Skocz do zawartości

Astra III 1.7 CDTI 100KM Dziwne stukoty


Rekomendowane odpowiedzi

oczewiscie mialo byc 50 a nie 5- kliklo mi sie obok.

Owszem regenerowac to mozna wtryski starego typu oraz pompowtryski w vagachbo to w zasadzie pompa i wtrysk w jednym CR sie nie regenruje bo po pierwsz eile by ci policzli za taka regeneracje( wymiane końcówki)?? 500-700 zl za szt czy wiecej?? Osobiscie wydaje mi sie ze jakis sewis pomp wtryskow to zawolalby ponad tysiaka za szt. Powiedz sam, koncówka wtryskowa boscha ile moze kosztować- podpowiem ci jakies 300-400 kosztuje do zwyklych wtryskow boscha to ile do CR mniej czy wiecej??

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/46219-astra-iii-17-cdti-100km-dziwne-stukoty/page/2/#findComment-409052
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Nie podoba mi się praca silnika (1.7 CDTI 100KM) w mojej Astrze. Na wolnych obrotach ok 1000/min silnik chodzi ładnie i cicho. Po przegazowaniu jednak między 1800 a 3200 obrotów głośno terkota (troche metalicznie) a powyżej 3200 się ucisza i znowu pracuje normalnie. Znajomy mechanik najpierw stawiał na rozrząd, że jest przestawiony, ale po rozbebeszeniu auta okazało się, że jest ustawiony idealnie. Następnie padło na zawory, że za duży luz - więc zmierzył luzy i znowu okazało się że jest idealnie. Szukamy więc dalej - kolejna koncepcja to wtryski więc wyciągnęliśmy je i jutro jadą do warsztatu do sprawdzenia. Jeśli i tym razem okaże się, że jest ok - to już zupełnie nie wiemy co jest.

 

Dodam, że wszystkie elementy mechaniczne silnika również wyglądają super - wałki, krzywki itp. (opinia eksperta). Myślałem, żeby może przeczyścić wtryski jakimś specyfikiem dolewanym do paliwa, ale stwierdziłem, że skoro mam auto rozbebeszone to szkoda go składać bez sprawdzenia wtrysków bo może się uciszy jak się przeczyści wtryski takim specyfikiem a może nie.

 

Czy w ogóle podłączenie pod komputer wykaże jakąś usterkę wtrysków jeśli kontrolka "check engine" normalnie gaśnie i nie zapala się w trakcie pracy silnika?

 

Może miał ktoś podobny problem z tym silnikiem i go rozwiązał? Może jest w stanie mi coś podpowiedzieć? - bo na pewno nie jest to normalna praca tego silnika.

 

Z góry dzięki za sugestie...

 

Odświeżę temat - Odnośnie tego stukotu - przyszło mi do głowy, że może tak chodzić przez olej. Obecnie mam zalanego Shell'a Helixa 5W30. Jak kupiłem auto to nie miałem do niego żadnej książki serwisowej i przy wymianie oleju zalałem mu te 5W30 wnioskując po 1-litrowej butelce oleju 5W30, którą znalazłem w bagażniku. Auto ma przejechane ok 150 tyś km i zastanawiam się czy nie warto byłoby przejść na inny olej np. 10W/40 przy następnej wymianie - może by się trochę uciszyło? Co sądzicie?

 

 

 

Proszę o odpowiedź. Z góry dzięki

Edytowane przez balsam1

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/46219-astra-iii-17-cdti-100km-dziwne-stukoty/page/2/#findComment-410203
Udostępnij na innych stronach

Ale czemu podchodzisz do tego w ten sposób ze na 10w40 musi być ciszej to nie tka dziala. Nie rozruzniasz parametrów oleju czy jak. oznaczenie 0W oznacza ze zachowuje pewna lepkosc w temperaturze silniego mrozu ( -30 czy cos kolo tego) Moze klepac nawet jak zalejesz 15W40 a moz eprzestc nawet jak zalejesz 0W40. To nie tak działa. Pytasz mnie ile pali auto to ci podaje w odpowiednich warunkach np w trasie przy predkosci tyle a tle ale np podczas rozuchu rano przy mrozie -15 czy-20 stopni pokaze komp chwilowego nawet ponad 30 litrów. Czy to znaczy ze mi pali 30 na setke?? NIE. Oleje o tejsamej lepkosci ale roznej marki moga sie znacznie od siebie różnić i na jednym bedzie klapac a na drugim nie bedzie, innego bedzie wciagać powiedzmy 1 litr na kilka tys km a drugie wcale. Poza tym lepkośc to lepkośc ale jest jeszcze klasa oleju. Zreszta jedne silniki sa bardziej wymagajace a drugie mniej.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/46219-astra-iii-17-cdti-100km-dziwne-stukoty/page/2/#findComment-410288
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
Gość los_dawidos

O ile jest to normalna praca tego silnika to ja jestem pod tym względem nim zawiedziony. Jeździłem już paroma dieslami i jak na razie tylko 1.7 produkcji Isuzu mają tak dziwną charakterystykę. Dodam, że znajomego Astra F 1.7 TDS 82KM także chodzi głośniej w pewnym przedziale obrotów podczas przyspieszania. Wiadomo, że nie spodziewałem się po tym silniku kultury pracy jak w jakimś dCi, ale trochę to głupio brzmi jak jedziesz, przyspieszasz, a tu taki dźwięk... Co do paliwa. Ja fakt, faktem nigdy nie zalałem kilka razy pod rząd paliwa premium, ale zdarzało się, że co jakiś czas je tankowałem i wyraźnej poprawy nie słyszałem, ani nie czułem. Zazwyczaj leję zwykły olej z Orlenu, czasem trafi się Shell, Statoil, Lotos, BP czy Łukoil, ale niezależnie co do baku wleje to i tak auto pracuje tak samo.

 

Ostatnio przechodziłem obok C4 Picasso w dieslu i jak go facet odpalił to byłem w ogromnym szoku, że diesel może taki cichuteńko pracować.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/46219-astra-iii-17-cdti-100km-dziwne-stukoty/page/2/#findComment-462845
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...

Ale że co?

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/46219-astra-iii-17-cdti-100km-dziwne-stukoty/page/2/#findComment-646270
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności