Gość marti82 Opublikowano 26 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2012 (edytowane) Witam tak jak w temacie zdiagnozowałem swoją corsinę i tkwi Błąd "PO130 - (2) za niskie napięcie obwodu sensora O2 - Obecny lub (występuję)" czego dokładnie dotyczy ten błąd?? bo szukam i nigdzie nie mogę znaleźć!!, EGR wyczyszczony i zaślepiony!, krokowy nowy i działa, ale auto nie odpala za 1x! tj, jak odpale na zimnym to zgaśnie!, i tak go kręce z 5x bo nie wchodzi na ssanie na oborty 1100 tylko gaśnie (przy czym sam sobie podbija obroty do 3 tys a obroty spadaja niby na ssanie na chwile po czym spadają do zgaśniecia!!!), jak się rozgrzeje to jakoś chodzi no właśnie jakoś!, dodaje gaz i jest dziura spadek obrotów z 9600 na 8500 po czy po zdjęciu nogi z pedału gazu obory wchodzą na 9600, podczas jazdy i przeciągnięcia go powyżej 300tys. obr. wywala check właśnie z tym błędem a auto traci moc, poszarpuje i nie da rady jechac!, biorę pod uwagę przepływomierz! i sonda lambda!, może ktoś wie dokładnie czego dotyczy ten błąd?? a może EGR? ale jak mówie został wyczyszczony i zaślepiony!, a dodam że po wyjęciu poprzedniej sondy lambda była czarna i okopcona!!, dlatego założyłem starą sondę którą ktoś mi wymienił nie potrzebnie!, ale nie wiem na 100% czy ta sonda działa prawidłowo! Panowie liczy się każda pomoc i sugestia każda podpowiedż! już 3 miesiąc się z tym męcze i szlak mnie trafia! Edytowane 4 Kwietnia 2012 przez marti82   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/51478-b%C5%82%C4%85d-p0130-temat-rozwi%C4%85zany/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość rogervin Opublikowano 27 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2012 (edytowane) Z obrotami troche namieszałeś/aś, ale mniejsza z tym Mozliwe, że jest to przepływomierz, czujnik polozenia wału lub np czujnik temperatury. Najlepiej wykonać diagnostyke komputerową (podgląd parametrów bieżących), być może, dzięki temu, zaoszczędzisz sporo czasu i pieniędzy. Edytowane 27 Marca 2012 przez rogervin   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/51478-b%C5%82%C4%85d-p0130-temat-rozwi%C4%85zany/#findComment-434677 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość xflash Opublikowano 28 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2012 czego dokładnie dotyczy ten błąd?? http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic561565.htmlale jak kolega wyżej wspomniał - przyczyny wywalenia takiego błędu mogą być różne http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2247077.html#10670867 http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2066550.html#9824241 http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1918439.html http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2243731.html#10726242 http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1603583.html#7986546 http://forum.vectra-unlimited.pl/showthread.php?t=91319   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/51478-b%C5%82%C4%85d-p0130-temat-rozwi%C4%85zany/#findComment-434763 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość marti82 Opublikowano 28 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2012 (edytowane) Z obrotami troche namieszałeś/aś, ale mniejsza z tym Mozliwe, że jest to przepływomierz, czujnik polozenia wału lub np czujnik temperatury. Najlepiej wykonać diagnostyke komputerową (podgląd parametrów bieżących), być może, dzięki temu, zaoszczędzisz sporo czasu i pieniędzy. Z obrotami nic nie mieszałem bo nie mam w tym doświadczenia czujnik położenia wału odpada bo auto odpala!!, jest iskra na każdym z garów!, zresztą jakiś czas temu przyjrzałem się temu czujnikowi z bliska i delikatnie profilaktycznie został przeczyszczony!, także ten czujnik działa bez zarzutów!, diagnostyke komputerową sam robiłem już 3x jako że nabyłem do tego sprzęt , właśnie stawiam na przepływkę! kiedyś miałem z nią już problem ale po wyczyszczeniu chodziła i nie było problemu z wyżej wymienionymi objawami!, w parametrach widnieje mieszanka uboga!!, czarna okopcona sonda lambda świadczy o złej emisji spalin!, jak zrobię to napiszę co było przyczyną!. Edit!! żeby nie zaśmiecać! Auto już zrobiłem!! wreszcie!! winowajcą okazał się Przepływomierz!!! Auto i odpala od kopa i wkręca się pięknie na obroty!! teraz leci jak rakieta!! otóż błąd który napisałem PO130 - (2) za niskie napięcie obwodu sensora O2 - Obecny lub (występuję)" tłumaczę w ten sposób że przepływomierz źle mierzył ilość powietrza! motor dostawał mało paliwa stąd brało się niskie napięcie sondy labmbda! temat uważam za zakońćzony! dziękuję również za porady i sugestię Edytowane 4 Kwietnia 2012 przez marti82   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/51478-b%C5%82%C4%85d-p0130-temat-rozwi%C4%85zany/#findComment-434791 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość kozaksa Opublikowano 2 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 2 Maja 2013 Marti82, wielkie dzięki za ten info post. U mnie idętyko obiawy i przepływka padnięta. Między czasie egr też zaszfankował ale czyszczenie wystarczyło(no potem go zaślepie) Nadmienię ,że kupiłem przepływomierz magnetti za ok 260 zł (org bosh 460zł). Po jego założeniu auto nie chciało odpalić.Podłączyłem op - coma i wykasowałem błędy i dopiero odpalił. Pozdrawiam   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/51478-b%C5%82%C4%85d-p0130-temat-rozwi%C4%85zany/#findComment-485540 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość 24kamil Opublikowano 19 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 19 Grudnia 2013 Witam szanownych kolegów koleżanki założyłem temat na podstawie tego Tematu.Jestem po wymianie przepływomierza zrobiłem już ponad 250km i nic się nie dzieje,Jednym słowem po wymianie wszystkie bolączki ustąpiły jak ręką odioł PS podziękowania dla marti82   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/51478-b%C5%82%C4%85d-p0130-temat-rozwi%C4%85zany/#findComment-514595 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość kozaksa Opublikowano 21 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2014 Marti82, wielkie dzięki za ten info post. U mnie idętyko obiawy i przepływka padnięta. Między czasie egr też zaszfankował ale czyszczenie wystarczyło(no potem go zaślepie) Nadmienię ,że kupiłem przepływomierz magnetti za ok 260 zł (org bosh 460zł). Po jego założeniu auto nie chciało odpalić.Podłączyłem op - coma i wykasowałem błędy i dopiero odpalił. Pozdrawiam Ta przepływka magnieti wysiadła po pół roku. Uznali gwarancję i zwrócili kasę. Kupiłem bosha- cena to szok !   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/51478-b%C5%82%C4%85d-p0130-temat-rozwi%C4%85zany/#findComment-543906 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość marti82 Opublikowano 23 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 23 Czerwca 2014 Jak byś dobrze poszperał to można kupić przepływomierz pod Corsę C 1.0 Z10XE i 1.2.16v Z12XE, elektrycznie wszystko się zgadza jedynie numer części tej do Corsy C różni się cyferką a cena między nimi jest duża!, spokojnie 60zł taniej jak nie 80zł to zależy w którym sklepie;) także na przyszłość szukajcie przepływomierza do Corsy B od Corsy C;) sporo zaoszczędzicie! tylko mówie tu o części Oryginalnej Boscha!!! nie żaden zamiennik!!   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/51478-b%C5%82%C4%85d-p0130-temat-rozwi%C4%85zany/#findComment-544215 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
FENIX2 Opublikowano 27 Marca 2021 Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2021 Witam, założyłem instalację LPG do Corsy. Wszystko było ok. Po przejechaniu około 2tys. km pojawił sie błąd P-130; Błąd skasowałem przejechałem około 80km na noPB, było ok, przełączyłem na LPG przejechałem z 1 tys. km i błąd się powtórzył. Czy to jakiś problem z sondą lambda czy gaz źle ustawiony a może coś innego? Do gazownika mam spory kawałek a jeśli to nie będzie wina instalacji to niepotrzebna strata czasu i drogi. Wrzucam pomiary jakie udało mi się ściągnąć. Auto odpala normalnie i jeździ też bez problemów. NIe czuć jakiegoś zamulenia.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/51478-b%C5%82%C4%85d-p0130-temat-rozwi%C4%85zany/#findComment-733900 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adam1954 Opublikowano 27 Marca 2021 Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2021 Zrób sobie prosty test. Włącz na Pb i jedź obserwując korekty paliwa. Przełącz na LPG i też obserwuj. Jeżeli są zbliżone to ok. Jeżeli są inne o nie ok z regulacją Błąd dotyczy przewodów niebieskiego i białego. oraz samej sondy. Sprawdziłbym też jak gazownik się wpiął do przewodu sondy. Jak widać pracę sondy na LPG Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/51478-b%C5%82%C4%85d-p0130-temat-rozwi%C4%85zany/#findComment-733903 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.