Skocz do zawartości

kontrolka oleju i dziwna praca silnika


Gość GibonTMP

Rekomendowane odpowiedzi

Gość GibonTMP

Witam,w mojej astrze z silnikiem c14nz od pewnego czasu klekoczą chyba popychacze,piszę chyba bo dzisiaj po wymianie uszczelki pod miska olejową i odpaleniu silnika zorientowałem sie że dzwięk stukania jest bardziej słyszalny od spodu z pod miski tak jak by to były panewki a do tego od 3 dni na wolnych obrotach z włączonymi np światłami lub czyms inny i gdy silnik jest pod obciążeniem albo tak poprostu na wolnych obrotach zapala sie lub mruga kontrolka oleju

i slinik zaczyna nierówno pracować i ciężko odpala na ciepłym silniku bo pewnie ucieka cisnienie jak chodzi i dam mu gazu przez chwilę jest ok dodam jeszcze ze po wymianie uszczelki troszkę chyba sie poprawiło z tą kontrolka ale i tak bardzo cieżko odpala na ciepłym trzeba kręcić parę sekudn i powoli łapię aż w koncu odpala na zimnym odpala bardzo dobrze,czego to możę być wina?możę poprostu olej zły? chociaż ja stawiam na panewki i jeżeli bym musiał je wymieniać to czy tylko je czy korbę też i czy cos jeszcze?z góry dzieki wszystkim za odp.

Edytowane przez GibonTMP

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość mariusz23and

Po pierwsze ,panewki nic nie maja wspolnego z odpalaniem,po drugie sprawdz cisnienie na tlokach(sprezanie)moim zdaniem jeszcze zawory moga puszczac i nie trzymaja cisnienia,czyli maly remoncik pewnie sie klania i panewki tez sprawdz jaki kolor maja lub czy maja juz plamy przebarwienia jak maja to do wymiany.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość GibonTMP

ok sprawdzę,a czy przez zurzyte popychacze też może cos być z cisnieniem?,bo silnik ma moc,bez problemu przyspiesza i spokojnie jedzie Mi 150km/h,po prostu cięzko odpala i nietrzyma cisnienia na wolnych i jak sie rozgrzeje to czasami nawet zgasnie,byłu mnie jeden mechanik i stwierdził że to simering gdzieś poszedł i to by sie pewnie zgadzało z tym cisnieniem ale raczej nie z tym że klekocze przez to,no i olej trzyma tzn nie wywala,sprawdzę cisnienie na tłokach i oleju terz przy okazji.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość mariusz23and

Samoregulatory chydrauliczne jak ci klekocza to sa do wymiany zazwyczaj wymienia sie wszystkie,cisnienie oleju sprawdz tak jak piszesz i bedziesz wiedzial czy cos moze nie tak z pompa olejowa.Albo panewki -sprawdz je jak wygladaja,i daj znac co bylo.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

u mnie powodem świecacej kontrolki oleju na wolnych obrotach po rozgrzanym silniku była pompa oleju, z tym że u mnie silnik pracował normalnie więc może to faktycznie panewki.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

Mam podobny problem. Mam Astre 1.6 v8 (Z16SE) 2000r. w gazie. Jakiś 1000 km temu wymieniałem olej, bez filtra bo fabrycznie miał wytrzymać 15 000 km (zrobiłem 10 000). Jak byłem w trasie trafiłem w korek (ehhh te roboty drogowe) i na niskich obrotach (poniżej 1000 rpm ale nie mniej jak 700 rpm) zaczęła migać bądź świecić się czerwona kontrolka od oleju. Zatrzymałem się sprawdziłem stan oleju, powyżej max (tyle nalałem przy wymianie, bo coś tam sobie zawsze weźmie w gazie, a czasem się zapomni sprawdzić czy już ubyło). Przejechałem około 130 km bez świecącej się kontrolki, bo cały czas w trasie, w końcu wjazd do miasta, i silnik zaczął trzeszczeć a jak się położy rękę na silniku i pociągnie linke gazu to czuć większe wibracje niż zwykle. Podniosłem maske, dla mnie trzeszczało tak jakby z zza silnika. Poczytałem forum, odpoczął silnik dwie godziny, trzeszczy zaraz po odpaleniu, z tą różnicą że na niskich obrotach przy zimnym silniku nie świeci się kontrolka.

 

Ciśnienia nie sprawdzałem.

Pod korkiem olejowym mam blaszke, czyli nic nie widać.

Miski nie odkręcałem, nie grzebałem w silniku.

Raczej jest nie możliwe żebym uszkodził przewód od czujnika przy wymianie oleju.

 

Zostawiam jak na razie samochód w miejscu w którym stoi. Jutro popytam znajomych mechaników co to może być i jeżeli sie wyrwe z pracy to w tygodniu może coś wykombinuję. Jeżeli ktoś będzie miał jakieś pomysły to będą one mile widziane. Jak uda mi się rozwiązać problem to oczywiście go tutaj opiszę. Jak się problem nie rozwiąże do weekendu to będę pewnie miał czas żeby nagrać filmik z dzwiękiem w jaki sposób silnik trzeszczy.

 

Pozdrawiam i z góry dziękuję za ewentualną pomoc,

Aleksy

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość GibonTMP

witam,silnika stanoł kołkiem!i ani drgnie więc wiadomo jużo o co chodzi...jak zrobieobdukcję po wyjęciu go z auta to napiszę dokładnie jakie są szkody,mam już drugi taki sam rózni sie tylko kilkoma rzeczami takimi jak inne koła pasowe np te od alternatora w nowym jest na szeroki pasek a w starym na wąski itp ale to wszystko co nie bedzie pasowało przekręce ze starego,co do wymiany silnika bede robiłto to pierwszy raz nielicząc wymiany silnika w maluchu przy -9 na dworze tak wiec pewnie bede jeszcze pisał w tej sprawie o pomoc ale to juz w innym temacie,dzieki wszystkim za odpowiedzi.

Edytowane przez GibonTMP

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności