Skocz do zawartości

Dymi z bagnetu zapala sie kontrolka oleju...


Gość pioter_ch

Rekomendowane odpowiedzi

Gość pioter_ch

Witam, w mojej corsie która składał jakis mechanik (dół silnika z głowica c16NZ a reszta c14SE) po wyjęciu bagnetu leci dym i to nawet mocny a do tego chlapie olejem. Jak sie mocniej zagrzeje to czasami mrygnie kontrolk aoleju.... Dodam ze wody nie ubywa a olej leci mi uszczelką pod deklem, moc ma i zbiera się bardzo ładnie i nie kopci na żaden kolor z wydechu.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość pioter_ch

nie wiem dokładnie co było robione, jutro posprawdzam odmy i wymienie filtr oleju. Wiem tylko że dół i głowica to c16nz a góra została stara czyli c14se... Tak sie zastanawiam nad wymiana pirscieni

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wymiana filtra oleju i czyszczenie odmy nic tu nie pomoże spaliny nie mogą przedostawać sie do skrzyni korbowej masz uszkodzone pierścienie albo głowice

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość pioter_ch

a jak sprawdzic czy to głowica bez jej zdejmowania?? no i czy rzedmuchy moga byc tylko w skrzyni korbowej?? poniewaz jak odkrece korek to jest wszytsko w porzadku z klawiatury nie leci zaden dymek. Kiedys mialem Vectre 1.8 i przedmuchy byly takie ze walilo odma do klawiatury na górze a z niej do komory spalania i kopcil na niebiesko - siwo...

Edytowane przez pioter_ch

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość mietekforce

Swoją drogą dlaczego sprawdzasz stan oleju na włączonym silniku? Nie wiem po co wyciągasz bagnet jak silnik pracuje. Czy może od tego cisnienia bagnet Ci sam wyskakuje? Podczas pracy napewno w skrzyni występują cisnienia i podcisnienia, połączone z ciepłym olejem mogą powodować jego parowanie i ten dym. Kiedy olej zmieniałes i dlaczego sam filtr teraz chcesz zmienic i najwazniejsze jaki oleej w silniku??

 

Dół silnika czyli miska olejowa, korbowód,blok silnika z tłokami, głowica są z 16, a reszta z 14 czyli co pokrywa zaworów? Podaj trochę więcej info.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość pioter_ch

tzn tak, kolega od którego mam aukot twierdzil ze ktos zmienial silnik na 1.6 z astry 1995r. Ale z tego co mi wiaodmo C16NZ nie ma wielopunktu, a na głowicy jest wybite C16NZ czyli wnioskuje ze zmienili doł silnika z głowicą i mozliwe ze i wałek, a dekiel i zasilanie czyli wtryski i cała góra jest z c14se. U mnie silnik wygląda jak ten tylko na głowicy jest c16nz...

 

 

albo może wymienil jakis mechanik samą głowice z c16nz a dół i reszta z c14se

post-28765-0-30379900-1330091679_thumb.jpg

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość mietekforce

Jeśli faktycznie chcesz sprawdzić czy puszcza ciśnienie na tłokach, to możesz sprawdzić kompresję na cylindrach i będzie wszystko jasnę wtedy. Ale według zasady nic się nie dzieje to nie ruszaj zabardzo bym się tym nie przejmował.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trzeba zmierzyć ciśnienie sprężania na każdym cylindrze w będzie wiadomo czy ma przedmuchy czy nie.A z tą vectrą to cos pokręciłeś bo odma jest podłączona od pokrywy głowicy do obudowy filtra więc do komory spalania nic przedostać się nie może

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności