Skocz do zawartości

Brak mocy i zapalająca się kontrolka świec żarowych


Gość wojtsiech

Rekomendowane odpowiedzi

Gość wojtsiech

Witam, jestem nowy na forum.

 

Awaria, z którą nie mogę się uporać już dłuższy czas skłoniła mnie do napisania tego posta.

Mam vivaro z 2004r z 1,9 dti 82Km 5 biegów. Problem polega na tym że samochód jest słaby do około 2400 obrotów, jak przekroczy te granicę zaczyna jechać. Jednak wtedy bardzo często zapala się lampka świec zarowych i koniec przyspieszania, samochód powoli wytraca prędkość. Wrzucenie na chwilę "na luz" do zgaśnięcia lampki pomaga, jednak po wrzuceniu biegu i chwili jazdy znów sie zapala.

 

Zawór egr wymieniony jest na nowy, według mechaników (byłem u 4-ech) wszystko mechanicznie jest ok i nie wiedzą czemu tak sie dzieje. Komputer pokazuje błąd recyrkulacji spalin.

 

Prosze o jakieś wskazówki co dalej robić, bądź o polecenie porządnego warsztatu z wawy lub okolic.

 

Pozdrawiam, Wojtek

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie juz 2 egr`y siedzialy(nowe),nowa przeplywka,podmieniana pompa hd,listwa wtryskowa i swiecilo dalej tyle ze jak zaswiecilo to gaslo po wylaczeniu zaplonu na jakies 10-15s.op-com widzsial blad egr,zbyt duzy przeplyw gazow spalinowych.na forum renault(bo to ich silnik)wyczytalem ze to moze byc wina wtryskow i tak tez bylo.zazwyczaj jesli turbina sie pozno rozkreca to katalizator moze byc zatkany.co do vacum pompy to wytwarza ona podcisnienie, zciagnij obudowe filtra powietrza (tylko podepnij przeplywke)i odpal silnik,po prawej stronie pod zbiornikiem wyrownawczym mqasz elektrozawor sterujacy sprezarka z 2 przewodami podcisnienia.sciagnij przewody, zetknij ze soba i zaobserwuj czy ciegno na turbinie przesuwa sie,musi ruszyc o okolo 2 cm w okolo 1 sek.jesli jest ok to napewno jest tez dobrze na wyzszych obrotach.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość wojtsiech

Dzięki za odpowiedzi.

wojtekcichy, jak zrobię tę próbe którą opisałeś i bedzie ok to znaczy że pompa vacum jest ok i wtryski do wymiany?

pzdr

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to znaczy ze pompa jest ok i trzeba szukac dalej,jaki blad odczytali mechanicy rozkladajacy rece?dymi ci na jakis kolor?opisz dokladnie i powinnismy se z tym poradzic

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość wojtsiech

Saochód wogóle nie dymi. Nie pamiętam dokładnie jaki był kod błędu ale opisane to było jako błąd recyrkulacji spalin, sprawdzał to koleś pracujący w ASO opla, jutro postaram się tam podjechać i dokładnie podam kod błędu.

Jeszcze takie pytanko, czy po założeniu nowego EGR-u trzeba robić adaptacje testerem? Kumpel coś takiego mi podpowiedział

Edytowane przez wojtsiech

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie trzeba,poprostu go wsadzasz i dziala.rozwijajac temat egru to istotne jest jego otwarcie na biegu jalowym,przy okolo 1900 obr/min silnika powinien sie juz calkowicie zamknac,tak wiec jesli zawor nie zamknie sie przy wyzszych obrotach komp wyrzuca blad w postaci kontrolki od swiec zarowych i zapisuje szczeguly.zawor ogolnie dla uzytkownika nie jest do niczego potrzebny,zostal stworzony ze wzgledu na ekologie.na biegu jalowym czesc spalin jest przepuszczana do kolektora ssacego w celu ponownego spalenia i do regulacji tych spalin sluzy nasz nieszczesny elektrozawor egr zawierajacy czujnik polozenia trzpienia czyli ogolnego otwarcia.w naszym silniku zawor jest zalezny od temperatury powietrza i przeplywu wiatru przez przeplywomierz,ale on u ciebie dziala skoro bledow nie widac.jak bedziesz na kompie popros o:cisnienie na listwie wtryskowej,procent otwarcia egr na jalowym i pod obciazeniem,test zaworu sprezarki,cisnienie ladowania pod obciazeniem

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kilka tygodni temu sam zepsulem przeplywke czyszczac ja i opcom niewidzial bledu tyle ze u mnie byly problemy z odpalaniem i brak mocy do okolo 2000 ale jak pisalem wczesniej przeplywka steruje egrem.napisz jeszcze czy masz oryginal i czy wewnatrz urzadzenia sa blaszki czy oporniki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności