Skocz do zawartości

CB zmiana tarcz na wieksze


Rekomendowane odpowiedzi

Panowie czy ktoś się orientuje lub to przerabiał: Opel Corsa B 1,4 16V posiada tarcze went. 238 mm a czytałem gdzieś, że "podchodzą" 256mm z Viki A np. wraz z zaciskami. I z tyłu są bębny i chciałbym wymienić na tarcze. Czy tylko wchodzi w grę przekładka z GSI czy też coś innego idzie "zaadoptować" niezapominając o ABS'ie. Czekam na sugestie lub konkretne informacje.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/4959-cb-zmiana-tarcz-na-wieksze/
Udostępnij na innych stronach

Przód podejdzie, ale minimalny rozmiar felgi to 14".

Tył nie wiem, spytaj akaka http://forum.opel24.com/tigra-z-hamulcami-tarczowymi-x4-i-silnikiem-20-16v-vt1864.htm

, albo bandytów

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/4959-cb-zmiana-tarcz-na-wieksze/#findComment-314265
Udostępnij na innych stronach

Przód podejdzie, ale minimalny rozmiar felgi to 14".

Tył nie wiem, spytaj akaka http://forum.opel24.com/tigra-z-hamulcami-tarczowymi-x4-i-silnikiem-20-16v-vt1864.htm

, albo bandytów

no to spokojnie bo są 15' http://localhost/opel/ipb/public/style_emoticons/default/biggrin.gif Auto troche mocniejsze od seryjnego więc hamulce trza polepszyć a jeszcze żona nim jeździ http://localhost/opel/ipb/public/style_emoticons/default/mg.gif . Dzięki.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/4959-cb-zmiana-tarcz-na-wieksze/#findComment-314189
Udostępnij na innych stronach

Co do zmiany hamulcow to oglonie moze to przejsc tylko dalbym do regulacji na koniec zeby czasem nie bylo tak ze tyl nieproporcjonalnie hamuje bo bedziesz w zimę robil piruety.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/4959-cb-zmiana-tarcz-na-wieksze/#findComment-314172
Udostępnij na innych stronach

Chodzi o regulację tyłu, na regulatorze cisnienia?

ja bym się nie przejmował, i tak przód mocniej hamuje.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/4959-cb-zmiana-tarcz-na-wieksze/#findComment-314168
Udostępnij na innych stronach

Tak ale ma byc odpowiedno rozlokowana ta sila bo inaczej bedzie robil bączki na sniegu, lodzie. Bylo juz o zmianie bebnow na tarcze na innym forum i pamietam ze byl ten problem. Nie zebym sie chwalil ale pisalem na poczatku roku prace inż. wlasnie w tym temacie i sam bylem zdziwiony ze hamulce to nie taka prosta rzecz. Ilosc regulatorow ich zadania itd. wszystko ma wplyw a hamulce dobiera sie do masy pojazdu(rozlokowanie tej masy na osie) jego mocy. Nawet rozmiar ogumienia ma wplyw na hamowanie.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/4959-cb-zmiana-tarcz-na-wieksze/#findComment-314164
Udostępnij na innych stronach

No to niezły pasztet, zawsze myslałem, że tył, to taki dodatek i naprawdę działa dopiero, jak jest tył obciązony....

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/4959-cb-zmiana-tarcz-na-wieksze/#findComment-314154
Udostępnij na innych stronach

Co do zmiany hamulcow to oglonie moze to przejsc tylko dalbym do regulacji na koniec zeby czasem nie bylo tak ze tyl nieproporcjonalnie hamuje bo bedziesz w zimę robil piruety.

Spoko spoko jakby co to żona nie ja http://localhost/opel/ipb/public/style_emoticons/default/mg.gif A tak wogóle to dwie zimy tu (na obczyźnie) jestem i sniegu nie widziałem :lol:

 

Ja37 no niestety tył nie tylko do ręcznego i ruszania pod górke jest jak mówi moja żonka ???http://localhost/opel/ipb/public/style_emoticons/default/mg.gif Wkońcu rozkład hamowania najkorzystniejszy 60/40 (%) ???

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/4959-cb-zmiana-tarcz-na-wieksze/#findComment-314139
Udostępnij na innych stronach

Rozklad sil hamowania to zalezy od pojazdu i rozlokowania jego masy na poszczegolne osie. Ni troche chyba przesadzilez z tym 60/40 % bo na tyl to 30% przypada. Oczewiscie zalezy tez od obciazenia w danym momencie tylnej osi.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/4959-cb-zmiana-tarcz-na-wieksze/#findComment-314132
Udostępnij na innych stronach

Rozklad sil hamowania to zalezy od pojazdu i rozlokowania jego masy na poszczegolne osie. Ni troche chyba przesadzilez z tym 60/40 % bo na tyl to 30% przypada. Oczewiscie zalezy tez od obciazenia w danym momencie tylnej osi.

Ja mówie o przeciętnym sam. osobowym ze zwykłym układem hamulcowym. A czytaj uważnie co jest napisane http://localhost/opel/ipb/public/style_emoticons/default/mg.gif Nic nie wspomniałem ze przypada tylko że teoretycznie najkorzysniejsze jest i raczej uogólniłem. Co innego siły i skuteczność hamowania osi przedniej i tylnej http://localhost/opel/ipb/public/style_emoticons/default/wink.gif Zreszta poczytaj o układach hamulcowych w nowych samochodach osobowych. Jak wsopniałes o rozlokowaniu masy pojazdu na poszczególne osie to raczej tendencia jest by oscylowało w miare po równo bo chodzi tu o właściwości jezdne :lol:

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/4959-cb-zmiana-tarcz-na-wieksze/#findComment-314107
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności