Skocz do zawartości

Filtr cząstek stałych DPF


Gość Maxsignum

Rekomendowane odpowiedzi

Gość zbyszek670

Czy przy objawach takich jak pisałeś kicaj trzeba wymienic dpf-a ??

Tańszą alternatywą będzie wypłukanie go po zdemontowaniu albo wywalić całkowicie, nowy w ASO to koszt około 7 tys. :cry:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 52
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Gość zbyszek670

Zgadza się taka jest rola filtra sadzy w eko-samochodzie, po prostu nie dopisałem że po całkowitym zapchaniu filtra zamiast kupić nowy DPF ratuje nas demontaż filtra i jego czyszczenie.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy dużo mechaników potrafić je czyścić? Jak to się w ogóle robi? I czy znacie kogoś we Wrocławiu kto zna się na temacie? W ogóle będę wdzięczny jak ktoś podpowie jakiegoś dobrego i niedrogiego mechanika we Wrocku lub w okolicach który się zna na oplach

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość zbyszek670

Czyszczenie filtra po zdemontowaniu robi się w ostateczności jak już silnik nie jest w stanie sam go wypalić, a co do firm to wpisz w Google regeneracja filtra DPF i znajdziesz firmy które to robią.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czyszczenie mozna nawet samemu zrobic

sa firmy ktore maja wylacznosc (jako warsztaty a nie osoby prywatne) na niektore plyny do plukania, ale tez inne mozna kupic swobodnie.

jak sie robi? wyciaga sie dpf (z puszka) i zostawia na dluzszy czas w plynie. z zalozenia ten plyn ma rozpuscic sadze. gorzej z popiolem...

wazne jest by dpf byl caly

a co do samego plukania - to tylko usuwa skutek awarii a nie przyczyne... zawsze po tym trzeba od razu zdiagnozowac co jest przyczyna ze wypalanie nie rozpoczyna sie samoistnie...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość zbyszek670

a co do samego plukania - to tylko usuwa skutek awarii a nie przyczyne... zawsze po tym trzeba od razu zdiagnozowac co jest przyczyna ze wypalanie nie rozpoczyna sie samoistnie...

Zgodzę się z tobą że zapchanie filtra nie odbywa się bez przyczyny, u mnie przyczyną zapchania się DPF było wadliwe działanie zaworu EGR, sam nawet podałeś mi znaczenia moich błędów jakie mi wyskoczyły.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja??

to ja kiedys komus pomoglem?? myslalem ze jestem urzedujacym forumowym zrzeda... heh ;)

drugi taki "glowny" powod powod to przeplywka a trzeci to nieszczelnosc w przewodach do czujnika/czujnikow nasycenia dpf'a... jesli sie nie myle...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Witam

Moje pytanie brzmi, czy w momencie procesu czyszczenia się filtru DPF zapala sie jakaś kontrolka na desce rozdzielczej?? Pytam, ponieważ za bardzo nie zaóważyłem jeszcze takiej sytuacji jak koledzy opisują, że jest podwyższone spalania, drgania silnika itd. a jeżdżę przeważnie po mieście.

Drugie pytanie, to przy jakiej temperaturze silnika proces czyszczenia powinien się rozpocząć?? Mi wskaźnik przeważnie pokazuje 85 stopni, czasami jak trochę "pomęczę" auto, to mi wzrośnie do 90 stopni. Obawiam się że 85s. to za mało :( czy ktoś może mi odpowiedzieć na te pytania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności