Skocz do zawartości

Czy to jest za niskie ładowanie alternatora?


Gość msemafor

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Byłem dziś u elektromechanika, żeby sprawdzić ładowanie alternatora. Powodem badania był fakt, że zauważyłem rano, że wycieraczki trochę wolniej chodzą zaraz po odpaleniu silnika, a światła robią się mocniejsze po lekkim przygazowaniu. Nie świeci się także kontrolka ładowania przy włączonym zapłonie. Oto wyniki:

Badanie akumulatora:

Przy wyłączonym silniku - max. 13,4

Na wolnych obrotach bez świateł i dmuchawy - 14,07

Przy podwyższonych obrotach bez świateł i dmuchawy - max. 14,1

Przy włączonych światłach i dmuchawie na 2 stopień wyniki niższe o mniej więcej 0,2

Badanie alternatora (rozgrzany alternator):

Na wolnych obrotach przy włączonych światłach i dmuchawie na 2 stopień - max. 13,85

Przy podwyższonych obrotach przy włączonych światłach i dmuchawie na 2 stopień- max. 13,97

Sprawdziłem również żaróweczkę w zegarach i jest OK. Przeczyściłem także styki kabli przy alternatorze i rozruszniku.

 

Czy są to właściwe wartości ładowania, jakie powinien alternator podawać? Czy może już czas, aby trafił on na stół mierniczy w celu dokładniejszych pomiarów albo nawet naprawy? Czy to może być wina zgniłych kabli od alternatora do akumulatora? Czy ktoś może miał taki przypadek u siebie i wie, co naprawić lub wymienić? Rocznik auta to 1999 rok, 202500 km przebiegu.

Będę wdzięczny za wskazówki i odpowiedzi.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ile razy mamy podawac wartosci ladowania ??

od 13.9 do 14.4 bez obciazenia

 

kontrolka przy odpalaniu zapala sie i gasnie czy wogole sie nie zapala ??

tak napisales ze ciezko to zakumac

jak sprawdziles zarowke - na oko ??

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ile razy mamy podawac wartosci ladowania ??

od 13.9 do 14.4 bez obciazenia

 

kontrolka przy odpalaniu zapala sie i gasnie czy wogole sie nie zapala ??

tak napisales ze ciezko to zakumac

jak sprawdziles zarowke - na oko ??

 

Dzięki za odpowiedź i dane dotyczące ładowania.

Kontrolka ładowania nie zapala się wcale - po przekręceniu kluczyka w pozycję "zapłon" wszystkie inne kontrolki (olej, check engine, pasy, hamulec ręczny) zapalają się, a ładowanie nie. Po uruchomieniu silnika wszystkie oczywiście gasną. Inne kontrolki (światła długie, przeciwmgielne, kierunki) też odpowiednio działają.

Odkręciłem wczoraj licznik i dobrą żarówkę od świateł długich włożyłem w miejsce kontrolki ładowania, a z miejsca kontrolki ładowania żarówkę włożyłem w miejsce świateł długich (zamiana miejscami). Po tej operacji dalej nie ma kontrolki ładowania, a kontrolka świateł długich działa normalnie.

Czy jak wymontuję alternator i oddam do naprawy to można do niego włożyć regulator napięcia 14,5V mimo, że oryginalnie był np. 14V?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj wieczorem zrobiłem krótki "test" i po przyjeździe na parking włączyłem wszystkie możliwe odbiorniki prądu na maxa na wolnych obrotach (oprócz wiatraka chłodnicy). Podczas ich włączania po kolei słychać było, że wolne obroty stają się stopniowo coraz wolniejsze ale motor nie zgasł. Lekko "przyduszony" kręcił się równo dalej. Pod takim obciążeniem pracował jakieś 2 - 3 minuty (czekałem bo myślałem, że silnik zgaśnie albo będzie nierówno pracował). Dziś rano odnotowałem nowy ciekawy objaw. Kontrolka ładowania dalej nie zapaliła się po przekręceniu kluczyka w pozycję "zapłon" ale po uruchomieniu silnika wzbudzenie ładowania alternatora od razu nastąpiło (nie musiałem przygazować).

Czy to może być spowodowane wcześniejszym dużym zwiększeniem obciążenia alternatora? Na dworze było deszczowo więc może tak się stało od większej wilgotności? Czy to ogólnie coś znaczy, np. może wskazywać na "świrowanie" alternatora lub jego elementów (szczotki, regulator, diody itp)?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziś miałem chwilę, żeby z tym problemem powalczyć więc posprawdzałem kabelki w peszelach na odcinku od alternatora do złącza głównego. Wyciągnąłem je w kilku miejscach, żeby sprawdzić, czy nie zgniły. W żadnym sprawdzonym miejscu nie wyglądają na zgniłe lub skorodowane - izolacja jest cała, kolory izolacji rozpoznawalne, nigdzie nie zagięte - tylko lekko przykurzone. zrobiłem też próbę "obejścia tego odcinka kabla wzbudzającego - połączyłem styk w alternatorze z niebiesko-białym kabelkiem tuż przy złączu głównym. Niestety, kontrolka ładowania dalej nie zapaliła się. Na alternatorze jest napisane Bosch 14V 70A Made in Spain.

Jak jeszcze mogę to posprawdzać czujnikiem (gdzie się podłączyć w alternatorze i w silniku), żeby wykluczyć instalację?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem rozwiązany - temat do zamknięcia. Przyczyna okazała się raczej banalna. Delikatnie zagięta i brudna była folia ze ścieżkami z tyłu zegarów przy żaróweczce od ładowania, co powodowało, że żaróweczka nie miała styku i nie zapalała się. Po odpowiednim ułożeniu folii kontrolka ładowania świeci się i wzbudza ładowanie alternatora. Szkoda, że nie zauważyłem tego 3 dni temu, jak sprawdzałem samą żaróweczkę smile.gif ale może to dlatego, że było już trochę ciemno i się spieszyłem. Sprawdzając wszystko po kolei, oczyściłem sobie kilka styków w instalacji elektrycznej - ale to akurat nie zaszkodzi.

Najważniejsze jest to, że obyło się bez wizyt u "fachowców", co przekłada się na niezmieniony stan mojego portfela smile.gif

Dziękuję wszystkim za porady i zainteresowanie moim problemem, dużo się od Was dowiedziałem ciekawych i praktycznych rzeczy.

Pozdrowienia z deszczowego Stargardu Szczecińskiego.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności