Skocz do zawartości

wycieki płynu z układu sprzęgła....


Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Tą osłonkę, a raczej okienko gdzie powinna być widać na fotce http://img820.imageshack.us/img820/4123/bild0982q.jpg

Powyżej klucza - widać krzaczki :wink:

No to teraz już wiem o co chodzi i gdzie szukać ;)

 

Zamiast książki polecam http://forum.opel24.com/forum/51-Opel-Sintra/ :SMILE: i zawsze można coś od siebie dodać.

Tak, tylko, że forum czasami ciężko wziąć ze sobą pod samochód ;)

 

To co widać na pedale sprzęgła to płynem nie jest, ze względu choćby na kolor - DOT4 jest zielony.

Tylko nie wiadomo jaki płyn był wcześniej. Teraz wlewam DOT-4.

 

Na razie dziękuję i muszę jeszcze popatrzeć i myśleć, jak ją "teleportować" do garażu na kanał. (Jest w innym mieście, a podjazd do garażu pod górkę :( )

 

Pozdrawiam

Krzysiek

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 44
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Tak, tylko, że forum czasami ciężko wziąć ze sobą pod samochód

 

Kiedyś biegałem od kompa do auta i z powrotem, ale dorobiłem (zaoszczędziłem czytając pilnie forum :wesoly: ) się drukarki i w razie potrzeby, potrzebne materiały drukuję :wesoly:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość STRUS_TM

Cześć! Jestem już po wymianie wysprzęglika. Kacper -wielkie dzięki za ściągawkę-jest super :beer: !!! Wielki podziw za wyciąganie skrzyni bez podnośnika (kanału) :brawo: ! Co do samej wymiany...jeśli ktoś nie ma umiejętności na choćby średnim poziomie,to raczej polecam wizytę u mechanika. Niestety tarcza nie doszła (cena też nieaktualna...) i sprzęgło powróciło na swoje dawne miejsce...Czas- ok.6 godz.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pierwszy raz wyjmowałem skrzynie przez kilka popołudni. Nie wiedziałem jak się do tego zabrać.

Kolega baki podesłał mi instrukcje, lecz tam było o wyjęciu skrzyni razem z silnikiem. Co wiązało się z opróżnieniem klimatyzacji :zalamany: .

Jednak było też sporo przydatnych informacji :spoko:

 

Brakowało też info na temat potrzebnych kluczy (co w warsztacie nie jest problemem) np 15,18,21 torx 50,nasadki torx, więc co jakiś czas utknąłem aby dokupić potrzebne klucze, czy duże torxy.

 

Po wymianie samego wysprzęglkia okazało się że tarcza też jest niestety do wymiany. Tym razem bogatszy o doświadczenia, np. taka prosta czynność jak regulacja łącznika( za pierwszym razem ok. 2 godziny, a za drugim 15 minut) całkowita operacja wymiany tarczy zajęła mi ok 8 godzin bez niczyjej pomocy (za wyjątkiem samego odpowietrzania) .

 

Oczywiście że na warsztacie mając do dyspozycji więcej sprzętu do dyspozycji + doświadczonego mechanika można to zrobić w czasie o połowę krótszym.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość STRUS_TM

Cześć! Tak jak piszesz,Kacper-dostęp do kluczy i pomoc kumpla-nieocenione!!! :wesoly: Niestety-mam identyczny problem co Ty. Jak pisałem,nie dostałem tarczy i łudziłem się do dziś,ze będzie ok. Korzystałem gościnnie z podnośnika i nie było możliwości pozostawienia auta na dłużej...Niestety,okazało się że muszę ją wymienić... Ale co tam-mam już doświadczenie!!! :wesoly: Mam pytanko-jaka jest grubość nowej tarczy sprzęgła (i jaka wartość minimalna)?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

biggrin.gif Mam pytanko-jaka jest grubość nowej tarczy sprzęgła (i jaka wartość minimalna)?

 

Witam.

Nie wiem jaka jest grubość nowej tarczy, natomiast używana tarcza sprzęgła musi mieć chociaż 0,5mm nad nitami, żeby opłacało się ją montować (między okładzinami jest stalowa tarcza która działa jak sprężyna), zdarza się że okładzina nierówno się ściera po obu stronach (docisk/koło zamachowe). Problem z montażem (te pół milimetra nad nitami, to piszę mając na uwadze, że przy ewentualnym uszkodzeniu trzeba wymienić docisk i tarcze) pisałeś o 6 godzinach. Jak wymieniałem uszczelniacz wału patrzyłem na te nity i było po ok 2-2,5mm (ogólnie tarcza była dość gruba), też myślałem że może być kłopot, bo wydawało mi się że się slizga, ale to było złe odpowietrzenie sprzęgła . Pozdrawiam RG :spoko:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam jeszcze starą tarczę więc mogę zmierzyć. Jednak pomimo tego sam docisk może już być słaby, aby nie rozmontowywać tego po raz trzeci wymieniłem tarczę razem z dociskiem.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość STRUS_TM

Dzięki! U mnie jest właśnie w granicach 0,5-1 mm ponad nity.To już wartości graniczne i z konieczności musiałem założyć.Próbowałem z ponownym odpowietrzaniem,ale niestety nie pomogło. Przy niższych,mocnych biegach zdarza się poślizg sprzęgła.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Więc moja stara tarcza ma grubość 6,5 mm i nity są na równo z okładziną. Jak przyrównywałem starą do nowej, to nowa była dwa razy grubsza.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności