Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Witam Kolegów :)

 

Mam niestety kolejny problem z moją Calibrą 2.0 16V 100KW ECOTEC :(

 

Samochód posiada instalację gazową, a mam mianowicie taki problem:

 

Samochód po odpaleniu na benzynie strasznie nierówno pracuje (trzeba go trochę gazować żeby nie zgasł), a przy próbie rudzenia strasznie szarpie dopiero przy osiągnięciu powyżej 3 tys. obrotów można mało wiele jechać, auto dużo więcej pali. Przy nagrzanym silniku problem występuje ale trochę słabiej. Na gazie samochód chodzi idealnie.

 

Podłączyłem komputer i wskazywało błąd P0130 (usterka sondy Lambda) - wymieniłem sondę (nie była wymieniana od nowości a samochód ma 250 tys. km). Po wymianie sondy błąd znikną.

Najciekawsze jest to, że korzystając z programu OPEL SCANER mam możliwość zrobienia RESET IGNITION CODIN po użyciu tej funkcji problem znika na 2 do 3 dni i ponownie powraca.

Auto zachowuje się jak by dostawało za dużą dawkę paliwa czuć nieprzepaloną benzynę.

Po wykonaniu RESET IGNITION CODING mam wrażenie obserwując parametry że parametry zmieniają sie bardziej czule (sygnał sondy lambda, przepływomierza) i samochód pokazuje mniejsze spalanie.

Ciekawostką jest że auto na gazie chodzi idealnie.

 

Na tą chwile auto nie pokazuje żadnych błędów a problem się pojawia.

 

Jeżeli macie jakieś sugestie proszę o pomoc.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/52081-calibra-20-16v-100kw-szarpie-nier%C3%B3wno-pracuje/
Udostępnij na innych stronach

zapewne masz zalozona zwykla instalacje gazowa..sonde jak zmieniles to zalozyles uzywana czy nowa? i najlepiej orginal..jesli uzywana to tez moze byc wadliwa niby dziala, a podczas wiekszych obrotow sie przycina...auto na benzynie pali wiecej..na gazie chodzi dobrze bo sonda zapewne nie jest podpieta..

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/52081-calibra-20-16v-100kw-szarpie-nier%C3%B3wno-pracuje/#findComment-437955
Udostępnij na innych stronach

Sonda działa napewno dobrze. program pokazuje prawidłowe sygnały. Założyłem nową sondę NGK. Wydaje mi się że z jakiejś przyczyny komputer ustala za dużą dawkę paliwa, jakby sztywny wtrysk w trybie awaryjnym...

 

Auto na wyskokich obroach idzie dobrze problem jest przy obrotach do 3 tys.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/52081-calibra-20-16v-100kw-szarpie-nier%C3%B3wno-pracuje/#findComment-438030
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

mam możliwość zrobienia RESET IGNITION CODIN po użyciu tej funkcji problem znika na 2 do 3 dni i ponownie powraca.

Ciekawostką jest że auto na gazie chodzi idealnie.

 

Wygląda na to , że lpg jest źle ustawione ( rozjeżdżają się mapy paliwowe). Musisz machnąć ze 300-400 km na PB , a potem do gaziarza niech ustawi gaz tak , żeby wykres dawkowania pb pokrywał się z wykresem lpg ( pewnie mało gazu pali ). Jak masz zwykłą instalację ( nic nie piszesz jaka to jest) emulator lambdy konieczny.

Przy okazji ( skoro masz kompa ) sprawdź , czy czujnik temperatury na kompa nie kantuje , bo coś mi się zdaje , że też szwankuje.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/52081-calibra-20-16v-100kw-szarpie-nier%C3%B3wno-pracuje/#findComment-445067
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności