Gość Sasha Opublikowano 18 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2013 Słyszałem o tym, że powyżej 200 kkm już mineral, ale to jakaś stara szkoła, której raczej nie praktykuje. W książkach serwisowych niektórych samochodów, w tym od Trafica przeczytałem, że olej na cały zakres działania silnika ma być 5w40 i tyle. Ja jak kupiłem trafica taki olej tam był i taki lałem aż do dachowania. Jak kupiłem vivaro był mobil 10w40 i wlałem castrola 5w40 i auto zaczęło lepiej chodzić, ciszej. Nie robiłem żadnego płukania przy zmianie, ale rozgrzany silnik i po spuszczeniu z korka spustowego około 40 minut ściekało sobie, tyle co trwała wymiana zacisków z klockami na tyle.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/52270-p%C5%82ukanie-silnika/page/2/#findComment-497365 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Kacper Opublikowano 18 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2013 Dokładnie tak jak napisałeś. Nie którym to trudno wytłumaczyć że jak silnik bierze olej to trzeba go naprawić a nie zmieniać na mineralny. Po 200 tyś minerał a po 300tyś kujawski z pierwszego tłoczenia   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/52270-p%C5%82ukanie-silnika/page/2/#findComment-497409 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość grzegorzyk Opublikowano 19 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2013 Niektórzy też wierzą że 10 letnie auto z zagranicy ma 150-170 tyś przejechane,a potem się dziwią że bierze olej.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/52270-p%C5%82ukanie-silnika/page/2/#findComment-497454 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość DAROMV6 Opublikowano 19 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2013 "Branie oleju" nie jest uzależnione wyłącznie od przebiegu   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/52270-p%C5%82ukanie-silnika/page/2/#findComment-497458 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość grzegorzyk Opublikowano 19 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2013 No fakt ale głownie to właśnie przebieg ma na to wpływ,czy to pierścienie,uszczelniacze,prowadnice zaworów po puszczające turbo itp,te części zużywają się głównie od przebiegu,wiadomo odpowiednia eksploatacja spowalnia ten fakt .   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/52270-p%C5%82ukanie-silnika/page/2/#findComment-497460 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Skrajny Opublikowano 19 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2013 :rotfl:   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/52270-p%C5%82ukanie-silnika/page/2/#findComment-497463 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość tomecki10000 Opublikowano 28 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2013 Witam Też zalałem ten specyfik (22zł) do Astry F 1.6 8v 75KM z LPG i 310.000 km Po 12.000 km olej (castrol magnatec 10w40) wygląda tak Poprzednie wymiany bez płukanki wyglądały klasycznie :-) Widać że luźne osady wypłukała i poleciały ze starym olejem. Teraz syf nie miesza się z nowym olejem i nie krąży po układzie. To co przywarło na stałe będzie trzeba kiedyś usunąć mechanicznie :-) ale i tak robi wrażenie.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/52270-p%C5%82ukanie-silnika/page/2/#findComment-505803 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość adrian3389 Opublikowano 15 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2014 Ja mam pytanie z trochę z innej strony...niedawno kupiłem sobie Signum z zerwanym rorządem 1.9 cdti 150KM z filtrem DPFmechanik u którego auto było robione zalał je zwykłym olejem do diesli (nawet nie wiem czy to był półsyntetyk czy syntetyk) i powiedział żebym zrobił kilkadziesiąt kilometrów na tym oleju silnik się przepłuka a następnie mogę sobie wlać docelowy olej przeznaczony do aut z dpf. Przed wymianą chciałbym wlać do silnika płukanke liqui moly a następnie wymienić na docelowy olej do dpf (ja akurat od lat jeszczę na mobil 1). Czy takie działanie wystarczy, czy w silniku i tak zostanie na tyle dużo resztek starego olej, które zmieszają się z olejem docelowym i spowodują gorszą pracę (czyli zabijanie się dpf w szybszym tempie)?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/52270-p%C5%82ukanie-silnika/page/2/#findComment-518193 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość szekir Opublikowano 31 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2014 Mam ten sam silnik, dlatego powiem tak, odpuść sobie płukanki, zalej olejem firmy, której chciałeś użyć do płukania, oczywiście nisko popiołowym i śmigaj. A najważniejsze przestań wierzyć w ręce, które leczą.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/52270-p%C5%82ukanie-silnika/page/2/#findComment-521702 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Kacper Opublikowano 31 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2014 Adrian, rozejrzyj się za innym mechanikiem. Jakiś dziwny patent aby płukać olejem który nie jest właściwym dla tego silnika. Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/52270-p%C5%82ukanie-silnika/page/2/#findComment-521715 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.