Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

i patrząc na silnik po lewej stronie, dostęp banalny, lecz ja sądzę że u ciebie jest wszystko w porządku, po co stoisz 20min i rozgrzewasz auto? dlatego ci pali 10l/100km, wsiadasz, odpalasz i do przodu, po ok 2-3 km wyłącza się ssanie, po ok 5km od startu zaczyna być czuć ciepłe powietrze, temp 90stopni osiąga po 10km jazdy, jeżdząc w ten sposób pali mi 8l gazu, benzynki myślę że by mi wyszło ok 6,5l

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/48389-ci%C4%99%C5%BCko-rozgrza%C4%87-silnik/page/2/#findComment-419199
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź termostat, bo może ciągle jest otwarty. Jak się zacznie zagrzewać silnik (czyli jak tylko zauważysz że wskazówka podniosła się) otwórz maskę i dotknij węża do chłodnicy (tego na górze) i sprawdź jaką ma temperaturę. Powinien być zimny lub delikatnie letni. Jak jest ciepły lub gorący to znaczy że termostat jest otwarty i silnik nie ma jak się zagrzać.

Dziś jest około 0. Postanowiłem sprawdzić jak rozgrzewa się silnik i jak działa termostat. przysłoniłem kartonem ok 60 % powierzchni chłodnicy od dołu. Podczas rozgrzewania się silnika wąż górny chłodnicy (wychodzący od termostatu) również sie nagrzewa. Chłodnica jest zimna. Jak wskazówka idzię w górę nie dzieje sie nic w układzie, górny wąż nagrzewa się, ale nie jest gorący. Po osiągnięciu 90 stopni chłodnica staję się bardzo ciepła od góry do połowy wysokości (wysokości dolnego węża chłodnicy), górny wąż jest dobrze ciepły. Rozgrzanie silnika zajmuje ok 5-10 min.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/48389-ci%C4%99%C5%BCko-rozgrza%C4%87-silnik/page/2/#findComment-419600
Udostępnij na innych stronach

Postanowiłem sprawdzić jak rozgrzewa się silnik i jak działa termostat. przysłoniłem kartonem ok 60 % powierzchni chłodnicy od dołu

przysłonięcie kartonem chłodnicy nie ma nic wspónego z rozgrzewaniem silnika na postoju.

Podczas rozgrzewania się silnika wąż górny chłodnicy (wychodzący od termostatu) również sie nagrzewa

no to masz termostat do wymiany. Przy prawidłowo działającym termostacie wąż wychodzący od niego robi się ciepły/gorący diopiero jak termostat puści czyli 88/94 *C - poczytaj: http://forum.opel24.com/topic/26030-Termostat-silnika-cala-prawda/

Wymień termostat i daj sobie spokój z kartonami.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/48389-ci%C4%99%C5%BCko-rozgrza%C4%87-silnik/page/2/#findComment-419618
Udostępnij na innych stronach

Gość Tomasz_M17

Przy nie dogrzanym silniku bedzie ci więcej palił to logiczne, ja miałem walnięty termostat i palił mi dużo więcej. W większości przypadków wymienia sie tylko wkład termostatu, czyli jakieś max 20 min pracy samemu:)

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/48389-ci%C4%99%C5%BCko-rozgrza%C4%87-silnik/page/2/#findComment-419634
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności