Skocz do zawartości

astra 1.4


Gość morin

Rekomendowane odpowiedzi

Witam od jakiegos czasu borykam sie z problemem w swojej astrze 1.4 8v 60km ... Mianowicie gdy jest zimna wszystko jest w porzadku ... po nagrzaniu gdy dodaje gazu najpierw sie lekko dusi dopiero potem wchodzi na obroty z mojej analizy wynika ze astra sie zalewa. Ciekawe jest to ze problem znika gdy silnik nagrzeje sie do 95 stopni. Czasami w ogole ciezko nagrzac ja do takiej temperatury bo przy okolo 90 stopniach gasnie poniewaz sie zalewa, tak wnioskuje gdyz chwilke przed dojsciem do tej temperatury dodajac gaz tez odrazu gasnie. Dzis sprobowalem odpiac czujnik temp plynu chlodzacego do komputera... odpialem na poczatku astra troche skakala z obrotami po chwili problem sie uspokoil bez problemu temp doszla do 95 stopni zgasilem ja podpialem wtedy czujnik zapalila bez problemu. Postanowilem sie przejechac i zobaczyc co sie dzieje gdy podczas jazdy silnik zaczal sie chlodzic przy 90 stopniach, przy dodawaniu gazu na wolnych obrotach samochod ponownie sie dusil. Wentylator zalacza sie przy 100 stopniach. Dodam ze nagrzany silnik 95 stopni po zgaszeniu zapala bez problemu zas gdy ma 90 stopni po zgaszeniu auto albo nie moze w ogole zapalic albo trzeba go rzezac i trzymac gaz wcisniety to po chwili zapali ale gdy spusci sie obroty to najczesciej gasnie. Po mojej diagnozie wnioskuje ze moze byc uszkodzony czujnik ... na zasadzie ze ponizej 95 stopni pokazuje on ze silnik jest zimny i podaje zbyt duzo paliwa i silnik sie dusi dopiero po przekroczeniu tej granicy zaczyna dzialac poprawnie pokazuje prawidlowa temperature i wtedy problem ustaje czy waszym zdaniem jest to mozliwe? Drugie podejrzenie pada na ECU ( chociaz szczerze wolalbym zeby przyczyna byla ta 1sza ;p ). Myslicie ze to moze byc cos z tych problemow czy to raczej jeszcze cos innego dodam ze swiece, kable WN, modul zaplonowy i cewka wymienione. Z Gory dziekuje.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymień czujnik , i daj znać.

Po drugie zobacz filtr węglowy, może on zawala przepustnicę brudami, jak tak, musisz wymień ten filtr., ale najpierw czujnik ;-)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wnioskuje ze moze byc uszkodzony czujnik

to diagnoza, ... ale trzeba zrobić najpierw wywiad :) - http://www.czarnikm.republika.pl/x16sz.html#temperatura

 

-oczywiście nie musisz bawić w wykręcanie czujnika jak tam jest opisane, tylko zacznij pomiary od zimnego silnika i mierz co jakiś czas jak wskazówka się będzie podnosić (przyjmuj orientacyjne wartości temperatury ze wskazówki) i porównuj z tabelą.

Edytowane przez xflash

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przepraszam ze dopiero teraz pisze ... moze kiedys komus sie przyda. Po wymienieniu czujnika plynu chlodzacego problemy ustaly okazalo sie ze byl on uszkodzony i astra wiekszosc czasu chodzila na sssaniu, co przyczynilo sie tez do wiekszego spalania. Pozdrawiam morin.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności