Skocz do zawartości

Schemat układu chłodzenia


Gość PYRZAN

Rekomendowane odpowiedzi

Witam czy Ktgoś posada schemat uckładu chłodzenia naszych Sinterek, z ktorego miejsca silnika wychodzi wąż zasilający nagrzewnice? Oraz czy można szeregowo połączyć układ parownik - nagrzewnica.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Schematu nie posiadam ale fotki może pomogą

 

bild0985.jpg

 

Na czerwono zaznaczone przewody do nagrzewnicy, a na niebiesko do parownika. Chyba zaznaczyłem prawidłowo. :rolleyes:

 

Aby ułatwić lokalizacje zerknij na fotkę silnika od strony grodzi w tym temacie http://forum.opel24.com/topic/39210-Dolot-Powietrza-Zdjecia/

 

A co do łączenia nagrzewnicy i parownika to lepiej o tym chyba zapomnieć i nie kombinować.

Jak dla mnie to pomysł beznadziejny.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Mam w audi połączone szeregowo LPG i nagrzewnice, a w Sinterce nie. W przyszłym tygodniu mam wyciągać silnik, bo bardzo kapie olej i też mam zamiar połączyć szeregowo, z resztą jak byłem u "gazownika" to stwierdził że ktoś tą robotę spieprzył, ale ja już taką kupiłem. Pozdrawiam rg.:jupi:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rafalgrzegorz a skąd Ci ten olej kapie może uszczelniacz wału korbowego od strony skrzyni. Mam to samo i zastanawiam się czy całkowicie wyciągac skrzynie czy tylko ją odsunąć opuszczając parę centymetrów sanki.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety nie tylko z wału, cały silnik jest mokry, a że poszło jeszcze jakieś łożysko, to jednak wyciągam silnik. Kupiłem już cześć uszczelek, jeszcze czekam na wolny podnośnik u mechanika, ten tylny kupiłem "ELRING". Tak się zastanawiałem nad twoim pytaniem odnośnie tylnego uszczelniacza i wydaje mi się że chyba będzie ci ciężko go wymienić bez wyciągania skrzynki, ten uszczelniacz jest dość duży .

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie nie wiem cze będzie tyle miejsca żeby go dobrze zamontować, a nie uszkodzić (a propos, zwilż olejem powierzchnie roboczą uszczelniacza ). Chociaż może ci się udać, tylko w sinterkach wszystko jest dosyć ciężkie i źle się manewruje (u mnie przeszkadza LPG). Ktoś pisał na forum że wymieniał sprzęgło odchylając skrzynie biegów, więc może ci się uda wymienić też uszczelniacz.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i udało sie !!! Po opuszczeniu sanek z lewej strony ok 10 cm, można odsunąc skrzynie od silnika na ok 15- 18 cm to wystarczy do demontażu/montażu sprzęgła i uszczelniacza wału. Czas naprawy ok 4,5 godz. dwie osoby, kanał. Powodzenia dla tych co będą próbować.

 

Ponawiam pytanko który wąz jest zasilający nagrzewnice a który powrotny (fot wyżej)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności