Skocz do zawartości

Wysoka temperatura cieczy


Gość piter 1

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Proszę o pomoc w ustaleniu przyczyny. Od tygodnia stopniowo podnosi sie wskazówka na zegarze temperatury. I wentylator chłodnicy włącza sie na coraz wyższej temperaturze. Tydzień temu dolałem brakujące 0,8 litra płynu chlodzącego do zbiorniczka. Ale poziom nie był sprawdzany przez całe lato. Wymieniłem dwa razy termiczny włącznik wentylatora chłodnicy, oraz czujnik temperatury cieczy w kolektorze ssącym. Obecnie aby włączył się wentylator chłodnicy, wskazówka musi byc na czerwonym polu, dlatego zwarłem na krótko przewody i wetylator kręci się cały czas. Mimo tego że wentylator kręci sie cały czas, wskazówka temperatury i tak wchodzi prawie na czerwone pole. Skuteczniejsze chłodzenie zapewnia jedynie nagrzewnica wnętrza, obniżając temperaturę do 98 stopni. Ale jak przy tej pogodzie jeżdzić z włączonym ogrzewaniem? skoro w powietrzu jest 25 stopni ciepła. Zauważyłem jeszcze następujace rzeczy: gumowy wąż z lewej strony chłodnicy jest gorący, natomiast ten z prawej na dole chłodnicy jest w połowie zimny, a w połowie bliżej silnika ciepły. Znajomy mechanik stwierdził, że węże są zbyt mocno napeczniałe i że może to być uszkodzona uszczelka pod głowicą. Ale układ chłodzenia jest pod ciśnieniem i lekka twardość węży musi występować. Proszę o rady.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hey. Termostat kiedy zmieniałeś ?

Czemu nie zaglądałeś pod maskę całe lato ;-)?

Wentylator włącza się przynajmniej u mnie, jak temperatura wskazuje coś na oko około 102 stopni, a i tak cały czas w korku mam 100 na tej wskazówce, ale u Ciebie jak tak nie było to musisz szukać. Może na początek wyjąc taki plastik, co zasłania chłodnice ( jeśli go masz ) ;-).

Podsumowujące najpierw zmień termostat ( chociaż to też będzie dużo rozbierania, ponieważ znajduje się on pod rozrządem ), a jak to nie pomoże to będziemy dalej myśleć ;-)

P.S. jeszcze możesz zmienić korek od zbiorniczka wyrównawczego, bo czasami też to może dawać takie objawy.

Edytowane przez Mały 25

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki. Spróbuję wymienić korek, a jak będzie trzeba to termostat. Mierzyłem napięcie na przewodzie czujnika temperatury w kolektorze ssącym. Książka zaleca 5 Volt +/-1 Volt, a było na lużnym przewodzie 10 Volt, a na podłączonym do czujnika 8 Volt. Czy możliwe jest aby było tam takie napięcie?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Jutro będę rwał termostat. Czy trzeba zdemontować całkiem plastikową osłonę rozrządu, czy wystarczy ją odgiąć, po zdjęciu paska, i koła z wałka rozrządu? A tak przy okazji zapytam jak można sprawdzić zamontowaną pompę wody?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności