Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Szanowni forumowicze, mam bardzo przykry problem z którym borykam się juz od 2 miesięcy i nie mogę znaleść rozwiązania,

mianowicie chodzi o to ze od pewnego czasu silnik zaczoł drżeć(wibrować)i głośniej pracować wydaje mi się też ze stracił trochę na mocy. wibracje przenoszą się na karoserie i na kierownice w aucie, nie ma tu różnicy czy auto ciepłe czy zimne, chodź z rana jak by trochę bardziej ale różnica jest niewielka, do tego dochodzi jeszcze ze podczas jazdy np autostradą na 6biegu jak jadę 120km/h obroty silnika około 1600-1700 i chce przyśpieszyć to odczuwam takie delikatne jakby poszarpywanie, jak by mu paliwa brakowało, powyżej 2000 obrotów objaw ustaje. Na niższych biegach 1,2,3,4, objawu tego nie ma tylko na 5 i 6 przy niskich obrotach silnika.

EGR w porządku, zaślepiony blaszką z 4 dziurkami od Fiata

DPF wypala sie ładnie i na bieżąco mniej więcej co 700km

Paliwo dobre sprawdzone, zawsze z jednej dobrej stacji paliwowej

co może być tego przyczyną, na co stawiacie panowie.

Pozdrawiam i czekam na sugestie

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/51165-wibracje-silnika/
Udostępnij na innych stronach

Stawiam na za niskie obroty silnika. To nie Pasek żeby jeździć z takimi niskimi obrotami ze względu na przebieg wykresu mocy i momentu obrotowego. Poza tym w samochodzie z kołem dwumasowym powinno się jeździć z obrotami 2100 - 2500.

Edytowane przez radmax

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/51165-wibracje-silnika/#findComment-432867
Udostępnij na innych stronach

Skrzynia automat wiec nie mam mozliwosci dobrania obrotów do aktualnej prędkości, filtr paliwa i powietrza wymieniony, tez myślałem ze to moze być wina filtrów,ale po wymianie nic sie nie zmieniło

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/51165-wibracje-silnika/#findComment-433192
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

3 Zółte i na trzecin wtryskiwaczu niebieska, czytalem troche na ten temat

i podobno jak sa uszkodzone to podczas pracy silnika i na podłączonym OP-COMie

ruszając za uszkodzona wtyczke parametry bedą sie poprawialy a u mnie ruszanie wtyczek nic nie poprawia

najgorszy odczyt jest na 3 wtryskiwaczu okolo -0,80 resta ma dawki rzędu +0,30 -0,20

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/51165-wibracje-silnika/#findComment-434545
Udostępnij na innych stronach

Luty poprawiałem ale były dobre, po przelutowaniu zadnych zmian

bylem tez na maszynce do czyszczenia wtryskow Liqin Moli w styczniu, po operacji czyszczenia zadnych zmian.

Dzisiaj zmieżyłem dawki na cieplym silniku powyżej 85stC, sytuacja sie pogrorszyła, czy to moze być przyczyna moich problemów?

W załączniku plik z wynikiem testu

Ostatnio zauwazyłem ze DPF po wypaleniu nadal zapchany jest na 68% czy to oznacza ze DPF do wymiany?

Czy zapchany DPF moze powodować wibracje (drgania) silnika na biegu jałowym i na niskich obrotach pod wiekszym obciążeniem

i powodować głośniejszą prace silnika?

post-24165-0-81786900-1332835140_thumb.jpg

Edytowane przez gregg11

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/51165-wibracje-silnika/#findComment-434568
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności