Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Weż sie dowiedz konkretnie co bylo robione przy glowicy bo wyciskanie prowadnic to niezlej sily trzeba i raczje na prasie to sie robi. Zawory wymienione na jakies zamienniki czy stare zostały, Jakie uszczelniacze na zaworach sa zalozone. Czy mierzyli te uszczelniacze- jaka srednica ich była. naciolem sie juz kilka razy ze byly srednice niedopowiednie mimo ze katalog tak podawal.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/53353-dymi-po-wymianie-pierscieni/page/2/#findComment-443847
Udostępnij na innych stronach

koledzy, piszecie o pierścieniach i uszczelniaczach jakby chodziło o branie oleju, ale wtedy kopciłby na niebiesko, a tu jest mowa o kopceniu na czarno -to chyba bardziej związane jest z wtryskami/ turbiną / pompą...

Nie znam sie na dieslach, ale jaki maja związek pierścienie/uszczelniacze z kopceniem na czarno?

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/53353-dymi-po-wymianie-pierscieni/page/2/#findComment-443884
Udostępnij na innych stronach

teoretycznie bez odpowiedniego sprezenia niebedzie wystarczajacej temperatury,silnik nie zassie odpowiedniej ilosci wiatru a sterownik i tak bedzie kazal wtrysnac standardowa dawke, wtedy czarny dym i smugi sadzy za samochodem ale to teoria

a jak jest ze spalaniem?miesci sie w normie?odepnij waz od odmy i sprawdz czy nadal dymi

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/53353-dymi-po-wymianie-pierscieni/page/2/#findComment-443889
Udostępnij na innych stronach

aaaa ok;

to mimo wszystko musiałoby się to wiązać z większym zużyciem oleju i pewnie dałoby się to wyczuć po zapachu spalin.

atr211 jak ze zużyciem oleju po wymianie pierścieni? -Jeżeli większe niż było to chyba masz odpiwiedź i potwierdzałoby to co mechanik Ci powiedział. U mnie np po wymianie pierścieni (sierpień 2011) brał duuużo oleju i w ciągu kliku miesięcy obserwowałem stopniowy (powolny) spadek zużycia oleju.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/53353-dymi-po-wymianie-pierscieni/page/2/#findComment-443893
Udostępnij na innych stronach

teoretycznie bez odpowiedniego sprezenia niebedzie wystarczajacej temperatury,silnik nie zassie odpowiedniej ilosci wiatru a sterownik i tak bedzie kazal wtrysnac standardowa dawke, wtedy czarny dym i smugi sadzy za samochodem ale to teoria

a jak jest ze spalaniem?miesci sie w normie?odepnij waz od odmy i sprawdz czy nadal dymi

 

@xflash, dzieki za ciekawe spostrzezenie. Skupilem sie na pierscieniach i szczelnosci a przyczyna faktycznie moze lezec gdzie indziej.

 

Przed rozebraniem silnika samochod tez troche kopcil na postoju, choc mniej niz teraz. Przed remontem silnik zapalal z pewnym opoznieniem, nic wielkiego jednak nie bylo to od dotkniecia. Teraz jest znacznie lepiej, choc moze to wynikac z wymiany jednej spalonej swiecy zarowej.

Co do spalania - wg komputera jest tak jak bylo wczesniej, czyli norma.

 

@wojtekcichy, z odma mnie zastrzeliles. Nie mam pojecia o szczegolach pod maska. W zasadzie zaczalem wnikac w temat dopiero teraz - po zakupie tego Opla. Ktory to waz? http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/df6350737efd0514.html. Jak mialby wygladac ten test? Samochod mialby pracowac na wolnych obrotach? Przygazowac?

post-31225-0-61025200-1338842015_thumb.jpg

Edytowane przez atr211

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/53353-dymi-po-wymianie-pierscieni/page/2/#findComment-443894
Udostępnij na innych stronach

aaaa ok;

to mimo wszystko musiałoby się to wiązać z większym zużyciem oleju i pewnie dałoby się to wyczuć po zapachu spalin.

atr211 jak ze zużyciem oleju po wymianie pierścieni? -Jeżeli większe niż było to chyba masz odpiwiedź i potwierdzałoby to co mechanik Ci powiedział. U mnie np po wymianie pierścieni (sierpień 2011) brał duuużo oleju i w ciągu kliku miesięcy obserwowałem stopniowy (powolny) spadek zużycia oleju.

 

Poki co nie zauwazylem zuzycie oleju, fakt ze malo tez jezdzilem. Mechanik twierdzi, ze poczatkowo bedzie bral wiecej oleju, zebym czesciej kontrolowal poziom.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/53353-dymi-po-wymianie-pierscieni/page/2/#findComment-443895
Udostępnij na innych stronach

teoretycznie bez odpowiedniego sprezenia niebedzie wystarczajacej temperatury,silnik nie zassie odpowiedniej ilosci wiatru a sterownik i tak bedzie kazal wtrysnac standardowa dawke, wtedy czarny dym i smugi sadzy za samochodem ale to teoria

a jak jest ze spalaniem?miesci sie w normie?odepnij waz od odmy i sprawdz czy nadal dymi

 

Nie ma to nic do temperatury. Silnik nic nie zasysa bo ma powietrze sprezone przez turbine. Jesli by nie zaciagnal tyle powietrza co powinien to przeplywka by wskazywala zanizone wartosci co zaskutkowaloby obcieciem dawki paliwa- limiter po przeplywce.

 

Jeszcze ewnetualnie moze byc problem w zlym ustawieniu rozrzadu a konkretnie walek rozrzadu. Dygniecie go w jedna moze powodowac dymienie na bialo innym razem na niebiesko a czasami na czarno. To jest wersja 16V wiec dwa walki rozrzadu. Spotkalem sie kilka razy ze złym zsynchronizowaniem obu walkow bo sa miedyz soba na kolach zebatych. Sa otwory gdzie sie wklada kolki ustalajace do synchronizacji walkow. Trzeba to sprawdzic.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/53353-dymi-po-wymianie-pierscieni/page/2/#findComment-443999
Udostępnij na innych stronach

Nie ma to nic do temperatury. Silnik nic nie zasysa bo ma powietrze sprezone przez turbine. Jesli by nie zaciagnal tyle powietrza co powinien to przeplywka by wskazywala zanizone wartosci co zaskutkowaloby obcieciem dawki paliwa- limiter po przeplywce.

 

Jeszcze ewnetualnie moze byc problem w zlym ustawieniu rozrzadu a konkretnie walek rozrzadu. Dygniecie go w jedna moze powodowac dymienie na bialo innym razem na niebiesko a czasami na czarno. To jest wersja 16V wiec dwa walki rozrzadu. Spotkalem sie kilka razy ze złym zsynchronizowaniem obu walkow bo sa miedyz soba na kolach zebatych. Sa otwory gdzie sie wklada kolki ustalajace do synchronizacji walkow. Trzeba to sprawdzic.

 

Dzieki za info, dochodzi kolejna rzecz do sprawdzenia. Bylem dzisiaj w punkcie gdzie moga zmierzyc cisnienie, turbine, zawor egr. Oczywiscie kolejne 200zl pojdzie. Zanim sie zdecyduje postanowilem przejechac przynajmniej te 1000km, zobacze czy cokolwiek sie zmieni.

@wesol, mozesz napisac nieco wiecej na temat sprawdzenia ustawien rozrzadu? Gdzie moglbym sie z tym udac, czy pozostaje tylko ASO czy tez bardziej otrzaskany mechanik rowniez sobie poradzi? Czy wymagany jest dodatkowy sprzet powmiarowy? Czy mechanik musi cokolwiek rozbierac czy tez wystarczy dostep przez wspomniane przez Ciebie otwory? Pytam o te szczegoly poniewaz nie chcialbym kolejny raz wtopic kasy.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/53353-dymi-po-wymianie-pierscieni/page/2/#findComment-444004
Udostępnij na innych stronach

tez myslalem o rozrzadzie ale spadla by moc,kazdy diesel doladowany sprezarka sam musi zassac wiatr w niskich obr bez obciazenia a malo wiatru to nizsza temp spalania i dymi bo niejest w stanie zdazyc spalic wtrysnientego paliwa

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/53353-dymi-po-wymianie-pierscieni/page/2/#findComment-444005
Udostępnij na innych stronach

tez myslalem o rozrzadzie ale spadla by moc,kazdy diesel doladowany sprezarka sam musi zassac wiatr w niskich obr bez obciazenia a malo wiatru to nizsza temp spalania i dymi bo niejest w stanie zdazyc spalic wtrysnientego paliwa

 

Z tym ze zalezy ile ten rozrzad jest przestawiony. Nikt tu nie mowi o powaznym przestawieniu tak by tloki walily po zaowrach. Spadku mocy tez mozna nie poczuc bo nie chodzi tu o spadek 50 koni czy wiecej. Tak jak we wczesniejszych silnikach zly kat wtrysku tez skutkowal slabsza dynamika ale nie tak ze sie robil muł totalny. Na jalowych powietrz anie bedzie jakos mniej bo co tamma sie tworzyc próżnia?? Nie rozumiem tego. Poza tym jakie ma to powiazanie z temperatura to nie wiem.

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/53353-dymi-po-wymianie-pierscieni/page/2/#findComment-444015
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności