Skocz do zawartości

Niebieski przewód od powietrza ?


Gość Pietrii

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Pietrii

Witam.

 

Od niedawana jestem posiadaczem Astry F 1.4 60KM.

Mam z nim trochę problemów, począwszy od spalania po instalacje (lpg).

Jutro wymianiam reduktor, bo na gazie gaśnie i nie da się dobrze go wyrególować.

Mam zamiar też wymienić świece może spalanie zmaleje.

 

PYTANIE

Na regulacji LPG mechanik zakręcił śróbką cieńki niebieski kabel od powietrza z użądzenia rys 1 który dochodził do wlotu powietrza przed filtrem (tam właśnie w niego wkręcił sróbkę i położył po lewej stroni filtra zakręcony)

 

Powiedział coś w stylu "narazie niech ten kabel tak zostanie"

 

Nie wiem teraz, czy ten kabel ma tak wisieć czy podłączyć go gdzie był (może przez to jest duże spalanie)

 

Co radzicie?

 

Rys 1.

16b3eb74c20770c2.jpg

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość xflash

gazownik odłączył niebieski przewód podciśnieniowy od sterowania klapką zimne/ciepłe powietrze, która znajduje się w obudowie filtra przy wlocie, dlatego:

1. żeby silnik nie ciągnął goracego powietrza z przewodu z kolektora, tylko zimne z drugiego wlotu ;

2. że sterowanie klapką nie działa prawidłowo i ciągnie gorące cały czas.

Moze to lekko poprawić pracę silnika na lpg. Nie powinno wpłynąć na spalanie.

 

czy ten kabel ma tak wisieć czy podłączyć go gdzie był (może przez to jest duże spalanie)

duże spalanie tzn ile?

przed odłączeniem przewodu spalanie było mniejsze?

Edytowane przez xflash

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość tomekc16nz

Ja u siebie w tej chwili niemam ani tego przewodu (od kolektora do puszki z ciepłym luftem) ani klapki (łatwo ją wymontować) i jest jaknajbardziej ok :wink:

Edytowane przez tomekc16nz

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Czejen

jak miałem Astrę F X16SZ też wymontowałem całe to ustrojstwo. niech wciąga powietrze tylko jednym przewodem i umieść jego koniec tak aby nie zmieniało się w jego okolicy znacznie ciśnienie podczas jazdy, ja dorobiłem kawałek przewodu i umieściłem koniec za zderzakiem. jak wymieniasz reduktor to wymień też filtr gazu, filtr powietrza, przewody WN i świece, sprawdz szczelność całego dolotu, obejmy i śruby przy przepustnicy. następnie jedź do gaziarza który ładnie ustawi Ci mieszankę, koniecznie na analizatorze spalin. Ja wszystko ustawiałem i regulowałem sam (potem to samo u kumpla w x14xe) i ja miałem spalanie gazu:

 

Astra F kombi 95r, jazda dynamiczna, skrzynia F16, koła 185/60R14, reduktor Lovato rge92.

 

miasto - 10L/100km (zima i deszczowe dni 11L)

mieszany - około 9L/100km

trasa - 7,6L/100km (autostrada czeska)

8 - 8,5L/100km (5 osób w samochodzie, bagaże. trasa Warszawa-Gorzów Wielkopolski)

 

Za każdą zmianą ustawień i tankowaniem liczyłem spalanie więc jest bardzo wiarygodne.

Nie proś także gaziarza o jakieś "małe" spalanie, auto może spalać mniej, ale za cenę wypalonych zaworów czy gniazd w głowicy.

Edytowane przez Czejen

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość xflash

Czejen, nie miałeś w X16SZ problemu z szarpaniem po przełączeniu na benzynę -a ustępował po przejechaniu jakiegoś kawałka drogi?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Pietrii

Z moim autem to wogóle było kilka problemów:

 

1. Najpierw dziurawy przewód z powietrzem do reduktora (spadek mocy, dopiero na 2000+tyś jakoś jechał- a gaz do dechy=zdechł)

2. Gazownik wyktył tą usterkę i naprawił powiedział żebym liczył się z wymianąreduktora bo już nie może go ustawić

Nie dziwie się mu bo auto gaśnie przy dojerzdrzaniu do świateł, cięzko wyregulować jałowy bieg itp...

 

3. Zakupiłem już reduktor(czekam juz 12 dni...), mam zamiar kupic niedługo świece i przewody (gazownik mówił też żebym wymienił kopułkę czy to konieczne?) Zrobię to wszystko i mam nadzieje że będzie chulał...

 

4. Jeszcze mam zamiar kompresję sprawdzić bo w ostatnim aucie to to był problem (1 gar nie chodził) spalanie w peugeot 106 1.4 75KM przy mieszanej jeździe= 14l paliwa !!!! ma-sa-kra

 

 

 

Pytanie:

1.Czyli przewód zostawiam zakecony tak jak jest czy mam go wyjąć całkowicie (wtedy będzie zaciągał powietrze)

2.Idę zaraz wymontować tą klapkę bo chyba jest coś nie tak, od niedawan rozmyślałem dlaczego temp. silnika dochodzi do 100 stopni i nie spada...

Edytowane przez Pietrii

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Czejen

Czejen, nie miałeś w X16SZ problemu z szarpaniem po przełączeniu na benzynę -a ustępował po przejechaniu jakiegoś kawałka drogi?

 

Ha:) na benzynie to ogólnie nie jeździł dobrze ten samochód, szukałem długo i sprawdziłem praktycznie wszystko, wyszło że pompa już nie pierwszej młodości, ale jej nie wymieniałem i tak benzyna tylko do odpalania była. Faktycznie po dłuższym kawałku lepiej jechał.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Pietrii

Rurke od kolektora do filtra powietrza zawinolem w blotnik zeby cieplego nie pobieral. Okazalo sie ze to urządzenie o którym mówiliśie (klapka) była zardzewiała i cały czas podawała ciepłe z kolektora...

 

Wymieniłem świece!! Eureka ;] Autko ładnie chodzi na gazie i bęzynie. Okazało się że jedna świeca była pęknięta(porcelana) a czwart troche zasyfiona (oby to nie oznaka problemów z cylindrem) Kupiłem Polskie świece "Iskra" jedno elektrodowe gas-super(52zł Wrocław).

Edytowane przez Pietrii

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość xflash

gazownik mówił też żebym wymienił kopułkę czy to konieczne?

na pewno nie zaszkodzi ;)

ewentualnie zajrzyj do niej i przeczyść dokładnie, jezeli po wymianie świec jest ok to może nie jest konieczna wymiana kopułki

 

Czyli przewód zostawiam zakecony tak jak jest czy mam go wyjąć całkowicie (wtedy będzie zaciągał powietrze)

niebieski przewód możesz usunąć całkowicie, ale musisz zaślepić to gumowe kolanko z którego wyciągniesz przewód przy puszce monowtrysku

 

od niedawan rozmyślałem dlaczego temp. silnika dochodzi do 100 stopni i nie spada

w takim przypadku to musisz sprawdzić układ chłodzenia - to może być wina termostatu, wentylatora chłodnicy, zapchanej chłodnicy, ...UPG

 

Ha:) na benzynie to ogólnie nie jeździł dobrze ten samochód

heh, kolejna osoba potwierdza mi, że X16SZ(X16SZR) + lpg = problemy na benzynie :) Edytowane przez xflash

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności