Skocz do zawartości

gaz do Astry 1,8 16v


Gość Anonymous

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Anonymous

Witam

 

Pytanie tak jak w temacie dotyczy LPG do Astry z motorem 1,8i 16v. Czy ktoś z was ma jakiekolwieg doświadczenia w tym zakresie? Jaka instalacja będzie w/g was najlepsza II czy III generacji? A może są jacyś zagorzali przeciwnicy "gazików" ich zdanie też chętnie poznam.

 

Pozdrawiam

 

Paweł K.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 52
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Gość Anonymous

najlepszym gazem do tego autka jest instalka 4-tej generacji(sekwencja),nie mniej jednak można to auto zrobić na 2-giej generacji ze szybkim sterownikiem np;bingo.musi chodzić:)!

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

..ja mam teraz pytanie z innej beczki.. ) czy da sie przerobić instalacje na "śrube" na taka sterowana elektronicznie?? i kie to są koszty?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous
..ja mam teraz pytanie z innej beczki.. ) czy da sie przerobić instalacje na "śrube" na taka sterowana elektronicznie?? i kie to są koszty?
oczywiście!!! koszty to ok.400pln za jednopunkt za wielopunkt 550pln

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Zabrałem się dzisiaj za telefon i obdzwoniłem kilka polecanych punktów motażu LPG.

Okazuje się, że zdania "fachmanów" są podzielone tzn. niektórzy polecają sekwencję lub na własną odpowiedzialność II generację inni z kolei od razu mówią o II generacji. Najbardziej jednak zastanawiają mnie opowieści o możliwych problemach z kolektorem ssącym przy instalacji II generacji. Co wy o tym sądzicie??

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

generalnie przy instalkach 2 generacji zawsze istnieje prawdopodobienstwo wystąpienia wystrzału,nie mniej jednak przy tym aucie jest metalowy kolektor ssący który nie uszkodzi się przy strzałach.pozostaje też drugi problem.czasami ale nie we wszystkich takich autach,mogą pojawiac się problemy z wolnymi obrotami,tzn.czasami lubią się "wieszać".oczywiście i nato jest rada,bo przy dobrych elektronikach gazowych jest funkcja cat-off która praktycznie eliminuje ten problem.przy drugiej generacji trzeba cześciej wymieniac świece i przewody zapłonowe co ok.25000.plusem jest tu cena tej instalki ok.1800pln.oczywiście przy tego typu instalce jest wyczuwalny,aczkolwiek niewielki spadek mocy,no i oczywiście spalanie jest troszkę większe niż przy sekwencji

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Jeszcze jedno pytanie nasunęło mi się na myśl. Jak powinno maksymalnie podnieść się spalanie w stosunku do benzyny? Jakie wartości są dopuszczalne, a jakie wartości należy uznać za niepoprawne?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

generalnie przyjmuje sie że auto spala ok.2litry wiecej gazu niż benzyny przy drugiej generacji,litr więcej przy sekwencji.oczywiście zależy to od jakości gazu,jaki wlejesz,a nie oszukujmy sie jest on różny.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Nie można też zapomnieć o charakterystyce jazdy kierowcy. Jeżeli depta do oporu to auto spali więcej. Są nieraz osoby,które na benzynce śmigały i auto paliło im 8/100 a jak zagazowały fure to im się noga zaczeła prostować i jak fura spaliła nie około 20% więcej gazu niż benzyny tylko 40% to wracały do zakładu z pretensjami (miałem taka sytuacje u siebie). Dlatego uprzedzam wszystkich o tak ważnej charakterystyce prowadzenia auta. No i na dzien dobry się musi wszystko ułożyć więc na poczatku może pociągnąć więcej.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Witam.

Mam podobny dylemat co Paweł. Sprowadziłem ostatnio astrę II 1.8 16V Ecotec, 99r. i zastanawiam się nad zamontowaniem instalacji gazowej. Tylko pytanie jakiej !! Najtaniej byłoby zamontować instalacje II generacji, ale słyszałem (między innymi on mechanika serwisu Opla), że będą problemy przy tej instalacji i że jak już chcę zamontować gaz to tylko sekwencję. Ponoć przy gazie II generacji strzela a po drugie palą się jakieś błędy wtryskiwaczy. Czy ktoś z was jeździ może taką astrą na gazie?? Na sekwencji albo na II generacji ?? Będę wdzięczny za podpowiedź co zamontować. :)

Według moich obliczen koszt instalacji II generacji powinien zwrócić się po ok 18 - 20 000 km natomiast IV generacji dopiero po 36 - 40 000. Pytanie, czy może lepiej zainwestować w sekwencje i nie martwić się, że coś pójdzie nie tak, niż zaoszczędzić na początku a potem co chwile jeździć do gazownika bo coś będzie chodziło nie tak jak powinno.

 

Moja astra spala mi średnio ok 7,3 - 7,5 l. na 100 km. W większości robie krótkie trasy takie do 40 do 200 km, trochę po mieście. Trasę Bytów - Gdansk - Bytów to jest właśnie 200 km spaliła mi 7l (wskazanie komputera). Podejrzewam, że na dłuższej trasie takiej ok 300 - 400 km przy równej jeździe zejdzie poniżej 7l. Dodam, że większość czasu jeżdżę powyżej 100 km/h.

 

Seweryn

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności