Skocz do zawartości

Jazda na luzie (biegu jałowym)


GrzECHO

Czy jeździcie swoimi autkami na luzie (biegu jałowym)?  

15 użytkowników zagłosowało

  1. 1. Czy je?dzicie swoimi autkami na luzie (biegu ja?owym)?

    • Tak, bardzo cz?sto
    • Tak, doje?d?aj?? do skrzy?owania, przejazdu kolejowego itp.
    • Rzadko, czasami si? przytrafi ;-)
    • Nigdy, zawsze redukuje lub jade z zapi?tym biegiem


Rekomendowane odpowiedzi

Gość Anonymous
na instalacji I generacji to lepiej na luzie czy hamujac silnikiem??bo ostatnio sie zacząlem zastanawiac:)

 

Generalnie w tym przypadku jest to bez znaczenia, bo I gen. nie ma cut-offa. Ogólnie zaleca się hamowanie silnikiem, bo to dodatkowo zwiększa efektywność hamowania, szczególnie przy autach tylnonapędowych.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 34
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Gość Anonymous
szczególnie przy autach tylnonapędowych.

 

No tutaj to byśmy mogli sie rozpisać na 3 strony bo ja mam teraz drugie z kolei tylno napędowe ale i w przerwie śmigałem 2 przednio napędowymi, i powiem szczerze że w przednionapędówce wydaje mi sie że jest duuużo wyraźniesze uczucie hamowania niż w omie :)!!!

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

TZN, przy tylnonapędowym przy hamowaniu silnikiem auto jest bardziej stabilne. A przy przednim napędzie to masz rację, że siła hamowania jest wyraźniejsza, bo mniejszy nacisk musisz wywrzeć na pedał przy równoczesnym hamowaniu silnikiem.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Taaak teraz zgadzam sie w 99 % (1 % sobie zostawie na jakieś mądrości ludowe których nikt nie zna a wszyscy o nich wiedzą :) )

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aktualnie bardzo rzadko zdarza mi sie jeździć na luzie. Może dla samochodów gaźnikowych była to jakas alternatywa ale aktualnie technika poszła sporo do przodu :) Dodatkowym argumentem dla jazdy z zapiętym biegiem jest smarowanie silnika - to nieprawda że wyższe obroty (nie ekstremalnie wysokie) są szkodliwe, ponieważ wtedy smarowanie jest optymalne, a nie to co na luzie...

Tak więc zachęcam do przyjrzenia się własnemu stylowi jazdy i skonfrontowania z opiniami zawartymi w tym temacie !!!

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous
jak jade ponad 260 na autostradze czesto musze wlaczac na luz bo z przodu jakis debil sie wlecze :lol:!!!:lol: :lol: :lol::wesoly::P:lol::?

 

A co to daje jak się luz wrzuci przy 260? Zjeżdżają debile czy przyspieszają do 320?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Gość arti079

Jezdzac na kursie moj instruktor wiele razy wybijal mi pomysl jezdzenia na luzie i wybil skutecznie :) Czy to jezdzac skoda,maluchami czy innymi wynalazkami motoryzacji smigam na biegu a w zimie w szczegolnosci przydalo sie hamowanie biegiem :P

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous
jak jade ponad 260 na autostradze czesto musze wlaczac na luz bo z przodu jakis debil sie wlecze :P:P:D!!!:D:)???:P???
co za kretyn, ręce opadają ???

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm... sprawa nie jest tak prosta, jak się to opisuje. Zauważyłem następujące prawidłowości: cut-off działa raczej na wyższym biegu i przy wyższych prędkościach auta. Jeśli jadę powiedzmy 40 km/h na III biegu i puszczę gaz, to cut-off nie działa i silnik pobiera benzynę. Z własnego doświadczenia zatem wiem, że opłaca się hamowanie silnikiem jeśli jedziemy szybko na wysokim biegu - wtedy widząc z daleka czerwone spokojnie hamujemy sobie silnikiem. Ale jeśli jedziemy sobie przez jakieś upierdliwe centrum miasta ze słabo zsynchronizowanymi światłami, rzadko przekraczamy 50 km/h i nie zawsze udaje nam się wrzucić IV bieg - tzn. hamujemy często przy niskich prędkościach auta za to przy wysokich prędkościach obrotowych silnika na niskim biegu, to polecam jednak wyrzucanie na luz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności