Skocz do zawartości

wycieki płynu z układu sprzęgła....


Rekomendowane odpowiedzi

Gość PiotrusPan

Wysprzęglik zamówiłem w Oplex-ie z Łodzi.

to do wielkiej radości brakuje mi tylko informacja o kosztach tej imprezki .....mniej wiecej wiesz ile musze szykowac na czesci i robocizne ????

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 44
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Gość STRUS_TM

Cześć! Wysprzęglik w w/w sklepie 204,- + wysyłka(był wystawiony na Al..ro :gwizd: ). Tarcza sprzegła 115,- (Usaparts Wałbrzych).Docisk już miałem wcześniej (z Al...ro :gwizd: LUK za 99 zł). No i robocizna-myślę,że po znajomości z duuuuuuuuuuużym rabatem :roll:. Mam nadzieję,że pompka sprzęgła wytrzyma zmianę czynnika roboczego (ktoś wcześniej zalał układ olejem)...Ale to już kiedyś było na forum...I odpowietrzanie też....

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

.Ale to już kiedyś było na forum...I odpowietrzanie też....

Dlatego jak mechanik będzie miał wątpliwości co i jak, to możesz go odesłać aby się doszkolił na tym forum :wesoly:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Mam podobny problem jak w temacie postu. Jako, że to mój pierwszy post na tym forum napisze coś więcej.

Posiadam Sintrę GLS 2.2 16V X22XE + GAZ.

W niedziele popołudniu poszedłem ją odpalić z zapasowym akumulatorem (bo coś obecny niedomaga przy tych mrozach), aby trochę ją rozruszać, gdyż miałem mieć wyjazd wieczorem.

Odpaliłem, trochę poczekałem. Ruszyłem trochę do przodu, potem do tył i stanąłem. Silnik dalej pracował. Kilka razy nacisnąłem sprzęgło i po chwili pedał sprzęgła zrobił się męki. Wówczas jeszcze nie wiedziałem jak jest powiązane sprzęgło z pedałem sprzęgła – myślałem, że linka pękła, wymienię i będzie OK.

Jednak poczytałem trochę i widzę, że „pięknie” nie będzie.

Nie zajmuję się mechaniką samochodową na co dzień, jednak czynności manualne nie sprawiają mi kłopotu i podstawowe naprawy potrafię zrobić, co prawda z Sintrą, jak do tej pory nic się nie działo od kupna, czyli od 2 lat (tylko żarówki, powietrze, olej, filtry i inne płyny, czyli normalna eksploatacja). Zrobiłem sobie też interfejs do programu OpelTech2.

Wcześniej użytkowałem i naprawiałem Poloneza GLE 1600 oraz 2xTICO, które mi ostatnio autobus skasował na rondzie (tam będę miał zabawę :( ).

 

Wracając do sprzęgła w Sintrze, to chciałem się na forum poradzić fachowców, co zawiodło u mnie.

Mam ograniczone możliwości diagnozy, gdyż obecnie moja Sintra stoi na ulicy pod blokiem :( i nie mam za bardzo jak zajrzeć pod spód, gdyż dookoła pełno lodu i zimno. Brak też tu mam przydatnych akcesoriów, jak porządny podnośnik oraz jakieś podpórki.

 

Z tego co wyczytałem z forum, to uzupełniłem już płyn w zbiorniczku, bo faktycznie już go nie było i starałem się odpowietrzyć układ według opisu z :

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/54ae9e87eb2d10c6.html

 

Jednak nic to nie dało, mało tego, gdy odkręciłem zawór (3) odpowietrzający, to pomimo naciskania pedału sprzęgła nic z niego nie leciało, no może kilka kropel płynu.

Pod samochodem z tego co udało mi się zobaczyć, na ziemi był płyn, a przy manewrach z odpowietrzaniem, ubywało go ze zbiorniczka.

Musiałem też poszukać i zobaczyć (na Allegro), jak wygląda ta „pompa sprzęgła”, abym wiedział czego szukać ;).

Wewnątrz komory silnika za bardzo nic nie widziałem, gdyż mam GAZ i trochę ciasno jest, ale w środku przy łączeniu pompa-pedał sprzęgła widać chyba płyn lub to jest jakiś smar, gdyż wewnątrz na podłodze nie ma żadnej kałuży z płynem. Jest tylko pod samochodem.

 

Załączam zdjęcia poszczególnych elementów, abyście może ocenili co nawaliło.

 

Foto 1. Złączka z zaworem do odpowietrzania.

post-28046-0-57013600-1328562838_thumb.jpg

 

Foto 2. Pod tym miejscem jest mokro od płynu (na tyle udało mi się aparat włożyć pod samochód).

post-28046-0-44670200-1328562862_thumb.jpg

Foto 3 i 4. Połączenie pedału sprzęgła z pompą sprzęgła.

post-28046-0-00122200-1328562875_thumb.jpg

post-28046-0-41558400-1328562887_thumb.jpg

 

Co o tym myślicie? Czy to pompa, czy może jakiś wężyk lub wysprzęglik?

 

Pozdrawiam

Krzysiek

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, to będzie już troje do wymiany wysprzęglika.

 

Na drugiej fotce chyba widoczny jest płyn hamulcowy na łączeniu skrzyni i silnika.

 

Jeśli nie masz pewności czy pompka jest sprawna, to zalej zbiorniczek wyrównawczy do pełna, wsadź kogoś za kierownicę ,odkręć przewód który dochodzi do odpowietrznika.

Następnie poproś aby delikatnie wcisnąć pedał sprzęgła, Ty w tym czasie zatkaj palcem wylot odkręconego wężyka, nie powinieneś być w stanie utrzymać tak aby płyn nie wyciekł z pod palca.

 

Można jeszcze sprawdzić ( nie wiem na ile jest to realne :unsure: ) zdejmując czarną osłonkę z tworzywa obok odpowietrznika i wsunąć przywiązany na kawałku miękkiego drutu jakiś tampon ze szmatki na sam dół i zobaczyć czy po wyjęciu będzie mokry od płynu.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Von Mazuren

Witajcie . Ostatnio wymieniałem skrzynie i przeglądnąłem sobie całe jej sekrety . Na 99,99% to masz wysprzęglik do wymiany :wacko:

Duszku dot 4 nie może się zbierać w osłonie sprzęgła, gdyż między karterem skrzyni a blokiem nie ma żadnej uszczelki . Co do czarodziejskiego znikania płyny to jeśli nam znika pomału to pochłania go kurz , brud itp. A jeśli uszkodzi się w znacznym stopniu jakiś oring na wysprzęgliku lub pompie ,to gubimy płyn szybko i go widzimy. Pozdrawiam

Edytowane przez Von Mazuren

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może się zbierać wewnątrz, połączenie to uszczelnia z czasem brud kurz to co starło się z tarczy.

U Siebie tak namiętnie uzupełniałem płyn i odpowietrzałem że dopiero przy trzeciej buteleczce płynu popłynęła strużka płynu :wesoly:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Von Mazuren

Tak naprawdę to wszystko jest możliwe " nie zbadane są wyroki...".

Tak na marginesie to radzę wymieniać płyn we wspomaganiu sprzęgła , by ustrzec się całego zła :twisted: Pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Jeśli nie masz pewności czy pompka jest sprawna, to zalej zbiorniczek wyrównawczy do pełna, wsadź kogoś za kierownicę ,odkręć przewód który dochodzi do odpowietrznika.

Następnie poproś aby delikatnie wcisnąć pedał sprzęgła, Ty w tym czasie zatkaj palcem wylot odkręconego wężyka, nie powinieneś być w stanie utrzymać tak aby płyn nie wyciekł z pod palca.

Tak właśnie będę chciał dzisiaj jeszcze zrobić.

 

 

Można jeszcze sprawdzić ( nie wiem na ile jest to realne :unsure: ) zdejmując czarną osłonkę z tworzywa obok odpowietrznika i wsunąć przywiązany na kawałku miękkiego drutu jakiś tampon ze szmatki na sam dół i zobaczyć czy po wyjęciu będzie mokry od płynu.

Hmm ... widać tą "czarną osłonkę z tworzywa obok odpowietrznika" na moich zdjęciach? Jakoś mi się w oczy nie rzuciła, ale ciemno było, jak byłem przy samochodzie.

 

Może zadam naiwne pytanie, ale z czego pochodzą scanny typu: http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/54ae9e87eb2d10c6.html ?

Dobra rzecz, do Poloneza i Tico miałem książki, a do SINTRY takich nie mam :(

 

A to co widać na Foto 3 i 4, to płyn, czy jakiś smar?

 

Pozdrawiam

Krzysiek

Edytowane przez kenrag

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tą osłonkę, a raczej okienko gdzie powinna być widać na fotce http://img820.imageshack.us/img820/4123/bild0982q.jpg

Powyżej klucza - widać krzaczki :wink:

 

Skan o który pytasz pochodzi z prywatnego archiwum kol.baki

Jest tam jedna mała nieścisłość na wstępie dotycząca odpowietrzania, gdyż układ sprzęgła i hamulcowy są całkowicie osobne.

 

Zamiast książki polecam http://forum.opel24.com/forum/51-Opel-Sintra/ :SMILE: i zawsze można coś od siebie dodać.

 

To co widać na pedale sprzęgła to płynem nie jest, ze względu choćby na kolor - DOT4 jest zielony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności