Gość PYRZAN Opublikowano 29 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2011 Witam czy Ktgoś posada schemat uckładu chłodzenia naszych Sinterek, z ktorego miejsca silnika wychodzi wąż zasilający nagrzewnice? Oraz czy można szeregowo połączyć układ parownik - nagrzewnica.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/47788-schemat-uk%C5%82adu-ch%C5%82odzenia/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Kacper Opublikowano 30 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 30 Listopada 2011 Schematu nie posiadam ale fotki może pomogą Na czerwono zaznaczone przewody do nagrzewnicy, a na niebiesko do parownika. Chyba zaznaczyłem prawidłowo. Aby ułatwić lokalizacje zerknij na fotkę silnika od strony grodzi w tym temacie http://forum.opel24.com/topic/39210-Dolot-Powietrza-Zdjecia/ A co do łączenia nagrzewnicy i parownika to lepiej o tym chyba zapomnieć i nie kombinować. Jak dla mnie to pomysł beznadziejny.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/47788-schemat-uk%C5%82adu-ch%C5%82odzenia/#findComment-415943 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość PYRZAN Opublikowano 30 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 30 Listopada 2011 Wielkie dzięki chodziło mi o szeregowe połączenie nagrzewnica parownik LPG oraz który wąż do nagrzewnicy jest zasilający a który powrotny.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/47788-schemat-uk%C5%82adu-ch%C5%82odzenia/#findComment-415969 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość ILKU Opublikowano 30 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 30 Listopada 2011 Jak najbardziej się da. To chyba najlepsze rozwiązanie. U mnie najpierw idzie na nagrzewnicę a potem wraca przez parownik.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/47788-schemat-uk%C5%82adu-ch%C5%82odzenia/#findComment-416008 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rafalgrzegorz Opublikowano 1 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 1 Grudnia 2011 Witam. Mam w audi połączone szeregowo LPG i nagrzewnice, a w Sinterce nie. W przyszłym tygodniu mam wyciągać silnik, bo bardzo kapie olej i też mam zamiar połączyć szeregowo, z resztą jak byłem u "gazownika" to stwierdził że ktoś tą robotę spieprzył, ale ja już taką kupiłem. Pozdrawiam rg.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/47788-schemat-uk%C5%82adu-ch%C5%82odzenia/#findComment-416151 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość PYRZAN Opublikowano 1 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 1 Grudnia 2011 Rafalgrzegorz a skąd Ci ten olej kapie może uszczelniacz wału korbowego od strony skrzyni. Mam to samo i zastanawiam się czy całkowicie wyciągac skrzynie czy tylko ją odsunąć opuszczając parę centymetrów sanki.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/47788-schemat-uk%C5%82adu-ch%C5%82odzenia/#findComment-416154 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rafalgrzegorz Opublikowano 1 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 1 Grudnia 2011 Niestety nie tylko z wału, cały silnik jest mokry, a że poszło jeszcze jakieś łożysko, to jednak wyciągam silnik. Kupiłem już cześć uszczelek, jeszcze czekam na wolny podnośnik u mechanika, ten tylny kupiłem "ELRING". Tak się zastanawiałem nad twoim pytaniem odnośnie tylnego uszczelniacza i wydaje mi się że chyba będzie ci ciężko go wymienić bez wyciągania skrzynki, ten uszczelniacz jest dość duży .   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/47788-schemat-uk%C5%82adu-ch%C5%82odzenia/#findComment-416159 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość PYRZAN Opublikowano 1 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 1 Grudnia 2011 Dość duży tak 104 mm ale zastanawiam się czy po odsunięciu skrzynki zdemontuje sprzęgło i koło zamachowe   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/47788-schemat-uk%C5%82adu-ch%C5%82odzenia/#findComment-416160 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rafalgrzegorz Opublikowano 1 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 1 Grudnia 2011 Właśnie nie wiem cze będzie tyle miejsca żeby go dobrze zamontować, a nie uszkodzić (a propos, zwilż olejem powierzchnie roboczą uszczelniacza ). Chociaż może ci się udać, tylko w sinterkach wszystko jest dosyć ciężkie i źle się manewruje (u mnie przeszkadza LPG). Ktoś pisał na forum że wymieniał sprzęgło odchylając skrzynie biegów, więc może ci się uda wymienić też uszczelniacz.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/47788-schemat-uk%C5%82adu-ch%C5%82odzenia/#findComment-416163 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość PYRZAN Opublikowano 3 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2011 No i udało sie !!! Po opuszczeniu sanek z lewej strony ok 10 cm, można odsunąc skrzynie od silnika na ok 15- 18 cm to wystarczy do demontażu/montażu sprzęgła i uszczelniacza wału. Czas naprawy ok 4,5 godz. dwie osoby, kanał. Powodzenia dla tych co będą próbować. Ponawiam pytanko który wąz jest zasilający nagrzewnice a który powrotny (fot wyżej) Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/47788-schemat-uk%C5%82adu-ch%C5%82odzenia/#findComment-416299 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.