Skocz do zawartości

Ciśnienie na cylindrach


Gość krynekndm

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Dzisiaj wyminiełem silnik na nowy bo stary szlak wzieło.

Narazie pracuje ok. Na moją prośbę mechanik zmierzył mi kompresję wynosi od 10 barów to 10,5 bara.

Pytanie. - Czy to nie za mało?? Silnik jest na gwarancji rozruchowej więc jak coś to piście to może jeszcze będę mógł coś zdziałać albo pokłócić się aby oddał trochę kasy sprzedający hehe :)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Proszę mi wybaczyć ale w tym linku nie dostałem odpowiedzi na moje pytanie.

Jak można to mi prosto wytłumaczyć. Dać jakąś skalę do porównań. Od ilu do ilu mój silnik powinien mieć ciśnienia aby powiedzie, że jest dobry a ile że jest bardzo dobry.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w tym linku nie dostałem odpowiedzi na moje pytanie.

W starym silniku miałem ciśnienie po 9,5-10 i silnik był padaka

Po rozebraniu pierścienie same powypadały a gładzie miały rysy na kilka dziesiątek.

 

Od ilu do ilu mój silnik powinien mieć ciśnienia aby powiedzie, że jest dobry a ile że jest bardzo dobry.

Według mnie 1,1MPa(11atm) to już dolna granica dla świetności tego silnika 1,2-1,3MPa(12-13atm) jest jak najbardziej ok.

Różnica pomiędzy poszczególnymi cylindrami nie powinna przekraczać 0,1MPa

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

krynekndm, 10bar to trochę mało. Ja na dwóch cylindrach gdzie tłoki miały po jednym pierścieniu popękanym miałem po 9,5 - 10, a na 2ch pozostałych cylindrach 12.

Edytowane przez xflash

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli mam rozumieć, że długo na nim nie pojeżdżę:(

Narazie silnik ładnie chodzi ale ciekawe do kiedy.

Co mi radzicie w tym wypadku. Kasy od mechanika który mi wkładał już nie odzyskam, a zwrócić silnik to kolejny wydatek. Znowu musiałbym płacić za wyjęcie i włożenie mechanikowi. Więc chyba się nie opłaca reklamować tylko pogodzić z niegodziwym losem. Może ze sprzedającym powinienem kłócić się o zwrot chociaż części kasy. Jak sądzicie? - za silnik razem z przesyłką zapłaciłem 750 zł.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możesz uderzyć do sprzedającego i przedstawić mu jak sprawa wygląda,może jest na tyle uczciwy że Ci zwróci część kasy.Bo faktycznie demontaż i odsyłka pociąga za sobą spore koszta i przy takiej cenie za silnik raczej się nie kalkuluje.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Narazie silnik ładnie chodzi

skoro tak to nie zawracaj sobie głowy wyjmowaniem, bo to jak napisał daro nie kalkuluje się. Powiedz sprzedawcy że ma niskie ciśnienie na cylindrach i niedługo będziesz musiał zrobić pierścienie i gniazda zaworów, może się zlituje, chociaż wątpię. Niestety to jest ryzyko gdy się kupuje używany silnik i to jeszcze za 750, sprzedawca może powiedzieć że skoro odpala i chodzi to reszta go nie interesuje.

Na razie sobie nim jeździj, a jak np przyjdzie do wymiany UPG to przy okazji zrobisz zawory i pierścienie i będziesz miał spokój ;)

Edytowane przez xflash

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności