdził,podciśnienie też sprawdził ???????.

Wydajność pompy podciśnienia i szczelność układu też sprawdzał ???.

Szczelność siłownika od turbo,siłownika klapek zawirowań,EGR sprawdzał ???.

Przepływomierz jak nawali to jest koniec a nie raz działa raz nie.Weź i zapomnij o nim.

Podłączany był pod komputer ?? jakie błędy ???.

I teraz pytanie czy podczas tego zdarzenia zapala sie kontrolka silnika ???.

Na przyszłość opisz problem dokładnie i nie pisz co ci mówił gostek z opla my podpowiadamy a nie pytamy.

Edytowane przez zafek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności