Skocz do zawartości

Filtr cząstek stałych DPF


Gość Maxsignum

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 47
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Gość kamil1986

Podłącze to pod temat DPF nie wiem czy słusznie ale od kilku dni przy odpalaniu mojego opla Signum było czuć wydobywająca się spalenizne tak jakby spaliny z wydechu po kilkunastu sekundach ten zapach się neutralizował co może być tego przyczyną być może przypchany DPF ???


Dodam że było to czuc w kabinie auta przez nawiewy

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do rozrządu, to jeżeli poprzedni właściciel ma jakiś paragon/fakturę na zakup gratów, to bym może i uwierzył na Twoim miejscu, jeżeli takowych nie posiada, lepiej zmień.

Co do nieprzyjemnego zapachu, sprawdź na kanale, czy nie masz nieszczelności w układzie wydechowym, ale i sprawdź u kogoś, kto ma techa lub opcoma, jakie jest nasycenie dpf, możliwe że próbował się wypalać i wyłączyłeś w trakcie, dlatego przy kolejnym odpaleniu auta mogłeś czuć nieprzyjemny zapach spalenizny, tak czy siak nie bagatelizuj tego.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość kamil1986

Byłem w kanale faktycznie plecionka jest uszkodzona, Panowie dzięki,swoimi radami i podpowiedziami duzo naprawde pomagacie.


Dodam że dzisiaj podczs dluzszej trasy najprawdopodobniej wypalił mi się DPF auto przez jakieś 12 km głosniej pracowało i dużo więcej paliło po dotarciu na miejsce końcowy wydech był bardzo gorący...,sprawdziłem stan oleju jest w normie, stan się nie zwiększył.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest to efekt rzeczywiście "wypalania" się DPF, pamiętaj tylko, żeby w trakcie nie wyłączać silnika, a najlepiej jechać sobie dalej, aż DPF dopali się

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość kamil1986

Tak tez zrobilem po dotarciu na miejsce zostawiłem auto na kilka minut na wolnych obrotac profilaktycznie , mam nadzieje ze teraz troche pojezdze zanim DPF wypali sie ponownie im więcej zrobie km to będę wiedział że jest wszystko ok tak przynajmniej przreczytałem....

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aby "wypalić" DPF przy pomocy interfejsu diagnostycznego, wprowadza on silnik w określone warunki pracy, między innymi wysokie obroty, dlatego pozostawianie samochodu na wolnych obrotach po wypalaniu niczemu nie służy. Jeżeli DPF wypalił się w czasie jazdy i po zatrzymaniu - najprościej- widzisz, że spalanie spadło do około 0, 5 l/h to możesz wyłączyć silnik, zamknąć samochód i wypić jakieś dobre piwko ;)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności