Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Kilka dni temu odebralem samochod od mechanika. Astra H 1.9 CDTI 150KM.

Wymieniona byla peknieta glowica, pierscienie, uszczelniacze, uszczelka pod glowica.

Zauwazylem, ze teraz samochod bardziej dymi, przy mocniejszym depnieciu

zauwazam chmurke we wstecznym lusterku. Wczesniej nic takiego

nie zwrocilo mojej uwagi. Podczas postoju zarowno na zimnym jak i cieplym silniku latwo zuwazyc dym z rury.

Skontaktowalem sie z mechanikiem - mowi, ze przez jakis czas tak bedzie ze wzgledu na docieranie sie nowych pierscieni do starych cylindrow.

Wg niego moze to trwac nawet 10kkm. Czy faktycznie ma racje, czy po prostu zbywa?

Pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/53353-dymi-po-wymianie-pierscieni/
Udostępnij na innych stronach

silnik nie ma prawa dymic na jakikolwiek kolor w obecnej temp na biegu jalowym,oczywistym jest ze nowe pierscienie sie docieraja w pierwszych kilku tys. km ale jest to kwestia trzeciej liczby po przecinku co niema az tak duzego wplywu na kompresje a co za tym idzie dymienie

jedz do niego i niech mierzy sprezanie,powodow moze byc duzo,od odwrotnie wcisnientych pierscieni po elektryke

najprawdopodobniej zapomnial o czyms przy skladaniu co kazdemu moze sie zdazyc ale bez watpienia powinien to naprawic

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/53353-dymi-po-wymianie-pierscieni/#findComment-443723
Udostępnij na innych stronach

Typowy dieslowy czarny. Ogolnie ten zakup to byla totalna mina.

Zanim zaczne sie domagac ponownego rozebrania silnika dam do sprawdzenia

sprzezanie i ustawienia pompy.

Zeby bylo weselej - skrzynia huczy jak dobre zimowki...ehhh

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/53353-dymi-po-wymianie-pierscieni/#findComment-443729
Udostępnij na innych stronach

Drugi cylinder nosil slady zatarcia, tlok mial na tyle duze luzy w cylindrze, ze reka mozna bylo nim ruszac na boki.

 

Nie rozumiem po co te pierscienie byly wymieniane. Pompy sie nie ustawia bo to silnik CR.

 

Czy pozostaje zatem jakiekolwiek parametr, ktory mozna zmienic aby ograniczyc kopcenie?

 

Czy dobrze mysle, ze jesli po pomiarze cisnienia, jego wartosci beda zblizone do nominalnych

przyczyna bedzie lezala gdzie indziej prawda?

Na ile duza moze byc rozbieznosc, zeby mozna bylo uznac ze jeszcze w normie?

Oto parametry mojego silnika:

 

Silnik Z19DTH

Średnica cylindra 82,0 mm

Skok tłoka 90,4 mm

Pojemność skokowa 1910 cm3

Stopień sprężania 18,0:1

Ciśnienie sprężania:

- nominalne 24- 32 bar

- dopuszczalna różnica między cylindrami 1.5bar

Moc maksymalna 110 kW (150 KM)

Prędkość obrotowa mocy maksymalnej 4000 obr/min

Moment maksymalny 315 Nm

Prędkość obrotowa momentu maksymalnego 2000…2750 obr/min

Edytowane przez daro
scaliłem posty

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/53353-dymi-po-wymianie-pierscieni/#findComment-443739
Udostępnij na innych stronach

Za duzo postów piszesz a nie edytujesz. Pomału powoli. Jak duze te luzy byly bo jakos słabo wierze w nie. Poza tym jak wiadomo cylindry sa idealnie okragle a tloki owalne ( jajo) wiec zawsze luzy sa i maja byc. Raczje malo prawdopodobne by jeen gar sie przytarł ale i tak bym nie wymienial pierscieni. Zawsz emozna bylo wyciagnac tłok i jesli byly zapieczone to mozna bylo przeczyscic i po psrawie. Ile wydales na komplet pierscieni i jakiej marki sa wstawione?

 

Odnosnie parametrów cylindrów to sie je mierzy w trzech wysokosciach srednicówką ktora to podaje bardzo dokladny pomiar a nie tylko do jednego miejsca po przecinku. 82 mm to wymiar umowny-taki z grubsza.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/53353-dymi-po-wymianie-pierscieni/#findComment-443760
Udostępnij na innych stronach

Z tego co wiem sa teraz pierscienie Goetze, za komplet na 4 cylindry dalem 771zl. Co do pomiarow, teraz to jest juz musztarda po obiedzie. Silnik jest zlozony, pozostaja wiec jedynie metody nieinwazyjne. Jutro pogadam z mechanikiem.

Edytowane przez daro
zbędny cytat

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/53353-dymi-po-wymianie-pierscieni/#findComment-443761
Udostępnij na innych stronach

wsymienialem na takie w 1.6 16V w vikiB. Dobre sa i polecane. Mowia nawet ze lepsze jak ori.

 

Czy glowica tez byla robiona?? Uszczelniacze, prowadnice, zawory??

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/53353-dymi-po-wymianie-pierscieni/#findComment-443773
Udostępnij na innych stronach

Poczatkowo mialy byc Mahle, ale do tego silnika za nic nie dalo sie znalezc, podobno sa bardziej plastyczne.

Tak, glowica calkowicie rozebrana, wymienione uszczelniacze itd.

Edytowane przez daro
zbędny cytat
Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/53353-dymi-po-wymianie-pierscieni/#findComment-443779
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności