Skocz do zawartości

Jazda na luzie (biegu jałowym)


GrzECHO

Czy jeździcie swoimi autkami na luzie (biegu jałowym)?  

15 użytkowników zagłosowało

  1. 1. Czy je?dzicie swoimi autkami na luzie (biegu ja?owym)?

    • Tak, bardzo cz?sto
    • Tak, doje?d?aj?? do skrzy?owania, przejazdu kolejowego itp.
    • Rzadko, czasami si? przytrafi ;-)
    • Nigdy, zawsze redukuje lub jade z zapi?tym biegiem


Rekomendowane odpowiedzi

Gość Anonymous

ja na LPG nie mam cut-off'a więc jak mi zależy żeby mniej auto paliło, to dojeżdzam do skrzyżowania na luzie.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 34
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

ja na LPG nie mam cut-off'a więc jak mi zależy żeby mniej auto paliło, to dojeżdzam do skrzyżowania na luzie.

To tak, jak ja.

A może w instalacji LPG mam cut-off?Jak się dowiedzieć? Przecież nie będę jechał do Radomia, bo tam zakładałem gaz.Macie pomysł, jak sprawdzić?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous
ja na LPG nie mam cut-off'a więc jak mi zależy żeby mniej auto paliło, to dojeżdzam do skrzyżowania na luzie.

 

To i tak bardziej wysilasz klocki i układ ham bo nie wspomagasz ich silnikiem tylko całą mase samochodu zatrymujesz hamulcem (no chyba że toczysz sie pod górke ;) )

 

To tak, jak ja.

A może w instalacji LPG mam cut-off?Jak się dowiedzieć? Przecież nie będę jechał do Radomia, bo tam zakładałem gaz.Macie pomysł, jak sprawdzić?

 

Ja bym podjechał do jakiegoś zakłądu gazowniczego i sie zapytał o ustawienie cut-off,a ;) jak masz to sie dowiesz że masz i będziesz szczęśliwy, jak nie masz to przynajmniej gaz ci ustawią ;)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Jeśli chodzi o wspomaganie hamowania silnikiem to niedawno wyczytałem o pewnym systemie, którego opis może zobrazować jego dużą skuteczność czyli także oszczędność na układzie hamulcowym.

 

VEB

Volvo Engine Brake

Hamulec silnikowy Volvo

Nazwa systemu hamulca silnikowego stosowanego w ciężarówkach firmy Volvo. Obejmuje on konwencjonalny zwalniacz klapowy oraz hamulec kompresyjny. Zwalniacz klapowy powoduje podniesienie ciśnienia w układzie wylotowym poprzez zamknięcie przesłony. Natomiast hamulec kompresyjny wywołuje wzrost ciśnienia w cylindrach silnika poprzez krótkotrwałe, nieznaczne otwarcie zaworów wylotowych tuż przed i na początku suwu sprężania. Umożliwia to napływ do cylindra sprężonego przez zwalniacz klapowy powietrza (spalin) z układu wylotowego, Otwarciem zaworów wylotowych steruje odpowiednia krzywka umieszczone na wale rozrządu, System VEB odznacza się dużą skutecznością, co pozwala odciążyć hamulce główne nawet do 50 %.

 

[ Dodano: Pon Maj 22, 2006 08:03 ]

Oczywiście w zwykłym silniku nie dzieje się to co w tym opisanym ale dojeżdżając do skrzyżowania i redukując z 4 na 3 i na 2 czuje się bardzo przyjemne i pewne hamowanie i ja tak zawsze robię. A z górek to sobie na 5 zeżdżam bez gazu - zawsze.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

W mieście delikatne hamowanie z prędkości 50-60km/h to raczej średnie obciążenie dla hamulców, tym bardziej, że samochód sam zwolni na luzie odrobinkę. Jak kupię sobie samochód w którym odcina się dopływ paliwa (obecnie LPG) będzie diałało to będe hamował silnikiem, na razie mi się to nie opłaca.

 

poprawilem orta // mod

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Ja zawsze hamuje silnikiem ;) Moje buźka się cieszy jak na wyświetlaczu komputera widnieje 0.0 L chwilowego spalania ;)

 

Pozdrawiam!;)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous
A wiele osób nie wieży że silniki na wtrysku podczas hamowania silnikiem nic nie spalają :)

 

NIE SPALAJ! NIC

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

na instalacji I generacji to lepiej na luzie czy hamujac silnikiem??bo ostatnio sie zacząlem zastanawiac:)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności